{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Spørgsmål omkring udstødning. {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg rimelig ny på MC planet'n så vil lige høre om noget, så jeg håber der er en eller anden der kan give et seriøst svar.

Jeg er som skrevet i andet indlæg ved at kigge efter en lille Chopper-agtig MC til konen.

Nu har jeg opdaget denne her " Junlin JL150 " og trunte synes indtil videre rimelig om den, da hun bare godt kan li' at køre MC.
Men jeg så på et eller anden billede jeg fandt at der ligesom er potter i udstødningsrørene....vel for at dæmpe lyden :S

Nå, men kan man godt fjerne det....måske få lavet to andre rør, som bare er åbne hele vejen igennem ??
Eller er det 2-takter-stilen.....hvor potten skal være der og være noget bestemt og alt det sjov.

Hvis man nu kunne få det fjernet på den ene eller anden måde, kommer det så til at larme meget......så'n rigtig meget ??

Håber nogen kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål omkring udstødning.
  • #1   13. okt 2005 Jeg vil vædde på, at den motorcykel du omtaler ALDRIG kommer til at lyde bare lidt godt, med mindre du skiftet ALT på cyklen.

Undskyld, men nogen skal jo være kyniske smiley

• #2   13. okt 2005 Jeg vil give Simon ret.
    En 2-takter vil altid lyde som en knallert - desværre.

• #3   13. okt 2005 Øøøøhhhh.....det er nu en 4-takter

• #4   13. okt 2005 det er netop derfor jeg spørger

• #5   13. okt 2005 Den omtalte mc er vel en 4 takts .. og jeg vil tror at du godt kan bore i udstødningen .. så der er åben hele vejen igennem .. snakkede min geely forhandler om dengang jeg havde den.

men som simon siger.. så tror jeg ikke lyden er særlig fed.. jo flere kubik .. jo federe lyd kan man få ud af den smiley

- Jan

• #6   13. okt 2005 jaa altser det ville satme blive en skriene en hehe. de små kubik er meget hidsige i lyden. men jeg vil da sige at du også sagtns kan få udstødninger men dæmper som stadig lyder rigtig rigtig godt, hvis ikke lidt bedre hehe

Mvh Rune

• #7   13. okt 2005 Jeg spørger fordi, jeg havde engang i mine yngre dage en knaldert.

En Suzuki DM50, som jeg en dag skruede udstødningsrøret af......hold da KÆÆÆÆ******* hvor den larmede godt af 50cc

tanken var så om man ville kunne få bare lidt af det samme med sådan en ris-koger kværn.

Ved godt den næppe kommer til at lyde som den helt store Harley D. men med sådan nogle potter på synes jeg næsten den lyder helt forkert........min mening er bare at der skal være fri udblæsning på den slags kværne

• #10   14. okt 2005 Der er sgu' da ingen der bliver til grin ligegyldigt hvad de kører på!!!
    Og til dem af jer der mener 150ccm er for lidt til at give god lyd, tænk på en DAX eller en CD50 med åben potte, det er god lyd.
    Husk på at det er 150ccm på en cylinder, så lyden kan godt blive gansko ok.

Kenneth: Det kan være der sidder nogle nitter som holder fløjten på plads, de kan bores ud og så kan man fjerne fjøjten, men ved ikke helt hvosdan det er på lige den udstødnong.

/
    Jesper

• #12   14. okt 2005 Jeg er selvfølgelig helt med på at man ikke kan få "LYDEN" ud af denne lille 150cc blok, der skal som Niels skriver mange flere kubik til.
    Det er klart at hvis man vil have Harley lyden, så skal der flere penge til.......så er denne her Junlin jo ingenting.

Men trunte vil gerne bare have en lille chopper-agtig sag, som kan følge med i trafikken og giver lidt MC-følelse, og samtidig ikke er så høj og vejer for meget, da hun kun er en lille splint på 1.58 og 56 kg.
    Så har jeg kigget lidt på disse kina-bikes....og det var måske ikke heeeeelt så galt.

Den er RET billig må man sige, så det er jo begrænset hvad man får for de penge, men da hun ikke har de store forventninger til kværnen, er det sku ok.
    Den vejer ikke så meget, og kan ikke køre voldsomt stærkt, men kan stadig følge med i trafikken.

Det var bare for at høre om det var noget man kunne lave på sådan en, da hun selvfølgelig også godt kan li' lidt sprød lyd smiley

• #13   14. okt 2005 Hun kunne godt tænke sig at den så ud i stil med den her :

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3176

Kan det iøvrigt laves.....altså andet styr, og væk med lidt dele ??
    Når man ser hvordan den så ud da hun købte den, så er der ikke lavet HELT VILDT meget om, bare lidt småt som i sidste ende giver den et fedt look.

( Håber ikke Louise har noget imod jeg lige bruger hendes MC )

• Leif J
    Leif J Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Svar: 1
    #16   14. okt 2005 Hej Kenneth L, du kan gøre 2 ting med de udstødningsrør, du kan save ca. 5 cm af bagrøret og tag lydæmperen ud, du kan også bore nogle huller hele vejen rundt og slå lydæmperene ud, du vil få en helt anden lyd.
    Hvis du har hørt en encylindret 400cc Suzuki, så vil lyden på din kones Jinlun lye som den, en amden ting erat lukke for katalysatorene som er svejset på forrørene, her sidder 2 bolte på hver, løsne dem, klip en ny aspestpakning uden hul i midten og montere katalysatoren igen og i vil få en helt anden motrogang
    held og lykke
    MVH
    Leif J

• #18   15. okt 2005 ATT: Martin K
    Yep....præcis sådan en der

ATT: Niels

Billeder kan ses på www.mc4you.dk under "MC" selvfølgelig, der er så to modeller og det er så den øvreste på 150cc.

I bunden af siden kan man hente et lille videoklip hvor man kan høre den lyd den har.....lyder ikke værst hvis man spørger mig.

Det er lige sådan en i den stil konen gerne vil have, ikke kun fordi den jo nærmest ikke koster en skid, men fordi den ikke er så stor og vejer 3 ton.
    Den er forholdsvis let og ikke den største motor, men kan vel godt følge med i trafikken, og det er det hun bare vil have at den skal kunne.

• #19   15. okt 2005 ATT: Niels (igen igen)

Daaaaamm....fik lige kigget på din MC, den er faaad'me cool.
    Har du selv lavet det hele....tager hatten af og bukker mig i støvet for den......DAAAAAM !!!!!

Kommentér på:
Spørgsmål omkring udstødning.

Annonce