{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Opkortning af DID kædekit {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har igår monteret nyt kædekit på geden.
15/42 med en DID X-rings 106 leds kæde.

Standard gearing er 16/40 med en 104 leds kæde.

Butikken jeg handlede stumperne hos fortæller mig at jeg skal korte kæden op til 105 led så den passer til gearingen.

Mit spørgsmål er nu;
Kan du korte kun et led af på en DID X-rings kit? Jeg er herefter blevet fortalt at det er to led af gangen?

Summen er at kæden er en smule for lang nu, men den kan køres med. Når kæden har strukket sig kan der tages to led ud, og den kan nittes sammen igen -> 104 led.

Feriehilsner
Yankie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkortning af DID kædekit
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #1   18. jul 2013 Du kan kun tage 2 eller 0 led ud...

    Men jeg har aldrig set at det var et problem at pille 2 ud hvis justeringen var strukket helt ud. Min justering på raceren spænder over mere end 2 led...


  • #2   18. jul 2013 Sajmon; justeringen er ikke strukket helt ud endnu, men bliver det nok når jeg har kort et par tusinde km..
    Der er ca. 15mm fra det bagerste af klodsen til det bagerste af bagsvingere...


    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.717
    #3   18. jul 2013 Men som jeg ser det, har du masser af hul på forsiden af akslen. Er bredden på det hul større end længden på ET led, så kan du korte den op nu.

    Udfordringen er jo at når du har kørt et par 1000km, er alle leddene lidt slidte - og så skifter du samleleddet som så er mindre slidt... Det er skidt.... smiley


  • #4   18. jul 2013 Hm ja, det ved jeg ikke lige. Det må jeg jo lige få målt.
    Mon ikke det kan lade sig gøre at køre 1000 km, korte op og nitte et nyt led i uden at det påvirker noget?


  • #5   18. jul 2013 Kan du ikke bare korte den ned til 104? Der er jo masser af plads til at rykke akslen frem, og hvis du fjerner 2 led, altså går ned til 104, så skal den rykkes omkring 10mm frem.

    Jeg kørte selv med standard 104 led med 16/42 da jeg havde SP1 bagsvinger, og der var ingen problemer. Du har 15 foran, så det rykker den jo et tak længere bagud så


  • #6   18. jul 2013 Lasse; så du vil mene jeg kan korte to led af til 15/42? Så det ender med 104.. Det er ikke mere end 10mm ca?

  • #7   18. jul 2013 I følge DIDs hjemmeside måler 1 link (2 led) = 15,875mm
    Hvis du piller det ud bliver kæden jo så 15,875mm kortere
    Og da den både skal frem og tilbage bliver det kun 7,9mm i længden den bliver kortere.
    Og sådan en SP har ihvertfald et par cm at give af, især når du allerede er helt tilbage.
    Evt. lige løsn akslen, og mål hvor langt du kan skubbe den frem. Så kan du tage 1 link (2 led) ud for hver 8mm du kan flytte den frem.

    Lyder ret "mystisk" at de anbefaler 105 led... de kan ikke vide særlig meget om kæder.


  • #8   18. jul 2013 Hvilke tandhjul har du valgt?

  • #9   18. jul 2013 Tja, det synes jeg også det er mystisk de anbefaler. Jeg havde ellers fået en rigtig fin service indtil da.
    Det er bare stål tandhjul - ikke noget fancy.


Kommentér på:
Opkortning af DID kædekit

Annonce