Rensning af karburator. {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Nu må I ikke skyde mig ned, for jeg er amatør
Sagen er den, jeg for et par år siden købte en Yamaha XV 500 SE. En model der ikke kom til Danmark (nogen vil sige, at det var der en grund til).
Jeg har gået og gjort den fin de sidste par år, og købt lidt dele i det store udland. Men efter jeg kørte den tør, har den drillet.
Der må ligge en fuglerede i karburatoren. Jeg har haft den på værksted i andre forbindelser, og selvom de er flinke nok, er jeg så træt af overpriser og snak om, at jeg jo ikke kan forvente noget med sådan en gammel mc. Jeg kunne jo snart have købt en ny Yamaha for de penge.
Der er nyt batteri på med dejlig starteffekt, nye tændrør og luftfilteret har det fint. Den kan starte (og går skønt i motoren), og så kan jeg køre hyggelige 400 meter inden, den begynder at hoste og gå ud. Helt tilsodede tændrør derefter. Den får simpelthen forkert blanding, og min sidste mekaniker sagde også, der må ligge en fuglerede i karburatoren.
Jeg kendte en gammel Yamaha-mekaniker, men han gik desværre ned med flaget, så han kan ikke kigge på den.
Hvad gør jeg her i Nordsjælland? Er der ikke en, der kender en skrap mand, der har forstand på den slags?
På forhånd tak for venlige kommentarer og tak for hjælpen.
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
Har du tjekket at benzinen flyder let hele vejen til karburatoren?
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 157
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Det kan skyldes nåleventil der hænger, eller choker der hænger.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Har den nogen sinde kørt ordentligt i dit ejerskab ? Hvis den er købt som et projekt andre har givet op på, så aner ingen hvad for dyser der er i den og hvordan nål er placeret.
Start med at skille den ad og blæs den ren. og se om noget åbenlyst ser forkert ud. tjek svømmeventil og prøv igen.
har det ikke hjulpet, så omkring en pro. Det koster at kører på noget gammelt og ikke selv være mekanisk geni
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
mar 2017
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 23
#1 - Det har jeg tak. Jeg har sågar købt ny benzinhane i Boston. Det er jo om at hente dele udefra.
#2 - Tak for det konstruktive svar.
#4 #5: Ja den kørte nemlig fint, indtil jeg var så dum at køre den tør. Den skal nemlig blæses igennem, men den karburator er bare ikke så nem for mig, som mine gamle knallerter var ;D
#6 - Du har helt ret. Det har jeg også tjekket, og den ser fin ud. Den står heller ikke på den der "Pri-funktion", der giver ekstra benzin, hvis den f.eks skal have fyldt karburatoren op med benzin.
#7 og #8 - Det er nemlig for fed blanding, og det er også gode bud, du kommer med.
Jeg tænker, at en dyr mekaniker må skille karburatoren ad. Der er vist ingen anden udvej. Den kørte så godt inden, og med en del nye dele og nymalet tank, vil jeg nemlig gerne have den på vejen. Den er også lige blevet veteran, hvilket er skønt når vi snakker vægtafgift.
Tak for de gode svar.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 77
just my 50 cent. -Villy
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Gør det inde i køkkenet, på et stort stykke hvidt stof, så ser man nemmere hvor tingene er.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2017
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 23
Rensning af karburator.