16.608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Rensning af karburator Rensning af karburator

Hej gutter og gutinder..

Jeg er idag blevet den lykkelige ejer af en Suzuki GS 550 fra 1981, købt af en bruger herinde fra..

Sælger siger at jeg ville gøre klogt i at rense karburatoren, da den hugger lidt i det og har stået stille et år..

Så er mit spørgsmål: Hvis man intet har forstand på den slags mekanik, kan man så gøre det selv? Altså er det simpelt at pille den fra, rense den og samle igen, eller skal man overlade det til de proff? I givet fald, hvad vil det så ca. koste, hos en der kan den slags??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af karburator
  • #1   25. maj 2008 man kan få sådan noget rense haløj man hælder i benzinen men jeg ved self ikke om det er nok

• #2   25. maj 2008 Kunne godt tænke mig at få dem renset ordentligt :0)

• #3   25. maj 2008 så ville jeg nok sende den på værksted hvis man ikke er en ørn til den slags mekanik eller spørge om der er en herinde der vil hjælpe med operationen der er nok en eller anden mekker herinde der vil lave lidt svarts geld eller er vennetjæneste hvis skattefar kører mc

• #4   25. maj 2008 Det var nu nok det jeg fiskede lidt efter, med det her indlæg.. Hehe

Sidst jeg kørte min mc til mekanikeren, fik jeg en dobbelt så stor regning, som jeg havde aftalt med dem, da de pludselig "fandt nogle ting de mente skulle laves"...

• #5   25. maj 2008 Ej, så svært er det heller ikke, hvis man ikke har ti tommelfingre. Hvis du har planer om at køre MC i mange år, så syntes jeg man skal starte et sted. Hvorfor ikke med en rens af karburator?

Har du en værkstedshåndbog, Haynes eller Clymer? Ellers så skaf en, eller hent noget tilsvarende fra nettet. Det er altså ordentlig go' kvalitetstid at skrue på kværnen. (Don't tell my girl...) Og det er bare fedt at køre på noget man selv er i stand til at mekke. Ellers få en du kender til at glo dig over skulderen... Du kan nok finde en herinde, der er frisk på at afsætte en eftermiddag, hvis du har kaffe på kanden og bajere i køleren...

Happy Screwing smiley

• #6   25. maj 2008 Har på ingen måde noget problem med at gøre det selv, hvis det er ligetil.. Men da jeg ikke er klar over, hvordan man gør, er det netop rart at vide, OM det så også er ligetil..

Jeg holder mig normalt til det jeg ved noget om og betaler mig gerne fra resten.. Syntes allerede nu, at jeg har MANGE projekter om ørene, så hvis det er en tidskrævende process, må jeg ærligt erkende, at jeg ikke selv vil gøre det..

• #7   25. maj 2008 Af en erfaren tager det en time eller 2, hvis man har kompressor. Men med en hel eftermiddag, burde du kunne nå det, inden solen går ned.

• #8   25. maj 2008 Tak for dine svar, men så må du kunne fortælle mig, om en karburator består af mange smådele?

Det er jo ikke noget problem at få pillet skidtet af, men er meget rat at vide, om det er omfattende, eller ligetil.. Det eneste svar jeg egentlig har prøvet at finde ud af :0)

• #9   25. maj 2008 Seriøst hvis man kan finde ud af at bruge en skruetrækker, så er det ikke det der er mest kompliceret! Rens en af gangen så du har en at sammenligne med hvis det går galt... og husk at tæl omgange på de struer du piller ved smiley

• #10   25. maj 2008 srn pdrsn.. Kan DU så fortælle mig, hvor mange dele en karburator består af?? Der må da være mindst én, der har læst at det er det jeg præver at finde ud af.. Hehe

Angående din "tæl omgnage på skruer" - kommentar, er det så på grund af indstillinger, eller?

• #11   25. maj 2008 Jeg lever af at montere anlæg i biler, så er ikke ligefrem dum til det med værktøj, men vil (stadig) bare gerne vide, hvor meget der egentlig skal gøres, for at skille den ad..

• #12   25. maj 2008 Hehe.. Nu må der da snart være en der kan komme med svaret, på hvor mange dele der er i sådan en..

• #13   26. maj 2008 Hvis du har vacum kaburatore på cyklen, så skal du være ekstra opmærksom på membranen i den.. Det skal gøres med forsigtighed.. vil anbefale dig at få hjælp til det hvis du ingen erfaring har i det..

• #14   26. maj 2008 eller gå ind på kaburatorfabrikantens hjemmeside, der kan man mange gange, finde tegninger og styklister!

• #15   26. maj 2008 Hey.
    Jeg kører selv en RF600R og skal til at "tune" karburator med lidt rens og sikrer mig at spjælde kører glat osv.
    Du kan se "eksploderet" tegning af min karburator her:
    (link fjernet)
    Der er nok ikke vanvittig stor forskel på vores - bortset fra hvis din ikke har vakuumdåser i toppen s'føli ;o)
    På tegningen kan du selv få lov at sidde og tælle hvor mange dele den består af ;o)
    Det er dog ikke så slemt som det ser ud. Nogle af stumperne hænger jo mere eller mindre sammen og kan godt renses fint uden at ryge HELT fra hinanden ;o)

• #16   26. maj 2008 Prøv at kigge på det her:
    http://justkdx.dirtrider.net/printcarbtuning.html

Der er selvfølgelig forskel på karburatorer, men det er rimelig basic. Split tingene ad. Rens. Saml tingene igen. Tag nogle billeder med et digital kamera undervejs, så kan du altid lige tjekke hvordan det var tingene sad sammen, når du skal samle det igen.

• #17   24. feb 2014 Jeg genopliver lige tråden, da jeg selv står og skal have det ordnet. Jeg har tit hørt at hvis pakningerne først bliver brudt, at det så kan være noget lort at få det til at slutte tæt igen. Er det bare en myte eller hvordan?

Kommentér på:
Rensning af karburator

Annonce