8.877 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
30 Svar
Mc ferie til tyskland - Krav/regler OBS?? Mc ferie til tyskland - Krav/regler OBS??
Hej MC G
Jeg regner med at invitere min kæreste på en tur til tyskland på mc til sommer.
Landet ligger sådan at jeg ALDRIG har rejst mere end 2 dage uden for den danske grænse.
Så har i derude nogle fif og ting jeg skal være opmærksomme på?
Her tænker jeg på regler vedr. mc og vedr. generel rejse i Tyskland...
jeg skal naturligvis have mit pas med - og regner med at smide den originale potte på min mc - bar for at være sikker.
Men er der mere???
På forhånd mange tak for hjælpen
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 676
registreringsatset
gul vest (hvis uheldet skulle være ude at du skulle stoppe på autobanen )
dækskum
pas
penge til vc på autobanen
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 342
Tak for feedback
Kan man "nøjes" med en kopi af reg attesten - eller skal det være hele den originale
Rød Sos kort hvad gør den??
Dækskum lyder som en god plan - havde jeg ikke skænket en tanke - men den kommer med på listen
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 175 Svar: 707
apr 2007
Tjek - Selvom det blir nedren at sku "nøjes" med den original - men jeg er så heldig at jeg stadig har den liggende
aug 2005
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 43 Svar: 62
Altid den originale registreringsattest, en kopi er kun nok i Danmark, i udlandet vil de kun godtage den originale..
apr 2007
Super - så må jeg hellere få den pakket pænt ned
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Hvis du har en DB killer i udstødningen er der ingen problemer.
SOS kortet er den vejhjælpsdækning der hører med til kaskoforsikring.
Hvis du har en GPS kan du finde mange fede ture på nettet, som du kan downloade og prøve.
Husk at servicere cyklen inden turen, 3-4 tusind kilometer slider en del på dæk og kæde.
2 forskellige kreditkort kan også være en fordel hvis det ene "svigter".
Pak så lidt og let som muligt.
Er det den primitive med telt eller tager i motel/hotel.
feb 2011
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 368
apr 2007
Førstehjælpskittet er det et krav også??
Og hvad skal den indeholde?
Jeg har desværre ikke DB killer til min potte. ( men så ryger den originale på)
Så hvis jeg har Kasko på min mc skal jeg bare kontakte mit forsikrings selskab??:)
Jeg tager den gode gammeldags med et kort og så tager jeg den på retningssansen
Det bliver hotel/motel tur for at spare på oppakningen.
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.381
apr 2007
Super tak for det
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
Jeg vil hellere anbefale kørsel- og områder. Du kan med fordel køre "så som så" når I kun er to personer. Hvis i vælger overnatning på små Gasthofs, så finder I altid plads. Desuden er overnatning på disse meget billige - typisk i størrelsen af EUR 20-30 pr. prs/nat inkl. morgenmad. Så har I en rigtig seng, bad og hyggelige forhold. Desuden kan I købe solidt aftensmad i den bedste stil på stedet for ca. EUR 10-15. I skal helt klart sætte kursen imod Harzen og nyde området. I kan snildt bruge et par dage der... Og vælg nu den gamle østtyske del ift. overnatning! Der er stor prisforskel imellem øst- og vest Harzen. Jeg kan anbefale jer byen Kelbra for foden af Kyffhauser - hvilket også er et "must have" besøg ift. strækningen. Derfra sydover - på landevej - syd om München og vest på til den "sorte skov" og et super perfekt område, hvor I kan bruge 7-14 dage uden problemer.
Rigtig god tur...
apr 2007
Tusind tak for både forklaring og et par tur forslag
Hvordan med turen ned til Harzen?? Tager folk bar det på autobahn?
Der er ikke noget med vej afgifter ned gennem tyskland er der?
apr 2006
apr 2007
GTR1400 !
Hvis jeg nu også skal vise hensyn både til tøsen men også min egen røv - skal man så dele turen op i 2 - eller er det let nok at tage på en dag
apr 2007
Super - så skal der bar opsnuses ruter og gode seværdigheder:D
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.128
apr 2007
Personlig er jeg lidt lun på verdenskrigene - så hvis der skulle være noget om den slags derned af så jeg frisk...
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
apr 2007
Det har vi slet ingen planer for
vi har max 14 dage - men det er også den eneste tidsgrænse - og så er det da et håb at lave det til en forholdsvis budget ferie
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg mener bare hvis de ikke stopper det her skrigeri hvad skal de så stoppe c")
http://www.youtube.com/watch?v=mcV2sEQRkQo
apr 2007
Sandt - og sku jeg ud og købe en ny potte havde jeg sikkert også forsøgt mig uden - men når jeg nu har delene liggende synes jeg ikke rigtig det er besværet værd
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 773
Selv øst / vest grænsen er snart så udvisket det er umuligt at se den egentlig nogensinde har været der.
På vej derned kan i jo rulle forbi Heiligengeistfeld i St. Pauli og se den her: http://de.wikipedia.org/wiki/Hamburger_Flakt%C3%BCrme
og ta' evt. en nat eller to i Hamborg, bo her her: http://www.motel-one.com/de/hotels/hotels-hamburg.html ( vælg denne: Motel One Hamburg am Michel )
Jeg har ikke selv været der (endnu) men erzgebirge (området syd for Dresden) skulle også være en oplevelse, og mht, krigen, så blev ingen by hårdere ramt af Sir Bomber Harris "vrede", end Dresden.
På vejen hjem skal i absolut gi jer selv en nat eller to hos Carsten og Fanny i Owschlag : http://www.bb-dannevirke.eu/
Rigtig go tur - og spør' endelig hvis det er :o)
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 234
apr 2007
Helt fantastisk - havde ikke tænkt på BB dannevirke men det ville da egentlig være et naturlig stop
Flakfortet ser spændende ud så det tager jeg 100 op til overvejelse sammen med Dresden
Vejene i Harzen glæder jeg mig helt vildt til at opleve - og så kan jeg glæde mig til sommeren 2013 hvor det er planen damen selv har en cykel så jeg ikke ska passe på 2 personer rundt i svingene
Jens F
Taaaaark Jensen - meeeeen nu er det jo 50pct touring dna i min - plus jeg altid ka ta en pude med
apr 2006
Fandt forøvrigt linket til Kaiserhof i Kelbra:
http://www.komforthotel-kaiserhof.com/
Det kan *varmt* anbefales som BaseCamp ift. touring i Harzen....
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
Lovmæssigt skal du:
Have din regattest med (den er faktisk også i danmark i to dele, og det er del nummer 2 du skal have med, de fleste tager det hele med)
Have en motorcykel i lovmæssig forstand (ingen xenonlygter, ingen ikke godkendt potte (dvs emærke eller original).
Det du ikke behøver er:
Første hjælpe kassen
Gul vest (har jeg dog selv altid med og på når rejsen er i et fremmed land)
Alt andet er op til dig selv (kort, gps osv).
En god idé er at have kontanter med da du ikke alle steder i Tyskland skal forvente at du kan betale med visa/mastercard. Mange steder (fx. aldi) kan du kun købe med tyske betalingskort eller kontant. Så sørg for at have nok euro på dig hele tiden. Også i tilfælde at du skulle blive stoppet af politiet at du kan betale med det samme.
God tur
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 244
på motorvejen er de ligeglade.. Men kører du i harzen og bliver du stoppet er det slut at køre videre uden dbkiller. Jeg har set mange hollændere som står tilbage og kører ingen steder.
Jeg ville ikke riskiere det, ikke engang hvis man "kun" kører igennem. Man kan altid håbe på bonus fordi man er "dumme dänen", men den går sku ikke altid..
apr 2011
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 162 Svar: 1.091
apr 2007
Jo jo det sku jo evt være på vej hjem af igen
Der er ingen af os der rigtig ved hvor langt tid vi "gider" være afsted
Bombe .
Fantastisk - jeg tager original potte på .
Mikkel .
Tjek
Mc ferie til tyskland - Krav/regler OBS??