1.136 visninger
|
Oprettet:
Hegn's søm i dæk rep. eller udskift? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg tænkte vejret var for godt, til ikke at tage en lille tur efter job.
Det kom jeg så til at fortryde da jeg fandt denne (se billede) i dækket efter nogle km. Spørgsmålet er så, man ville ikke kunne lappe sådan to huller forsvarligt? Tænker jeg bare må finde mig et nyt dæk, men ville lige høre inden jeg bestiller et.
Den var trykket helt ind.
Og hvordan fanden er det muligt at ramme sådan en fætter? tænker om det evt. kan være hærværk?
Mvh.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 51 Emner: 42 Svar: 275
Det har det kørt med et par år nu
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 378
Jeg ville sgu ikke bruge propper i et fordæk, som skulle køre 130+km/t.
På min scooter 45 har jeg ingen problemer med at bruge propper.
- Så er det jo lidt op til dig selv, om du vil være en lokal udgave af "Jackass"
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Og som svagt antydet i ovenstående, så er der maaaaaange som har holdninger, men ganske få som har reelle erfaringer, men på trods, så deler de deres holdning/synspunkt alligevel!
Som inspiration kan jeg oplyse, at jeg også kørte et søm - nogenlunde samme Ø som dit hegn's søm på billedet - ren snit i midterområdet - fint hul....sivning - næsten nyt dæk! Øv! Dækskum.....fra T.Hansen.... og efterfølgende levede dækket forøvrigt små 20.000km (maskinen var en VFR800 - og der blev ikke sparet på håndtaget - dækket var Pilot Road (ikke at det betyder noget)).
Såhhh.... prop - tjek, det vil virke! Dækskum - tjek, det vil også virke!
Og sådan er det bare
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Jeg bruger IKKE propperne fra hurtig lappe sættene - dem hvor man kan klare det hele ude fra - jeg har set for mange af dem poppe ud på tilfældige tidspunkter.
Til hver en tig ville jeg afmontere dækket og forsøge at gennemskue hvor meget sømmet har flyttet sig, og derved revet trådene i dækket over. Hvis det hele ser fint ud indefra, hiver jeg gerne en paddehat eller to igennem indefra og forlænger derved dækkets levetid.
Skum virker også - det er bare noget griseri når man skal skifte dækket næste gang.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 16 Svar: 378
Hegn's søm i dæk rep. eller udskift?