{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Yamaha xj600 diversion vil pludselig ikke starte {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha xj 600 diversion fra 93, sagen er den at jeg købte den for 2 måneder siden, hvor den fik lavet det helt store tjek efter at den har stået stille i 2,5 år

Den kørte fint da jeg kørere den til syn og da synsmanden kørte en tur på den.

Da jeg så skulle køre der fra så vil den ikke starte? Har ikke den store forstand på det, men den får benzin osv.

Nogle der har et godt råd til hvad jeg skal kigge efter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha xj600 diversion vil pludselig ikke starte
  • #1   4. jul Dødemandsknappen og sidestøttefodens kontakt.

  • #2   4. jul Udover dødemandsknap, og hvorfor hulan kalder vi den det, den har jo INGEN funktion i den retning?
    Nå side bemærkning, men dødemandsknap, støttebenskontakt og måske kontakten ved koblingsgrebet. De har alle indflydelse på starterkredsløbet.


  • #3   5. jul Kører starteren? Ret væsentlig info smiley
    Gør den det og har den kørt perfekt før er det sandsynligvis tænding der mangler, altså noget elektrisk. De nævnte ting tidligere er tind der kan forhindre tændingen. Hvis alle de ting er ok er det en fejl i stedet der skal kigges efter.


  • #5   5. jul Ind i FB gruppen "MC reparation Skift af sliddele". Kan være der er nogen nær, der kan kigge på den.

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 140
    #6   5. jul Som Ace siger... triller starteren rundt eller sker der bare intet?

    .


  • Matias A
    Matias A Tilmeldt:
    jul 2024

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   5. jul Hej, ja det er selvfølgeligt ret væsentlig viden, starteren køre rundt og der er fin gnist

  • #8   5. jul Nu har du en gnist, og derfor er det nok ikke batteriet sådan lige umiddelbart. (Den kan ikke gniste uden et ordentligt batteri MED strøm på) Dog kan den nøjes med at gå på 3 cylindre hvis batteriet er småskidt.

    Er det så mangel på benzin kan du prøve og sætte benzinhanen vandret (på det der kaldes prime)
    Så render det uanset om du har vakum i hanen, starter skidtet er det så din benzinhane der skal have et kig eller 2.

    Det var det umiddelbare jeg har nævnt, men når den har stået og mugnet i 2.5 år i et hjørne kan det sagtens være skidt i karburatorerne der har stoppet dem til. Der er en masse spændende hvidt ir i svømmerhusene efter sådan en gang stilstand.

    Hvad betyder det "store" tjek den har fået da du købte den??

    At der er hældt benzin på og den er vasket og ny olie på, eller har den været rigtig adskilt.... Det sidste med adskilt tyder det ikke på, med de problemer du har lige nu.. Sådan en XJ600 kan altid starte og køre HVIS den er lavet og i orden.... Den er Yamaha's svar på en Toyotas 1995er corolla 1300


Kommentér på:
Yamaha xj600 diversion vil pludselig ikke starte

Annonce