{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

Hegn's søm i dæk rep. eller udskift? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg tænkte vejret var for godt, til ikke at tage en lille tur efter job.
Det kom jeg så til at fortryde da jeg fandt denne smiley (se billede) i dækket efter nogle km. Spørgsmålet er så, man ville ikke kunne lappe sådan to huller forsvarligt? Tænker jeg bare må finde mig et nyt dæk, men ville lige høre inden jeg bestiller et.

Den var trykket helt ind.

Og hvordan fanden er det muligt at ramme sådan en fætter? tænker om det evt. kan være hærværk?

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hegn's søm i dæk rep. eller udskift?
  • #1   15. maj 2017 tja der tabes jo sådan noget ,på vejen , jeg fik en 6mm bolt i dækket på bilen , der er mange der har en holdning om lapning af dæk , se evt i forum , (jeg har set så mange fortalere for en lapning ,folk som plejer at have styr på teknik og mc ,så jeg ville lappe ,er så lidt i tvivl når det er 2 huller .

• #2   15. maj 2017 Det er godt nok biler, men alle vores firma biler 8 stk, har fået skudt en prop i, og endda flere i samme dæk smiley

Det har det kørt med et par år nu

• #3   15. maj 2017 Det afhænger vel lidt af hvor vildt og tosset du kører.
    Jeg ville sgu ikke bruge propper i et fordæk, som skulle køre 130+km/t.
    På min scooter 45 har jeg ingen problemer med at bruge propper.

- Så er det jo lidt op til dig selv, om du vil være en lokal udgave af "Jackass" smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #4   15. maj 2017 Der er overhovedet ikke noget jack-ass over prop eller skum - men det afhænger bestemt af hvorledes søm (eller hvad det nu er) er gået i dækket. Hvis du ser et "rent snit", så kan du fint bruge dækskum og dette endda uden problemer!

Og som svagt antydet i ovenstående, så er der maaaaaange som har holdninger, men ganske få som har reelle erfaringer, men på trods, så deler de deres holdning/synspunkt alligevel!

Som inspiration kan jeg oplyse, at jeg også kørte et søm - nogenlunde samme Ø som dit hegn's søm på billedet - ren snit i midterområdet - fint hul....sivning - næsten nyt dæk! Øv! Dækskum.....fra T.Hansen.... og efterfølgende levede dækket forøvrigt små 20.000km (maskinen var en VFR800 - og der blev ikke sparet på håndtaget - dækket var Pilot Road (ikke at det betyder noget)).

Såhhh.... prop - tjek, det vil virke! Dækskum - tjek, det vil også virke!

Og sådan er det bare smiley

• #5   15. maj 2017 enten stoler man på det holder, ellers gør man ikke ,så at sætte en 130 kmt grænse er vist lidt tosset ,

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #6   15. maj 2017 #5 - Hov hov hov!! Du sidder vel ikke og opildner til ulovligheder på offentligt forum?!?!? smiley

Jeg bruger IKKE propperne fra hurtig lappe sættene - dem hvor man kan klare det hele ude fra - jeg har set for mange af dem poppe ud på tilfældige tidspunkter.

Til hver en tig ville jeg afmontere dækket og forsøge at gennemskue hvor meget sømmet har flyttet sig, og derved revet trådene i dækket over. Hvis det hele ser fint ud indefra, hiver jeg gerne en paddehat eller to igennem indefra og forlænger derved dækkets levetid.

Skum virker også - det er bare noget griseri når man skal skifte dækket næste gang. smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #7   15. maj 2017 smiley Hvis du kom monteret i klister og det var et småt hul, så ville jeg også bruge dig som tættemiddel.....Sajmon! smiley

• #9   16. maj 2017 Altså, hvis du fylder skum i dit dæk, skal du ikke satse på at få det skiftet på Motorgården i Svenstrup. Det prøvede jeg med min gamle z650 - Og fik verdens værste møgfald af smøreaben

Kommentér på:
Hegn's søm i dæk rep. eller udskift?

Annonce