{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

ZX7R 2003 har mistet pusten {{forumTopicSubject}}

Hej MC folket,

Jeg har samlet motor og karburator og kan starte og køre en hyggelig tur ved lav hastighed. Men den lystrer ikke når jeg vil have acceleration. Da jeg købte cyklen kørte den...
ca.
100kmt / 1 gear.
140kmt / 2 gear
180kmt / 3 gear
220kmt / 4 gear
? / 5 gear
? / 6 gear

Nu er alt over 7000 od/min en udfordring for den. Og ved motorbremsning igennem gearerne er der ingen modstand.

De info jeg har er.

ca 150psi påhver cylinder ved kold motor.

Karburator

Hoveddysser
180 / 182 / 182 / 180

Blandingsskrue
2 1/2 omgang ud

Nye tændrør

Et par gange hvor jeg har presset den op i omdrejninger i 1 og 2 gear er motoren gået ud.

Har nogen en ide?
Kan selvfølgelig køre den til mekaniker, men vil gerne lære min drengedrømscykel at kende så jeg selv kan reparere og justere på den.

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX7R 2003 har mistet pusten
  • #1   18. aug Man skulle tro at der er noget med karburering - er Ram Air samlet korrekt?
    Ellers ville jeg kontroller vaccum menbranerne og knastaksler/knast timing til sidst


  • #2   18. aug enig med #1
    Eventuel en delvis blokering et sted, enten luft ind eller ud. Er luftfilter nyt og iorden? Har den RamAir ville jeg tjekke alle de samlinger.


  • #3   18. aug Jeg har været hele karburatoren efter og alt ser godt ud. Filteret er næsten nyt og luftkassen er så tæt som den kan blive.
    Det skal siges at jeg har lavet en "clean air mod" på den og givet dysser og mixture screw derefter. (jf. videoer på YouTube)
    ....men jeg har lige fundet ud af at den starter uden choker på kold motor og nogen gange lyder det som om den kun fyrer på nogle af cylindrene, lyder næsten som en fiskekutter.


  • #4   18. aug Det er ikke ram-air…

    Har du haft knasterne ude ?


  • #5   19. aug " clean air mod", ved jeg ikke hvad indebære, men jeg ville anbefale det hele er originalt som da den forlod fabrikken. Der er mange ting der kan gå skævt når der bliver ændret på tingene, dyser, svømmerhøjde, blandingsforhold.... Det er delikat og fintfølende mekanik på de Japanere.
    Et uoriginalt luftfilter kan være nok til den ikke går ordentligt.
    Originale dysser og grundindstilling, prøv så om hun har fået pusten tilbage.


  • #6   21. aug Ja, det er langt mere fintfølende end jeg have regnet med. Har også leget lidt med en kort racer-potte som også ændrede lidt på køreviljen. Kan godt være det er bedst at gå tilbage til fabriks standarden.

    Ja, jeg har haft topstykket af motor for at give den en ny pakning. Der rensede jeg ventiler og cylinderhoved med en tandbørste. Jeg markerede på knastaksler og drivkæden med en slettelak for at få det på plads samme sted. Men jeg har ikke målt med måleblad, så kan godt være at ventilgangen måske er ude af synkronisering?


  • #7   21. aug Slettelak er en farlig løsning. Hvis kæden er smuttet en tand i bunden så er du lost…. Få tjekket at knasterne står rigtigt ifht krumtap.

  • #8   21. aug #6
    Var toppakning defekt?
    #7 helt enig, det er essentielt at den er timet korrekt


  • #9   22. aug Ja, toppakningen så slidt ud. Noget af gummiet var gået i stykker forskellige steder.

  • #10   8. sep det er ikke normal procedure at afmontere topstykke, hvis ikke der er tegn på utæthed.

Kommentér på:
ZX7R 2003 har mistet pusten

Annonce