{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Stefan  H
Stefan H
Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 2

Problem efter skift til LED blink {{forumTopicSubject}}

Hej MC folks
Jeg har skiftet til LED blink hele vejen rundt. Og ja, nu blinker de for hurtigt. Jeg købte derfor et andet relæ i THansen. Men når jeg sætter det i, blinker de så slet ikke. Nogen gode råd evt anbefalinger til relæ?

Har kigget på den her:
https://www.louis-moto.dk/da/kellermann-blinklysrel-r2-10032036?filter_article_number=10032036

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem efter skift til LED blink
  • #1   19. jun 2023 er der ikke noget med at der skal en modstand på en af ledningerne til blinklysene,

• Stefan  H
    Stefan H Tilmeldt:
    maj 2023

#2   19. jun 2023 Sådan som jeg har forstået det, burde et LED relæ gøre at man ikke skal til rode med modstande. Men ærligt, jeg er ikke MC elektriker wizz..... smiley

• #3   19. jun 2023 Du skal være sikker på at relæet passer på sin cykel.
    Nogle har 2 ben andre har 5, det er meget forskelligt.
    Hvilken motorcykel har du?

• Stefan  H
    Stefan H Tilmeldt:
    maj 2023

#4   19. jun 2023 Triumph Speed Triple 955i. Det er med 3 ben. Relæet fra THansen,, er et universal LED blink relæ, også med 3 ben.

• #5   19. jun 2023 Gjorde det samme som du beskriver, gad ikke bøvle mere og fandt nogle fine blink med almindelig pære, ikke flere problemer.

• #6   19. jun 2023 Max mc havde nogle andre blinklygter end de standard man nu kunne finde.

• #7   19. jun 2023 Men ellers ja hvis relæet til led fra thansen ikke blinker med ledblink er modstanden ikke høj nok og du skal finde en modstand og sætte på + højre og venstre side.

• #8   20. jun 2023 Er relæet monteret rigtigt?

• #9   20. jun 2023 Jeg havde en daytona som fik led hele vejen rundt og der satte jeg en modstand ind ved hvert blinklys det virket på min cykkel og super nemt

• #10   20. jun 2023 kunne heller ikke få led relæ til at virke på min gamle 1050er så det blev også med modstand

• #11   20. jun 2023 Jeg har monteret mange led-relæer også nogen fra ebay til ti kr. Og alle har virket perfekt, men hvis man vender polariteten forkert blinker de ikke smiley

• Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 37
    #12   21. jun 2023 Dit blinkrelæ er beregnet til et bestemt forbrug. eksempelvis 3x15 w - hvis en pære springer og forbruget falder SKAL blinkrelæet blinke hurtigere for at advare føreren om fejlen.
    Du kan klare problemet ved at udskifte relæet til et elektronisk blinkrelæ, det giver ingen advarsler, men virker fint, vær dog opmærksom på at at din kontrollampe måske ikke virker, det er fordi den måske er forbundet så den tager stel gennem pærerne i modsatte side, med LED er tilgangen til stel gennem LEDerne måske så lille at du i stedet for kontrollampe for blink får katastrofeblink.

Måske skal du montere en modstand mellem signalet til blink og stel, så du har et lille men registrerbart forbrug og så kontrollampen får stel derigennem. husk så u=r*i

• jens b
    jens b Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 6
    #13   4. sep 2023 Jeg købte et relæ fra en forhandler, aagesen i Hvidovre. 128kr. Ifølge dem er trikket med modstande problematisk da de bliver meget varme

Kommentér på:
Problem efter skift til LED blink

Annonce