1.399 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Politiken / LokalAvisen Bakken Den. 1. Maj Kl. 14 Politiken / LokalAvisen Bakken Den. 1. Maj Kl. 14

Det skulle have været en forårsfest af de helt store med op mod 4.000 deltagende motorcykler, da Bakken åbnede for endnu en sæson torsdag. Men de seneste dages snestom lagde en ordenlig dæmper på festlighederne, som kun blev fejret af 71 motorcykelentusiaster.
"Der var meget tomt på Bakken i går aftes. Jeg mener ikke, at der nogensinde har været så få motorcykler før. Ja, lige bortset fra da traditionen opstod sidst i 50érne," siger informationsmedarbejder på Bakken, Jens Peder Tornvig, som håber, at den kolde åbning bliver en enlig svale.
"Selv sidste år, hvor vejret også var relativt koldt, var der mellem 4.000 - 5.000 motorcykler. Og på de helt store år har tallet ligget på op mod 10.000," siger Jens Peder Tornvig.
Som erstatning for den sløve åbning er en gruppe Facebook-brugere igang med at arrangere et alternativt motorcykeloptog mod Bakken den 1. maj.
"Der er jo mange, der har tidligt fri den 1. maj, og derfor forsøger jeg at stable et arrangement på benene, så vi kan mødes i dejligt og højt solskinsvejr i stedet for det møgvejr, vi havde i går," siger arrangør Kim Adler, som selv har deltaget i Bakkens motorcykeltræf siden midten af 80érne.
"Jeg har allerede få mange positive tilkendegivelser, men nu må vi jo se, hvad det ender med. Hvis det bliver rigtig stort, skal vi naturligvis involvere politiet og det hele," siger Kim Adler.
Se mere om det alternative motorcykeloptog 1. maj mod Bakken her:

Læs mere: http://lokalavisen.dk/bundrekord-kun-71-motorcykler-fejrede-bakkens-aabning-/20130322/artikler/130329645/1051#ixzz2OH7HBc9e

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiken / LokalAvisen Bakken Den. 1. Maj Kl. 14
Kommentér på:
Politiken / LokalAvisen Bakken Den. 1. Maj Kl. 14

Annonce