{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.075 visninger | Oprettet:

Michael R
Michael R
Tilmeldt:
16. maj 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Søm i dæk {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har opdaget en lille skrue i mit nye bagdæk. Det sidder i den tykke del af mønstret.
Eftersom skruen er ret beskidt og ser lidt slidt ud på hovedet vurderer jeg at den har siddet der et stykke tid. Dækket har ikke tabt tryk.

Tror I at det er ufarligt at køre med og i givet fald skal jeg få skiftet dækket nu eller kan man vente til dækket er lidt mere slidt ned?

Håber nogen kan hjælpe og evt har erfaring med dette problem

På forhånd tak!

Michael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søm i dæk
  • #1   22. jul 2008 vis der ikk kommer luft ud når du forsigtigt trækker den til siden, så hiver du den bare ud...
    en af mine kolegere fiik sat en lap i sit dæk her i weekenden fordi der sad en skrue i... og det holder vist fint!!!


  • #2   22. jul 2008 Den skal ud! Jeg ville ikke køre med den i.Tænk hvis den faldt ud af sig selv, i en kurve på motorvejen med +110 kmt

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #3   22. jul 2008 Ok, Jeg er godt nok i tvivl. Jeg tror jeg hiver den ud i aften. Hvis den har tabt luft over natten må den have for langt inde. Hvis ikke er der vel kun komme en flænge ned i dækket. som man evt senere kan få sat en lap over. Der er da vist ingen fare for at dækket kan så at sige eksplodere under kørsel så.. hvis altså jeg har hivet skruen ud og trykket i dækket har holdt natten over?

    Kunne det ikke lyde som en ok plan?


  • #4   22. jul 2008 ja det kan nok fint lappes.. men aldrig om jeg ville gøre det.. det er sku farlig nok at køre på mc i forvejen.. igen grund til at opsøge mere selv.

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #5   22. jul 2008 Der siver ikke luft ud når jeg hiver i skruen fra side til side...

  • #6   22. jul 2008 Ud med skruen og fordi en proffesionel dækmand for at få det lappet. Det mindsker ikke sikkerheden at køre med et ordentligt lappet dæk. Hvis dækket dog alligevel er ved at være slidt, så skift det.

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #7   22. jul 2008 okay. Dækket er helt nyt og skulle være det bedste på markedet. Jeg hiver skruen ud og ser om det holder luft. Så hører jeg min mekaniker i morgen om han kan lappe det.

  • #8   22. jul 2008 Hvis din mekanikker også sælger dæk, vil han foreslå dig at skifte dækket. Der skal en dæksmed til at lave det.

  • #9   22. jul 2008 hvis dækket IKKE taber luft, så fejler det næsten med sikkerhed ikke noget

    men skal det lappes, skal du spørge dig selv om du så stoler på dækket efterfølgende

    et mc dæk kan godt lappes, dog kommer det an på hulform og sådan, samt hvis der er røget nogle tråde inde i dækket.

    og bliver det lappet, så skal du være mere opmærksom på at tjekke dæktryk oftere


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #10   22. jul 2008 hej igen

    Der siver så luft ud hvis jeg skruer skruen helt ud.... så er det vel et nyt dæk??


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #11   22. jul 2008 Hvis jeg lader skruen sidde i som det har gjort hele tiden taber det ikke luft...

  • #12   22. jul 2008 gør som jeg har skrevet ovenfor, altså personligt har jeg lige skiftet et dæk, hvor jeg ahvde lappet det, det holdte 6000km

    men spørg dig selv om du vil kunne stole på det holder, og føler du ikke du er sikker, så bestil et nyt dæk i tyskland og få det skiftet, det er kun en tudse+- og skal du havde det lappet, så koster det jo alligevel 3-400 kr

    MEN DET KAN GODT LAPPES


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #13   22. jul 2008 Skruen er 2,5 cm lang og selve skaftet på skruen er vel ca 3 mm

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #14   22. jul 2008 jeg er også lidt presset af at jeg skal til nordjylland på den på lørdag fra århus...

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #15   22. jul 2008 ok. Så må jeg lige spørge hvad en dækpilot er?? Her er jeg lidt ny må jeg indrømme?? Hvad med indvendig prop?

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #17   22. jul 2008 okay har set det er flydende. Skruer jeg så bare skruen ud (så siver der luft ud) og smører det på? Eller lader jeg skruen sidde og smører på hen over det??

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #18   22. jul 2008 den står ikke på sidestøtten:)

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #19   22. jul 2008 ok. Tak for det hans. Men hvis jeg er villig til at ofre pengen på en lapning er det så ikke at foretrække? Havde tænkt jeg kunne ringe til hjulcentret eller evt mc mekaniker...

  • #20   22. jul 2008 jeg finder det rystede at man køber en 2008 busa som næppe bruges til søndagskørsel med 70 km/t også kan drømme om at bruge dækpilot som normalt kun er en nødløsning og ikke beregnet til at køre stærkt med i. (hvilket normalt også fremgår tydeligt på flasken)

  • #21   23. jul 2008 du kan godt lappe det, DOG ikke med dækpilot, skal det lappes så gør det ordentligt med en vulkaniserende lap, i stedet for det der skod dækpilot, ydermer, så vil det sprøjte ud over det hele hvis den bliver utæt under kørsel

  • #22   23. jul 2008 Få det lappet hos en dæksmed. Så kan han også inspicere dækket for skader med det samme. Smider du bare dækpilot i finder du ikke ud af om dækket har fået en skade.
    Men er der ingen skade holder lappen ligeså godt som et nyt dæk, og der er dermed ingen grund til nyt dæk.


  • #23   24. jul 2008 Ja Hans det KAN lade sig gøre, men det er IMHO ikke en god ide som jeg før har skrevet, selv om det jo tidligere er blevet afvist som ammestuehistorier.

    Og jeg HAR erfaringer fra Dækpilot og de er ikke gode. Det kostede 'blod sved og tårer' at få renset fælg og dæk efterfølgende.

    Det er selvfølgelig ikke det samme som at det ikke kan lade sig gøre.

    Jeg har også set et dæk der havde kørt ca 10000 km efter at være lappet med en 'sommerfugl' udefra. Det køret uden problemer, men da vi pillede dækket af, da det var slidt ned, kunne vi se at karkassen var skåret op over ca 1,5cm.

    Så moralen må IMHO være at ved en punktering skal dækket undersøges af en fagmand, og hvis han skønner det OK lappes indenfra med en 'paddehat'.

    Alt andet betragter jeg (som også producenterne af udstyret) som en nødløsning der ene og alene kan bringe dig hen til et værksted.



  • #24   24. jul 2008 Jeg fik selv et søm af ca. samme dimensioner i for nogle uger siden...dækket tabte luft meget meget langsomt og jeg kørte rundt med sømmet flere 100 km. Dækket var tyndslidt og skulle alligevel skfites, så brugte det imens jeg ventede på nyt dæk fra england.

    Havde det været et helt nyt dæk, så var det med garanti blevet lappet og jeg havde glædeligt kørt 200+ på det. Folk der bliver ved med at kæfte om at slangeløse dæk ikke kan lappes, burde prøve at køre på et selv, i stedet for udelukkende at viderefortælle hvad deres pengegriske mekanikker har bildt dem ind. Hvis der er flere tusinde km tilbage i dækket, så ville jeg trille ud til en professionel dækmand og lade ham smide en prop i.


  • #25   24. jul 2008 Du kan selv være ammestuesnak. Hvis du har lyst til at tage chancen, så er det dit valg. Jeg ville aldrig gøre det.

Kommentér på:
Søm i dæk

Annonce