{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.901 visninger | Oprettet:

Måle musikken fra udstødningen nogenlunde nøjagtigt ?? APP ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

/> Bødetakster for for meget støj fra MC er steget i år.
Politiet vil have ekstra fokus på det i år.

Derfor vil jeg gerne vide hvad min ca. siger.

Er de apps man kan få til sin tlf, noget man kan bruge til noget eller er det noget hø?

Jeg prøvede at google, der er skrevet nogle artikler om det. - Men det var lidt ældre artikler.

Jeg tror personligt ikke det er super nøjagtigt med sådan en smartphone app. - Men de kan jo lave mange smarte ting i dag.

(Dit korte svar: "Det er noget hø!" - Er super fint... - Men hvis du rent faktisk har været i nærheden af en god kvalitets DB måler, og sammenlignet med en app. - Ja så gør du mig glad)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måle musikken fra udstødningen nogenlunde nøjagtigt ?? APP ?
  • #1   8. mar 2022 Kør forbi et synssted og få en nøjagtig måling. Det koster lidt, men så er du på den sikre side.

• #2   8. mar 2022 #1
    kender du nogen

• #3   8. mar 2022 De apps jeg har kendskab til på nye smartphones er faktisk rimelig gode, så hvis du vil måle om din godkendte udstødning trænger til noget nyt uld, så kan de sagtens give et brugbart prej.

Når betjenten stopper dig, så er fokus nr 1 " er udstødningen lovlig" og her er det fløjtende ligegyldigt om akrapovicén ikke siger mere end en støvsuger.. Det koster en bøde at have et forkert rør monteret.

• #4   8. mar 2022 Brian S:
    Jeg har ikke helt styr på hvad der skal til for at en slip on eks. er lovlig i DK.
    Hvis man har en der er CE mærke på. Man har TüV papirer på den.
    Den er EEC/ABE godkendt.

Vil den så være lovlig i dk? - Eller hvad er det Bent betjent kigger efter?
    Det ene eller andet godkendelse halløj?

En hurtig google søgning:
    https://mff-dk.dk/nyheder-om-lovregler-for-motorcykler/34-er-min-e-godkendte-udstoedning-altid-lovlig-og-et-godt-tip-om-carbon-daempere/
    Det lader til det er E-nummeret og så antal DB, der er det vigtige?

• #5   8. mar 2022 Glem at bruge en smartphone, Jeg lavede en test sidste år, og hvis jeg husker rigtig var det noget med 20db smartphonen målte forkert i forhold til en rigtig db måler.

Du kan købe en billig db måler til 200kr på nettet, og biltema sælger også nogle, og de er fine til at måle en udstødning.

Ellers har jeg en dyrere db måler i Haslev hvis du kommer på de kanter, så skal jeg nok lige måle den hurtig kvit og frit.

• #6   8. mar 2022 #2 Der er synssteder i stort set alle større byer. Prøv selv at søge efter bilinspektion.
    Ring og forhør om de kan klare en test for dig. Det bør de kunne.

• #7   8. mar 2022 Og så lad være med at tro på de naive mennesker, der tror at en måling fra et synssted, der viser den ikke larmer for meget, løser noget som helst. Der er godt nok mange der lever under den misforståelse. Det er desuden også ligegyldigt om udstødningen "ikke burde larme for meget". Enten gør den ellers gør den ikke.

Det handler ene og alene om målingen på stedet.

Man kan i øvrigt se hvor meget den må larme på typepladen, men det ved du sikkert smiley

• #8   8. mar 2022 Du mener altså at en måling på synstedet ikke har nogen værdi selv om det er det samme udstyr der bruges ved et vejsidesyn?
    Og hvad der står på typepladen siger intet om hvad udstødningen siger på dagen. En udstødning slides og vil ofte med tiden støje mere.

• #9   8. mar 2022 Ja det er præcis det jeg mener. Det siger intet andet end hvad den larmer præcis på det tidspunkt målingen bliver foretaget (hvilket selvfølgelig kan være praktisk viden, hvis man vil dæmpe den), men man kan ikke bruge det som dokumentation over for nogen. Man kan jo fjerne dæmpning fra udstødningen bagefter, eller andre ting, hvor dem larmer mere. Så det er altså målingen på stedet der tæller, intet andet.

Det der står på typepladen er netop det den nå larme. Hvis din udstødning larmer mere, så har du jo pligt til at få det bragt i orden smiley

• #10   8. mar 2022 Når man kører forbi synshallen, så får man en måling der siger om den støjer for meget eller den holder sig under. Du har ret i, at målingen ikke kan bruges som bevis ude på vejen, men målingen i synshallen giver trods alt et fingerpeg om cyklen er lovlig eller ej lige i dag.
    Er støjen for høj, så er den det nok også ude på vejen. Så nu kan man køre hjem og få den lovligjort. Uden senere at risikere en bøde.
    Den med at fjerne dæmpningen bagefter er en tåbelig handling. Hvorfor få målt når man ikke vil bruge målingen til noget som helst?
    Den med typepladen er noget vrøvl. Hvordan vil du kunne finde ud af at den støjer mere end den må uden en støjmåling?

• #11   8. mar 2022 Den med at fjerne dæmpningen bagefter er en tåbelig handling. Hvorfor få målt når man ikke vil bruge målingen til noget som helst?

Helt enig, men det er for at beskrive for dig, hvorfor den måling ikke kan bruges til andet end opmærksomhed på om den er lovlig eller ej.

Den med typepladen er noget vrøvl. Hvordan vil du kunne finde ud af at den støjer mere end den må uden en støjmåling?

Der står på typepladen f.eks 92 db ved 5000 o/m. Så giver man 5000 o/m i frigear, og måler den efter foreskrifter beskrevet af færdselsstyrelsen. Det er ret simpelt. Men du må gerne synes det er noget vrøvl, selvom det er sådan det bliver håndhævet smiley

• #12   8. mar 2022 Nej, det er nemlig ikke ret simpelt, for hvem har lige udstyret derhjemme?

• #13   8. mar 2022 Det ved jeg ikke, men det fulde ansvar ligger hos ejeren. Som sagt så er reglerne helt simple, og hvor meget den må larme er også helt simpelt, da det står på typepladen.

Jeg ved ikke om du misforstår mit oprindelige indlæg, for det lyder til vi er ganske enige et langt stykke af vejen, men som jeg indledte med, så er der mange der tror, at hvis de tager ned til en synshal, og får en måling på, at den er inden for det lovlige, så tror de at hvis de har dette "bevis" med sig, så kan de ikke få en bøde for larm.

• #14   9. mar 2022 Hvis du måler selv..?
    Blot husk det ikke er ligemeget hvordan du måler.. smiley

https://mff-dk.dk/nyheder-om-lovregler-for-motorcykler/23-udstoedningsstoej---hvor-meget-maa-jeg-og-hvordan-maales-det-/

smiley

profilbillede
Kommentér på:
Måle musikken fra udstødningen nogenlunde nøjagtigt ?? APP ?

Annonce