Caferacer batteri Caferacer batteri
Hej MC entusiaster!
Min Honda CX 500 C (Caferacer), har et lidt træt batteri og jeg vil derfor gerne finde et nyt til den. Jeg er dog lidt usikker på hvad der er vigtigt, når jeg skal finde et nyt og det virker til at der er lidt forskellige holdninger.
Men hvad er vigtigst når jeg kigger efter et nyt?
Det skal som udgangspunkt være 12 V jf. Manualen.
Min kammerat har dog også nævnt at "CCA" er vigtigt og at hans er på 270A.
Derudover skal det jo være et relativ lille batteri. Det gamle jeg har på nu - og har en metalboks til - er i omegnen af:
L: 113 mm
B: 69 mm
H: 85 mm
Bær over med mine foreløbige uvidenhed!
Og tak på forhånd.
Dbh. Stefan
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Du kan tjekke bil tema osv. for batterier, umiddelbart er der ikke rigtigt noget inden for dine mål, herfor forslaget om at tjekke type/model nummer. Type nummeret kan oftes direkte oversættes til diverse fabrikater.
apr 2017
Følger: 5 Følgere: 10 Emner: 8 Svar: 20
Tak for svar.
Jeg har godt kigget på Biltema efter en i den størrelse, men var ikke at finde. Derfor ville jeg også lige høre her.
Ift. CCA eller AH, hvad vil det så sige? Ah formoder jeg næsten er hvor længe batteriet holder af gangen? CCA er det noget med hvor meget power der er i batteriet?
Det er en god ide, jeg må have afmonteret det igen.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
- Så det er tallet der er værd at sigte mod..
Jo længere du går under det, - jo flere Gremlins får du at bokse med.. *(
(CCA - koldstart kapacitet, bør kun være en bekymring for os helårs kørere
*(Medmindre selvfølgelig, - dens elnet og forbrugere er omregnet, i stil med LED overalt og en moderne starter motor, måske endda fra dette årtusinde med et langt mindre forbrug
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Så er det.nemt, det batteri du har hedder et eller andet i stil med YAX-14BM eller lignende (bare et eksempel jeg brugte)
Det er koden der giver størrelsen på batteriet, ytx (plus et eller andet) står både på Varta og yusa batterier.... Og andre for den sags skyld
apr 2017
Tak for jeres svar! Alt hjælp er glædeligt godtaget.
Jeg er lige stødt på dette batteri, men bemærker det lave “Ah” på den. Min kørelærer har altid sagt til mig, at jo højere “Ah” på et batteri desto bedre.
Ville det så i dette tilfælde blive for lavt eller ville det ikke være et problem?
jul 2020
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 8 Svar: 423
Med 4.5 amp er der ikke så meget strøm på lager og tage af en kold dag
maj 2021
Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 200
Bruger man ikke også mest en caferacer når man skal ned til stranden og spise is på en varm sommerdag?
apr 2017
Ja, det er primært fordi at mindre amp er lig med mindre mål på batteriet. Kassen (se original post) er ikke ret stor til et nyt batteri, men mon ikke det er at finde et sted.
Jeg har ikke lige fået det gamle pillet af endnu for at se hvor det er fra.
- Jo, Martin.
Tak for jeres svar! Jeg må lede lidt på google og få tjekket hvor det gamle er fra.
Caferacer batteri