{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Emma bendix C
Emma bendix C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Førstegangs MC, naked/street {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley

Jeg er på udkig efter en god begynder MC til A2 kørekort. Naked/street type i en størrelse, som passer til mig: en 20-årig pige på 167cm og knap 60kg.

Jeg leder IKKE efter den hurtigste eller kraftigste - jeg vil have en let og stabil motorcykel som jeg kan nyde på landevejen og i byen. 125cc har lige så meget interesse som de større! Mit budget er omkring 30-45.000kr, hvor 45k nok er max da jeg også skal have penge til udstyr - jeg har sat 5.000kr af til hjelm, støvler mm.
Er villig til at betale en god sum da jeg ikke har planer om at skifte den ud.

Lige nu er jeg forelsket i Suzuki GSX-S125 - den ser fed ud, vejer ikke så meget og den kan jeg sagtens se mig selv nyde i flere år smiley
Synes også Yamaha MT-03 er rigtig nice - lidt større, men stadig overskuelig.

Glæder mig til at høre jeres feedback - alle ideer og forslag er velkommen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangs MC, naked/street
  • N.G.
    N.G. Tilmeldt:
    sep 2016

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
    #1   11. maj 2021 Hvad du skal vælge af cykel vil jeg ikke kloge mig på. Men personligt tror jeg at jeg havde hævet udstyrs budget og sænket mc budget. Det er altså bare meget federe at køre med ordenligt tøj og hjelm, vil mene 10 k til tøj/hjelm er mere passende..

• #2   11. maj 2021 Jeg ville helt sikkert gå efter noget i 300 klassen.
    125 er for småt, de skal piskes for at nå 100 km/t
    300 har overskud til at være sjove på småvejene, samtidigt med de er lette at køre.

• #3   11. maj 2021 Ninja og Z 400 eller 650. Lavt sæde og gode for begyndere. De er muligvis lidt for dyre brugt endnu. Men det ændrer sig jo til det bedre dag for dag smiley

• #4   11. maj 2021 Hvad med sådan en den passer til a2 kørekort

profilbillede
  • #5   11. maj 2021 Suzuki Gs500 og yamaha xj600 er også gode cykler til begyndere, men til det budget, kan man få noget lidt frækkere end dem smiley
    Kawaska er6n og er6f er også fine begyndere. Og de kan fås indenfor budget smiley

• #8   11. maj 2021 Min kæreste som dengang var 22 købt en ny suzuki GSX250R til 40.000,- og det var ikke et godt køb. Hun er lidt højere end dig men vejer cirka det samme.

Den var for tung til hende, det var for overvældende for hende som nybegynder. Nu generaliserer jeg lidt, men kvinder kører MC på en anden måde end mænd, og de er lidt mere forsigtige. Ergo kan det måske være svært at komme sig over hvis man er lidt utryg på sin MC.

Derudover var den også for langsom, det var sjovt nok de første par måneder, men blev hurtigt kedeligt. Gå gerne efter noget med 300 cc og opefter.

Sidste råd! Kør en god tur på den inden du køber den, måske gerne omkring 20 min. så får du en god fornemmelse af komfort, vægt og hestekræfter.

• #9   12. maj 2021 5K til udstyr? Det lyder ikke af meget smiley

• #10   12. maj 2021 Tak for de gode svar! smiley
    Kan forstå jeg nok skal sætte lidt flere penge af til godt udstyr smiley

Det er vigtigt for mig at føle mig tryg ved motorcyklen, men det handler vel i bund og grund om at komme ud og sidde på og prøvekøre nogle forskellige...

• #11   12. maj 2021 Hvis du kan klemme en KTM 390 Duke ind i budgettet og kan nå jorden så du føler dig tryg ved den, så er den en rigtig fed kombination af lav vægt og tilstrækkelige kræfter og skarpe køreegenskaber.

• #12   13. maj 2021 MT-03 med 660cc er fede synes jeg og så siger den mega godt sådan en stor en cylindret, sådan en ville jeg kigge efter hvis det var mig smiley

https://www.dba.dk/yamaha-mt-03-660-ccm-48-hk/id-1079188390/

• #13   13. jul 2022 Hej Emma

Jeg er også ny på mc og har købt en Yamaha MT03, og den er jeg super glad for!

Jeg er selv 168 og vejer 60 kg., min MT03 vejer 168 kg og har en topfart på 170 km/t - meget mere end rigelig fart til mig.

Den er dejlig at køre, vægtmæssigt let (siger de store mænd), og den er jeg tryg ved at køre. For mig handler det om at få en masse rutine på landeveje og småveje. Den kan sagtens følge med på motorvejen, men det har jeg ikke behov for.

Min er fra 18 og med abs.

Som de andre også siger: 5.000 kr er i underkanten at budgettere med til ordentligt udstyr. Jeg brugte små 10.000 kr., og købte også ekstra rygskjold.

Held og lykke med jagten på din kommende mc.

Kh Nivi

• #14   13. jul 2022 #13
    Tråden er fra maj sidste år. Så mon ikke der er blevet handlet smiley

• #15   15. jul 2022 Arh - så jeg ikke. Jo, lad os håbe, at Emma har fundet sin drømmecykel.

Kommentér på:
Førstegangs MC, naked/street

Annonce