2.031 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Glatbane Glatbane
Hej. Jeg kørte glatbane i dag med motorcykel, men den øvelse hvor man er på første gear og kun bruger koblingen og fodbremsen, og køre gennem kegler stille og roligt, kunne jeg ikke finde ud af. Min balance var så dårlig at jeg altid enten ramte en kegle eller satte foden til jorden. Det virkede ret håbløst selvom jeg gentog den øvelse 100 gange. Nogen som har råd til hvordan jeg kan forbedre min balance til en øvelse?
0 synes godt om
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 785
Tror ikke på at det er din balance den er gal med. Tror at det er samspillet mellem koblingspunktet og bagbremsen.
Du skal øve dig i at køre ligeud på koblingspunktet i 1. gear og styre hastigheden med bagbremsen. I takt med at du bliver bedre kan du sænke hastigheden mere og mere, og når du har fået samspillet til at fungere vil du ikke have problemer med at køre øvelsen.
Få din kørelærer til at sætte kegler op på en tom p-plads og køb et par lektioner hvor du øver det.
Hvor i landet holder du til?
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 6 Svar: 6
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
Fil på den så du holder omdrejningerne oppe, så bliver det lettere at holde den rullende. Placer dig så du ikke skal dreje skarpt. Fokuser på hvor du skal hen, ikke hvor du er.
Det var vel forresten ikke glatbane?
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 6 Svar: 6
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 50 MC-er: 8 Emner: 151 Svar: 1.345
Gert
dec 2019
Følger: 15 Følgere: 4 MC-er: 3 Svar: 13
mar 2022
Følger: 1 Følgere: 27 Emner: 6 Svar: 6
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Pointen er bare at kunne køre langsomt med præcision, bremsen på baghjulet gør cyklen mere stabil.
Øvelse gør mester. Hvis du kan holde hovedet klart imens, så burde du lære det af at prøve det.
Hvis du ikke ejer en cykel, så vil jeg anbefale at låne en og prøve på.
Helst en med bagbremse på håndtaget, ikke i pedalerne.
Det gør øvelsen (langsom slalom kørsel) meget nemmere hvis du kan cykle i pedalerne mens du trækker i bagbremsen for at stabilisere cyklen og holde farten så lav som muligt
dec 2019
Følger: 15 Følgere: 4 MC-er: 3 Svar: 13
Når du trækker mc'en hen til start position så træk så langt til højre som muligt.
stop lidt før stregen så du får lidt mere plads. brug ikke forbremsen, så vælter mc'en. Lidt mere fart, brug koblingen på en måde som du aldrig ville gøre på din egen! ??
Se længere fremad også længere end du regner med. Når du øver så vær ikke bange for at tage en kegle, det er god træning!
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
- Rank ryg - kig frem (som de andre siger)
- op med albuerne (så underarmene er næsten 90 grader på cyklen, albuerne må ikke ramme kroppen)
- hold yderst på styret
- koblingen betjenes yderst, tæt ved knoppen for enden. Ikke inde på midten.. (vigtigt at indstille koblings håndtaget/punktet til dig, så vandringen passer, justérskruen sidder øverst på kablet )
- (efter lidt øvelse, - blot m pegefinger og langemand, så har du mere kontrol med at styre)
Evt. Ved behov, i fht. at balancere ved langsom kørsel (kun!)
brug knæene/lår til at svinge ud for at kompensere med, - men bliv siddende rank.
Dobbelt svært at styre hvis du flytter kroppen fra side til side samtidig med du skal styre og holde kobling..
Fed køreskole tid..
tillykke m kortet, - soon to come..
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.419
Det du vil komme til at skulle bruge mest i al fremtid på en MC er dit blik og se hvor du gerne vil hen (din bane) og ikke det du prøver at undgå.
Så aldrig se på keglen men se på din rute rundt den og helst så langt væk som muligt.
Pøj pøj med kortet! Håber du får lige så mange glædelige timer på MC som mange af os andre
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 72
jun 2010
Følger: 1 Svar: 26
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Glatbane