{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX-S125 kan ikke starte {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte i skole på min GSX-S125 her idag, men da jeg fik fri kunne den ikke starte. Den har kun el-start, og den kan ikke bump-startes.

Før jeg gik hen til den stod der en spasser (min ven) og drejede lidt på gashåndtaget, altså uden motoren overhovdet var tændt eller der var nøgle i, ved ikke om det kan være skyld i noget?

Men ellers, så står der på displayet "CHEC" når jeg holder starterknappen inde, imens jeg kan høre en kliklyd fra relæet, men UDEN startermotoren siger en lyd. Og lygter virker også fint, så jeg er 99% sikker på det intet med batteriet har at gøre.

Syntes bare det er lidt røv, fordi har lige betalt 1100kr til en mekaniker for at tjekke den helt i gennem for 2 uger side da jeg købte den brugt her for 1½ måned siden. Men så igen har jeg heller ikke selv oplevet der har været det mindste problem med el-start.

Nogen bud på hvad jeg kan gøre før jeg bliver nødt til at slæbe den til en mekaniker, der fortæller mig jeg skal have skiftet hele lortet for flere penge end jeg har råd til?

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX-S125 kan ikke starte
  • #1   4. sep 2023 har du tjekket din dødmandsknap for hvis den er slået fra vil den ikke startet.
    The cluster displays "CHEC" if it has not received data from the ECM for 3 seconds.

    You can make this happen by turning on the ignition with the kill switch in run and the bike in neutral. Then move the kill switch to the stop position and count to three.

    Putting the bike in gear with the sidestand down will cause the same thing.

    Both of these cut power to the ECM and three seconds later the cluster tells you that.

    I'm guessing you did not have the kill switch in run position, bike in neutral or kickstand up.

    If you did, I'm guessing you might have a sticky side stand switch.


  • #2   4. sep 2023 Jep, dødmandsknappen er første kontrol, især når den skriver check smiley

  • #3   4. sep 2023 På mine cykler kommer der ingen lyde fra relæ eller andre ting når dødemandsknappen er påvirket. Det gør der i dette tilfælde, så tror nu ikke rigtig det er den der er galt med?

  • #4   4. sep 2023 til 1# 2# og 3#
    Jeg har tjekket dødmandsknappen, og bådet prøvet med og uden. Har også prøvet i frigear, første gear med kobling begge med og uden støttebenet var nede.

    Og jeg ved godt det er ideelt at starte i frigear med støttebenet oppe og en ikke-aktiveret killswitch.

    og som 3# siger ville relæet slet ikke trække hvis killswitch var aktiveret, men kunne alligevel høre det klikke.

    Lige nu har jeg sat den til opladning (da de mange forsøg drænede batteriet til sidst) og venter først til den er fuldt opladt i morgen før jeg prøver at starte den igen. Skal nok skrive hvis jeg finder ud af hvad problemet er, ellers er jeg stadig meget modtagelig for råd! smiley


  • #5   4. sep 2023 Og du kan ikke løbe den i gang? Det bør der ikke være noget i vejen for at gøre. Det eneste der kan forhindre det er en slipperkobling og det tvivler jeg på den har smiley

  • #6   5. sep 2023 til 5#
    altså kunne løbe den op til 1000rpm i 5. gear men den startede ikke motoren.

    Men har løst problemet, den skulle bare stå natten over og få opladt batteriet helt, men årsagej til problemet er jeg stadig lidt i tvivl om, da jeg er 100% sikker på der var nok strøm i starten til at starte den. Jeg havde bare brugt batteriet under mange mislykkedes forsøg på at få starter-motoren i gang.

    Jeg tror det har noget at gøre med min ven hev i gashåndtaget før den havde tændt motoren - dermed måske drukne motoren på den ene eller anden mådem Og da det hele er så fancy elektronisk, har den nok ikke vil aktivere startermotoren imens motorcyklen var druknet i benzin (det er bare mit bud).

    Men den kan starte nu, jeg lader tråden blive så andre gsx-s125/gsx-r125 ejere kan se en mulig løsning, skulle de få samme problem


  • #7   5. sep 2023 Den har indsprøjtning, så den kan ikke drukne af at trække i gassen. Og hvis den var druknet skal det være meget slemt før den hydrolocker (så meget benzin i cylinderen at stemplet ikke kan komme i top) så der er en forklaring, men den er ikke fundet endnu, lad os høre hvis du oplever noget igen med den smiley

  • #8   5. sep 2023 til #7
    Ace, jeg syntes også det ville lyde mærkeligt hvis en ny moderne mc ville drukne ligeså let som en 30 år gammel plæneklipper, men det var bare en belejlig forklarkng, da den ikke kunne startes netop lige efter mkn ven havde rykket gashåndtaget med slukket motor.

    Men som du soger må det jo betyde der kan være noget galt med min MC smiley


  • #9   6. sep 2023 Hvis nogen skal kigge på den, også mht til andet senere, så ind i FB gruppen : MC reperation Skift af sliddele.
    Der er den del, der kan skrue i Kbh området.


  • Kristian .
    Kristian . Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   6. sep 2023 Er der monteret ekstraudstyr i form af f.eks. USB-udtag, mobiloplader, gps?

  • Leif P
    Leif P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #11   7. sep 2023 Hvis du oplever at den ikke vil starte igen efter at have stået nogle timer/natten over, så er det batteriet der er træt

  • knud C
    knud C Online Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 45 Følgere: 42 Emner: 16 Svar: 280
    #12   8. sep 2023 Yes, er du sikker på at det ik er batteriet som ik kan holde strømmen?

  • #13   11. sep 2023 Kan den ha stået med p lys på? Et klik længere tilbage end ratlås. Det gør man kun 1 gang smiley

  • #14   21. sep 2023 #13 Ja det kan den

Kommentér på:
Suzuki GSX-S125 kan ikke starte

Annonce