1.980 visninger
|
Oprettet:
"Iron butt" {{forumTopicSubject}}
Jeg er klar til at prøve min egen "Iron butt" med ende station i st. michel i normandiget, ca. 1600 km - er der nogen der har prøvet at få deres tur "godkendt" og hvordan gik det? jeg vil gerne høre fra nogen der har noget erfaring.
Mvh. Henrik.
Ps. jeg skulle gerne være på at finde på de franske landeveje, og på vej nord på igen, i den første uge af sept. men tager turen hjem som en mini ferie, og vil sikkert bruge en uges tid på hjemturen, så hvis der er andre i området på dette tidspunkt, kan det være vi ses.
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
Alt står på deres side og er lige til at gå til.
Der skal være vidner, kvitteringer og gerne tracklog fra GPS.
Jeg og en kammerat tog turen for 2 uger siden...
Min mc tabte pusten ved Odense ;O)
Når den har fået lidt stumper og noget kærlighed næste uge kører vi turen igen ;O)
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Folk kører jo rask væk 1300-1900km i ét hug når man tager på ferie.....
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 32 MC-er: 1 Emner: 134 Svar: 785
Får installeret et GPS tracker på cyklen inden det går over stok og sten.
De anbefaler at man laver turen lidt længere end de foreskrevne 1600 km.
God tur ;O)
okt 2008
Du har ret... Jeg har kørt det før, dog var det nordpå..
Kendte heller ikek til IBA på det tidspunkt, så det sidste år...
Hvorfor gøre det...?
Fordi det er en god historie til dækspark og fordi det er fedt at køre mc...
Så.. Hvorfor ikke ;O)
apr 2006
okt 2008
Det er jo ligemeget hvad du og andre syntes..
Dem der gør det syntes vel det er fedt.. ;O)
Jeg kunne ikke drømme om at køre på en kåberacer eller en chopper, men stiller mig da ikke tvivlende om at dem der gør det får en masse ud af det ligemeget hvad jeg tænker og gør.
Uanset hvad man finder som hobby/retning af hobby findes der et kæmpe udstyrskatalog og i tilgift et hav af folk der ryster på hovedet af det man gør ;O)
apr 2006
okt 2008
Jeg har forstået at du kan lide at køre langt, og ikke mange andre i verden har prøvet det... At en globetrotter som dig smiler når pøblen kommer syd for grænsen og syntes det er stort...
Jesus..
Indlæget blev sikkert lavet fordi manden vil køre det...
Men, det blev åbenbart for meget for dig?
Du måtte liiiige oplyse alle om at DU ikke syntes at det er noget..
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
Men på Henrik H;s 1400 er det nok noget andet...... Der er jo ingen kåbe el morfarskærm på. Har også selv tænkt på at ta turen. Så respekt herfra og go tur
apr 2006
Min pointe - i alt sin enkelthed - går på, at konceptet Iron butt måske er blevet udvandet de sidste mange år, idet vores kærlige eje er blevet bedre og bedre, og at folk der vælger en Iron butt også vælger en langt bedre MC (og veje) til at gennemføre opgaven. Bevares, hvis man kører Iron butt på en ældre sag eller en MC der ikke byder på "langturshjælp", så løftes hatten herfra..... men en nyere, stor og komfortfyldt MC, tja, de er jo bygget til den slags!
okt 2008
Jeg læser det du skriver, det er muligt at du mener noget andet men jeg kan nu engang kun læse det du skriver..
Jeg er slet ikke i det røde felt, så skulle du bare se løjer..
IBA har også kun åbnet for en lille 1000mil på 24 timer efter pres.
Hvis man læser deres andre IBA'er er det en helt anden sag.
Prøv at se deres liste over rekorder... Det er helt sort.
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
Jeg læser det ikke, som at han nedgør folk der tager en ironbutt. Mon ikke I to bare skulle snuppe en kold fad...
Derudover, så synes jeg det er et fedt koncept! Jeg kan sagtens se begrebet er blevet en smule udvandet, i takt med at de fleste kører rundt på næsten nye cykler med et andet komfortniveau end for 20-30 år siden, men det holder stadig, og er helt klart noget jeg vil prøve også. Om jeg så får dokumenteret det ordentligt eller ej, og optaget i foreningen, er sådan set lige meget. Bare man ved man har gjort det
okt 2008
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Bikerfonden så man man ikke kommer til at køre de forkerte over tæerne?
okt 2008
dec 2003
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 32 MC-er: 5 Emner: 179 Svar: 840
Der står regler mm på deres hjemmeside.
Jeg synes da også det er fedt
Henrik H hvornår kører du?
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.891
nov 2006
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
haha endelig en harleydriver med lidt realitetssans
nov 2006
apr 2010
hehe minder mig foresten om et badge hvor der stod : 98% af alle harleyer er stadig på vejen , resten nåede hjem
det skal lige siges , jeg er ikke harley-hater på nogen måde , men syntes at dem der kører dem som regel lever i deres egen lille verden hvor alt andet er jap-crap osv
har da haft den "lettere tvivlsomme" fornøjelse at renovere en Pan fra 48 , der var købt af en ovenstående type , at den så var plasteret til med kinacrom og mikunikarburator samt yuasa-batteri , det siger så lidt om manglen på sund fornuft
syntes det
apr 2010
der manglede da lige lidt ??
syntes det er fedt at du ikke tager det så højtideligt at være harley-ejer at diú samtidig besidder en god portion selvironi omkring mærket er sgu toppen
nov 2006
tager du nu en japaner fra 71 el ældre så tror jeg også der vil komme lidt med den på sån tur.
som du også ka se på min profil er jeg ikke så har det været lidt af hvert inde og stå i garagen.
til emnet. Altså som der også bliver skrevet længere oppe så kan jeg ikke se det fede og vilde i og køre en iron butt på de nyere cykler vi har idag de er jo bygget til at man skal sidde behageligt, korekt vinkel på knæene og ryggen og ikke for hårdt/blødt sæde osv fabrikken har jo lavet cyklerne så vi kan holde ud til og køre og køre og køre og køre. nej tag en ældre af dato cykel og kør en iron butt så får man iron butt.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 227
For indlæg vedr. min tur @motorcykeleventyr.dk jeg regner med at stikke af mandag den 3 sep. i løbet af dagen, eller hen under aften - da jeg flere steder har læst om en tunnel i tyskland, der permanet er under ombygning ell. vej arbejde - men jeg har endnu ikke fundet navnet på stedet, så jeg kan ikke komme mit afgangstidspunkt nærmere lige nu - men vil gerne igennem sådan noget rimeligt smertefrit, da jeg kun har olie og vind køling på min gamle VSér,- til andre,- så vil jeg gerne indrømme,- jeg har købt vindskærm, og en Iphone 4S, til både gps, og underholdning undervejs,- stadig tror jeg det bliver en hård tur, men det vil være det hele værd, hvis det er muligt at få et lille "bevis" på bedriften. Planen er at køre alene, indtil videre, men er der andre "gale" der kan holde en fart omkr. 120-130 km/t og keder sig i uge 36 - så sig frem, evt. bare for et stykke af turen.
Henrik.
dec 2003
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Men jeg overvejer da seriæst smuttet ned til D-day stranden på mc inden jeg stopper med at kører mc.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 417
apr 2006
"Iron butt"