Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrdæmper
  • #1   6. sep 2013 Mellemste indstilling indtil du kender den, den må ha nogen indstillinger fra 1-5 osv, letteste når du manøvrerer rundt i indkørslen eller garagen.
    Den er god til hvis maskinen skulle woble, så holder den reaktionen i ave.


  • #2   6. sep 2013 Den har INGEN betydning, hvis cyklen er sat sat rigtig op.

  • #3   7. sep 2013 Det er den bike så stensikkert ikke.
    Skal du ikke ind og pakke det rullefelt sammen smiley


  • #4   7. sep 2013 Mit råd er at pille den af, og sælg den. til almindelig gadekørsel er det kun blær og unødvendigt.

  • #5   7. sep 2013 unaset hvordan din mc er sat op er der huller i vejen side vind og moment i din maskine som du ikke kan ta højde for eller instilde dig udaf og der kommer din styrdæmper ind i billedet men den kan være instildet forkert eller forhårdt.

    men som udgangspungt så sæt hårheden i midten og juster der fra og altid 2 klik så kan du beder mærke om det giver nådet


  • #6   7. sep 2013
    Racing4fun.es er da ingen af dine mcer der er sat rigtigt op for da er da styrdæmper på alle eller


  • #7   7. sep 2013 og
    - Tommy Panda - det er skuda det dummest råd der er givet her inde i lang til


  • #8   7. sep 2013 De er der, men de er allesammen sat i "0"

    Allan(Kolding)
    Kommer først til Dk, D15


  • #9   7. sep 2013 Det er en hyperpro dæmper med 25 klik. Har nu sat den på 0 efter jeg startede ud med at have den på 5. Og bare den står på 5 føltes det som om man skal hive den rundt i sving og at den vil dreje "senere". Altså at den opfører sig som om at den først vil dreje lidt efter at jeg vil.
    Når den står på 0 har jeg ikke de problemer.. Troede først det var fordi der var battlex 023 på og de vist er mere touring agtige og derfor måske lidt mere træge i sving. Er vant til at køre på pilot power som der måske er noget spidsere i det.

    Nu har jeg ikke kørt med styrdæmper før og syntes det føltes ret ubehageligt når man kører sving at den så ikke reagerer som man gerne vil. Lidt som vist man har en bagpå der ikke følger med eller som når dækkende er ved at være flade på midten.


  • #11   7. sep 2013 Som sagt har der heller aldrig været sådan en på mine tidligere cykler og måske derfor jeg bemærker det så meget?

  • #13   7. sep 2013 men hvis du vil af med din styr dæmper vil jeg godt købe den

  • #14   8. sep 2013 Så vil han sikkert ikke sælge den, hehe.
    Man drejer jo ikke når man svinger, man læner sig fra side til side.
    Man ser jo også fabrikskørere der wobler ved full speed, det er jo ikke fordi de er forkert sat op, det er fordi opsætning jo også er kompromiser.


  • #15   9. sep 2013 Martin R - Gider ikke sælge den da du jo sikkert alligevel intet vil give for den.
    Så den bliver bare på.. Selv om den sidder i vejen for hjelmen smiley

    Allan - Det er jeg godt klar over.. Jeg er ikke først ved at tage kørekort smiley

    Det med lejerne har jeg prøvet at tjecke inden jeg spurgte men syntes ikke umiddelbart der var noget slør at mørke. Men må lige have en ven til at holde cyklen imens og få det tjecket ordentligt efter.


  • #16   9. sep 2013 @Allan(Kolding) R
    Man drejer da også kontra, hvis man kun læner sig, sker der ikke meget.


  • #17   9. sep 2013 Styr udslagene er meget små ved kørsel med god speed, og store udslag når man ligger og slingrer inde i byen.
    Er ikke lige helt klar på hvad de mener med kontrastyring, det bruger jeg på bilen hvis det nødvendigt.


  • #18   9. sep 2013 Ja, styrudslagene er små, men afgørende for at man kan dreje ordentligt.
    Kontrastyring er f.eks, at man drejer til venstre på styret for at køre til højre.

    Se Twist of the Wrist som forklarer tingene grundigt og forståeligt. Fra 3.-7:50 min er der en hurtig intro til kontra- og kropsstyring: http://www.youtube.com/watch?v=EjH-F7vosB0


  • #19   9. sep 2013 Må lige se den senere, har en syg hund der skal ned til min dygtige læge 100 km her fra.
    Har dog klaret mig med rygmarvsinstinkt i 33 år, så det fortsætter nok sådan.


  • #20   9. sep 2013 Det virker helt sikket også fint - du har bare kontrastyret hele dit motorcykelliv uden at du vidste det. smiley

  • #21   9. sep 2013 Jeg har kørt rimeligt råddent i mine unge dage, hehe.

  • #23   9. sep 2013 Siger du på 81 år...........

  • #25   10. sep 2013 Kontrastyring er åbenbart ikke noget alle har i kroppen.
    Jeg har kørt 125, 250, 500, 750, 900/1000, og således lært det at kende fra bunden, skiftede til større mc når oplevelsen blev for træg, det er muligvis også det der sker nu hvor loven er blevet lavet om, de unge lærer at køre på noget der ikke tager magten fra dem. (tror det ender med færre på mc)
    Når jeg husker tilbage, så var det også dem der startede småt, som endte med at være dem der kørte på grænsen, flere der købte 750 som første mc, de kørte slet ikke sådan, de havde simpelthen for meget respekt for biken til at turde udnytte den.


  • #26   10. sep 2013 Man kan ikke dreje med et tohjulet køretøj uden at kontrastyre, når hastigheden overstiger trilletempo.
    Bevidst eller ubevidst er det noget vi alle gør, så alle har det i kroppen.


Kommentér på:
Styrdæmper

Annonce