{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædekit, er DID godt?
  • #1   3. apr 2008 Ja, det er godt.

Min bror har samme kit på sin Honda Hornet.
    Bare købt fra louis.de

Jeg selv har haft DID kæde på min SV650 og nu min gixxer, bare med andre tandhjul.

• #2   3. apr 2008 ok, det koster det samme ved louis.de, de skriver bare ikke om det er 520, 525, forstærket eller ej på deres side.

• #3   3. apr 2008 DID er et godt mærke, men husk at der er mange forskellige kæde typer fx. O-ring, X-ring.... osv...

Du kunne jo også overveje en 520kæde...

• #4   3. apr 2008 Hos louis er det bare altid standard størrelse og så kan du se om det er O-ring eller X-ring.

O-ring er normal
    X-ring er "forstærket" + at den er med x-ringe.

"forstærket" er også et dårligt udtryk, når nu DID har nogle specifikke modelbetegnelser iht. (link fjernet)

• #5   3. apr 2008 Nu vi er ved kædekit, er der så nogen som har erfaring med at ændre på tandhjulene. Overvejer at sætte et mindre foran, altså at gå fra 15 til 14 tænder, men har ingen erfaring. Virker det eller går det hele op i gearskift ?
    PS: MCén = zx6r

• #6   3. apr 2008 Det korte svar er: ja, det virker....

Men det kommer an på, hvad du vil have.
    En nedgearing fra 15 til 14 tand giver en reduktion på ca. 7%. Og det burde absolut kunne forbedre accelerationen. Men det giver (nok) også lavere tophastighed. Og motoren vil gå med 7% flere RPM ved en given hastighed ... smiley

• #7   3. apr 2008 Ja, den del er jeg klar over, men kan nok ikke helt gennemskue om det vil gå op i gearskift, hvis du forstår hvad jeg mener

• #8   3. apr 2008 Du kommer sikkert til at skifte gear oftere. Men cyklen vil også komme hurtigere fra start.

Der er næsten ikke andet for at prøve dig frem med forskellige tandhjul og se hvad der passer dig bedst - husk, du kan også ændre størrelsen af tandhjulet bagpå ... smiley

Kommentér på:
Kædekit, er DID godt?

Annonce