{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Triumph Speed Triple smider kølervæske {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter at have skiftet udstødning (som indebar afmontering af køleren) på min Speed Triple 1050 fra 2006 har jeg nu problemer med at den smider kølervæsken når motoren bliver varm.

Typisk sker der det at når jeg stopper efter at have kørt, så smider den en del gennem overløbsrøret.

Motoren bliver ikke overvarm, lcd indikatoren på instrumentbrættet er ca i midten af skalaen.

Har af flere omgange gjort mig umage med at påfylde og udlufte ud fra beskrivelsen i haynes manualen.

Jeg har også forsøgt at stille cyklen opad en væg så der løber væske ud af udluftningsventilen før lukker den (skruer bolten i).

Har forsøgt at google det lidt og det er åbenbart ikke ikke et helt ukendt problem.

Nogen her der har gode forslag? Overvejer at prøve at skifte kølerdækslet, men vil lige høre om der er andre åbenlyse ting jeg kan forsøge mig med.

Mvh. Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Triumph Speed Triple smider kølervæske
  • #1   5. sep kan læse mig frem til at de har en svaghed med utætte vandpumper på selve pumpen er et lille hul hvor det drypper ud af når o-ringene i den blir slidte måske der

  • #3   6. sep #1, #2 Tak for svar, jeg er ret sikker på at det kommer ud gennem overløbsslangen som kommer oppe fra reservoiret under sædet.

    Det bliver ligesom skudt i pulser hen over en halvt til et helt minuts tid og der ligger en ret stort sjat under cyklen (prøver lige at optage en video jeg kan vedhæfte).

    Jeg hælder selv til at det enten er luft i køleren fordi jeg er et kvaj til at udlufte eller at kølerdækslet er defekt (da det er den vej at der er tilbageløb til reservoiret).


  • #4   6. sep Jeg kender ikke modellen, men det er vel ikke fordi blæseren, - hvis ellers den har en, ikke kører og den så bliver for varm under kørslen?
    I så fald vil den nok smide vand ud fordi den koger efter kort tids standsning.
    Under kørslen bliver den måske lige kølet nok af fartvinden.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #5   6. sep bøj de 2 tappe der holder låget, så de er helt vinkelrette med låget, de har det med at rette sig lidt ud, så bliver fjeder trykket jo mindre, og trykket render for tidligt ud, men selfølgelig skal udluftning mm. være i orden først, den burde lufte sig selv ud, hvis du stiller cyklen lidt på skrå så låget er øverst, og efterfylder i den position.

  • #6   9. sep #4
    Ja, det har jeg også overvejet. Jeg har checket sikringen og den er ok. Synes også at kunne høre blæseren når jeg har kørt, før jeg slukker, men den kører helt sikkert ikke når jeg tager tændingen, men jeg ved ikke helt om man slukker for det hele når nøglen tages ud eller om termostat/ventilator stadig får strøm til at arbejde. Som skrevet tidligere så er temperatur-indikatoren aldrig meget over "midten", så jeg ved ikke om ventilatoren burde køre.


  • #7   9. sep #5
    Godt tip, det vil jeg prøve. Tak.

    Jeg har netop forsøgt at udlufte den ved at stille den op ad en væg, så den hælder den modsatte vej af kølerdækslet, så jeg får væske ud gennem udluftningsskruen.


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 133
    #8   11. sep Slange fra køler til beholder under sæde frakobles, og monteres på en beholder som sættes højt oppe.
    Lad trille i tomgang, så udlufter den selv.
    Ja, op på drift temp.


  • #9   i går kl. 09:59 Jeg har nu forsøgt mig med at bøje tapperne på kølerdækslet samtidig med at jeg har været ekstra omhyggelig med udluftning (start af motor + efterfyldning 5 - 6 gange) og det har haft en positiv effekt.

    Nu ser jeg kun få dryp fra overløbslangen når jeg stopper efter en tur hvor motoren er blevet gennemvarm (dog kun 2 ture indtil videre).

    Om det så skyldes den ene eller anden ting eller ændring i vejret eller en kombination af det hele bliver jeg nok aldrig klog på (fordelen ved at ændre på flere parametre mellem tests er jo at man så ikke aner hvad der gjorde udfaldet smiley ), men tak til alle for deres input, det har da nok sparet mig for en tur på værkstedet.


Kommentér på:
Triumph Speed Triple smider kølervæske

Annonce