1.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Styrdæmper Styrdæmper

Jeg har fået fat i en rigtig flot Honda CBR 900 RR Fireblade fra 1996. Jeg vil gerne montere en styrdæmper - men det er ret svært at finde ud af, hvad der passer, både selve dæmperen og fittings.
Er der nogen her på sitet, som kan hjælpe mig på vej..?
Hilsen Henrik
P.S. Mange af mine søgninger leder mig til en kinesisk hjemmeside (aliexpres), men det lugter altså af rigtig dårlige kopivarer...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrdæmper
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.910
    #1   28. okt 2021 Monteringskittet er her: https://www.tecnomoto.gr/en/product/?id=3055

Du kan skrive til dem og spørge hvilken dæmper du skal have.
    CSC modellen er lineær, så når du stiller den til en modstand, er den sådan hele tiden.
    RSC modellen er dynamisk - så den kan du stille en del løsere, men når der så kommer en hurtig bevægelse, strammer den selv op.

Men hvorfor vil du montere en styrdæmper? Hvis affjedringen fungerer korrekt, har du ikke brug for den...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#2   28. okt 2021 Der findes også en dansk HyperPro forhandler, og det er Michael Graversen du skal snakke med - hans tlf nummer er 30559679.

Den danske hjemmeside er ikke til ret meget, men servicen og produkterne er i orden.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#4   29. okt 2021 Ja jeg har aldrig ejet en, men kender flere der har - og ingen af dem har nogensinde savnet en styrdæmper. Det er absolut IKKE en cykel der er kendt for at have nervøse køreegenskaber, så min pointe med fungerende affjedring gælder i højeste grad.
    En 96'er er kendt for at være en af de mest velkørende og forudsigelige 90'er cykler nogensinde...

Mange glemmer at en 25 år gammel bagdæmper for længst skulle være skiftet ud. Det er 10 år over den forventede levetid på cyklen, og derfor også på de løse komponenter der sidder på den. En opgradering (YSS/Wilbers/HyperPro osv) koster under 3000 og forvandler cyklen fuldstændig, sammen med et renoverings kit til forgaflen.

En styrdæmper er en lappeløsning, og fjerner bare symptomerne på at cyklen kræver opmærksomhed. Pis i bukserne for at holde varmen... smiley

• #5   29. okt 2021 Hej Sajmon og Leo
    Tak for hurtige svar - I har givet mig lidt at tænke over (og undersøge).
    Tænkte på styrdæmper, fordi jeg også gerne vil lege lidt på en bane.
    Men selvfølgelig skal basis da være i orden først.
    I øvrigt meget glad for min nye Fireblade (3. generation) - det er lige mig!
    Nu ryger min gamle VFR til fordel for lidt fest og farver smiley
    Vh Henrik

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   29. okt 2021 #6 - Moderne cykler er mere kompromisløse i deres geometri og har væsentligt mere power end cykler fra dengang, og man monterer styrdæmper fordi man så går med livrem og seler.

Der er ingen videre sammenligning...

Vi behøver heller ikke være enige om det her. Min synsvinkel er bare en ud af flere. smiley

Kommentér på:
Styrdæmper

Annonce