{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Skærtorsdag og politiet... {{forumTopicSubject}}

Hey

Snublede lige over dette

http://www.jv.dk/artikel/852888:Esbjerg--Politiet-kontrollerer-motorcykler-til-traef-i-Esbjerg

Så nu må i altså køre ordenlig når i skal til og fra Esbjerg?

Tror i egentlig mest det er kørslen de kigger efter eller går de mon også efter cyklerne..
Her tænker jeg på om de overholder kravene til lys og lyd osv..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skærtorsdag og politiet...
  • #1   29. mar 2010 Så skal du ikke komme :D.

  • #2   29. mar 2010 Ja lyden og lyset er nok ikke helt so hr betjent vil have det....

    Men det er vel ikke en razzia de køre ??? det er ven bare normal kontrol af trafikken?


  • #3   29. mar 2010 så skal du vist læse den igen...

    : /


  • #4   29. mar 2010 Du skal nok ikke regne med, at de kun ser på farten.... men også piller folk ind de lige vil tjekke ekstra.... Så kan den ikke kan klare et syn, så er det nok bedst og blive hjemme.... og lade være med og køre på prøveplader, som nogle gør til bakkeåbningen... det er en sikker vinder af en bøde....

    Politiet har ekstra fokus på MC'er, da politikerne vil have kurven knækket for dødelig uheld....


  • #6   29. mar 2010 Ja de skal da være så velkommende Der er vel flest som ikke har noget at frygte


  • #7   29. mar 2010 Jeg synes da at politiet plejer at være rimelig tolerante den dag. Det de går mest efter er nok fart..

  • #8   29. mar 2010 Øhmm.. Vi diskuterede lidt den anden dag.. Hvis mig og makkeren nu kommer på hver vores MC som er for "store" til det kørekort vi har (han har bestilt droslekit, jeg skal ha fundet ud af hvordan min drosles).. Ville de så gøre noget ved det, eller overhovedet kikke efter det?

    smiley


  • #9   29. mar 2010 Tjaaaaaa

    Min cykel brummer nok lidt mere end Hr. betjent synes er rimelig og baglygten og nrpladen sidder jo på siden....
    Frygter lidt de kunne se sig sure på mig.....

    Hvordan er regnerle egentlig??? Kan de gøre noget når cyklen holder på torvet hvis man så står ved siden af den???


  • #10   29. mar 2010 Martin Munk H
    Det er jo en chance at tage .. men er der 5000 Vær ? De har jo al den tid der skal til for at undersøge forskellige ting

    Det er jo ikke sikkert i bliver taget
    Det kan være i bliver taget

    50 / 50 Er det pengene vær


  • #11   29. mar 2010
    Brian (ESBJERG) M

    VIP


    Skrevet: 29-03-2010 19:14:01

    Tjaaaaaa

    Min cykel brummer nok lidt mere end Hr. betjent synes er rimelig og baglygten og nrpladen sidder jo på siden....
    Frygter lidt de kunne se sig sure på mig.....

    Hvordan er regnerle egentlig??? Kan de gøre noget når cyklen holder på torvet hvis man så står ved siden af den???

    jeg tror du får lidt svært ved at overbevise Bent betjent om at du har fået fragtet den derind på en ladvogn, især hvis fremmødet er i samme antal som sidste år smiley


  • #12   29. mar 2010 Er det ikke _500_ "kun" det koster at bliver stoppet på en for stor mc? Og man kan vel ikke have lov at håbe, at hvis jeg tager den midlertidige reg.attest med og viser at jeg lige har fået den og har i sinde at drosle den, at han så køber den? smiley

  • #13   29. mar 2010 Har aldrig set at de har gået og tjekket motorcykler for ulovligheder ved skærtorsdagstræf. Men de holder tilgengæld ret godt øje med hastighedsovertrædelser.. Tror ikke man skal være så bange for at komme med en buldrepotte..

  • #14   29. mar 2010 Søren: Fair nok smiley

    Jeg har bare af alle andre fået det andet at vide :S


  • #15   29. mar 2010 Find lige et bevis på det koster 5000 kr. at blive stoppet uden tilstrækkeligt kørekort til mc Søren.. Det bliver ikke takseret som kørsel uden kørekort! Den sidste betjent jeg blev stoppet af, havde ikke engang tjekket det ved mig - men da jeg lige præcis havde haft kørekortet i 2 år og 1 dag den dag - spurgte jeg ham ad ren nysgerrighed - han sagde at hvis det endelig blev tjekket, ville han kategorisere det som kørsel uden tilstrækkeligt kørekort - bøde; 1500kr. Jeg tvivler godt nok også på de vil til at tage tank af, hive luftfilterkasse og indsprøjtning/kaburatorer af for at tjekke om der er skiver i indsugningen... Så får de sgu travlt med 3000 mc'er - hvor flere hundrede nok burde tjekkes.

    Dermed ikke sagt at jeg opfordrer nogen til at køre uden drosling, man bør selvfølgelig følge de gældende regler på området...


  • #16   29. mar 2010 Desuden dækker ansvarsforsikringen hvis uheldet skulle være ude...

  • #17   29. mar 2010 Jeg kan så tilføje !! Jeg kander en personligt som måtte af med 5000 Kr.- 4 dage før han lovligt måtte køre på den

    Men Ring til Politiet ... Det kan være der er kommet andre regler ... Dette et 1½ år siden


  • #18   29. mar 2010 Læser du ikke hvad jeg skriver Søren? Jeg var godt klar over det var lovligt for mig, derfor spurgte jeg ham... Han var jo netop betjent - men derfor kunne jeg vel godt ringe og spørge om han har ændret mening..

    Steffen - havde han kørekort til lille mc? For så tror jeg godt nok han er blevet snyt - de 5000 er hvis du kører uden kørekort.

    Der står ingen steder på din registreringsattest at den er droslet - der står under "øvrige bemærkninger" - konstruktiv ændring... Det kan jo være hvad som helst.

    Men lad det nu ligge..


Kommentér på:
Skærtorsdag og politiet...

Annonce