{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.460 visninger | Oprettet:

udluftning af bagbremse?? {{forumTopicSubject}}

hey mcg.

Nu har jeg prøvet forgæves i flere timer at udlufte bagbremsem på min ktm 525.

Det første jeg gør er at fylde beholderen, så åbner jeg udluftningsskruen og trykker pedalen i bund, og lukker derefter skruen igen med pedalen i bund, for ikke at trække luft med ind igen, men der sker bare intet! Der kommer slet ikke noget ud af udluftningsskruen :S Har også prøvet med en kanyle og presse bremsevæske ind i systemet men det virker heller ikke, har også prøvet at suge med kanylen men virker heller ikke? Hvad gør jeg forkert?? :S

ps. det er brembo bremser

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udluftning af bagbremse??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   22. feb 2008 Sørg for at kaliperen er højere end din væskebeholder indtil der kommer bare en lille smule væske ud.

Når den er helt tom, kan bremsecylinderen ikke flytte væske ned i kaliperen hurtigt nok.

Hvis mit system er helt tomt, plejer jeg bare at åbne luftskruen og pumpe stille og roligt til der kommer væske ud - og så gå over til den normale metode som du beskriver.

• Sajmon ™

#2   22. feb 2008 Den helt korrekte metode er.

Pumpe 3 gange på pedalen og holde den nede.
    Åbn luftskrue og luk igen 5 sekunder efter.

Indtil den er stenhård eller der KUN kommer ren væske op i slangen.

• #3   22. feb 2008 Sajmon og "sirXX" de metoder i nævner har jeg lige prøvet uden held. Der kommer ikke en dråbe ud af udluftningsskruen :s

• Sajmon ™

#4   22. feb 2008 Gør som jeg skriver i mit første indlæg - så virker det.

• #5   22. feb 2008 Tag bagbremsen af og sæt noget i klemme istedet for skiven.

Stil for bagbremsen på en kasse eller lign., bare den er det højeste punkt. Udluftningsskruen skal helst være placeret øverst i hele "systemet".

Prøv så at pumpe med udluftningsskruen lidt åben og en slange på. Hold for enden af slangen, når du "slipper" pedalen. Hav tålmodighed, det kan tage tid på denne måde, men der skulle på et tidspunkt gerne komme væske igennem.

• #6   22. feb 2008 Anders
    Læs hvad sir xx skriver..........

han har ret....... det er der du laver fejlen

mvh

• #7   22. feb 2008 Eller smut på apoteket og køb en sprøjte, og fyld kaliberen op via udluftningen... Fyld på, tildet stiger i beholderen. Begynd så udluftningen...

En billig og let måde at få løst problemet på.

• #8   22. feb 2008 Jeg piller slangen mellem hovedclinder og caliber af ved hovedcylinderen. Så fylder jeg vædske i hovedcylinderen via slangehullet og bingo.

• #9   22. feb 2008 okay. jeg vil prøve igen så. Har bere udluftet bremser mange gange før med den metode jeg har skrevet :s men tak for det

• #10   22. feb 2008 sidder stemplet fast i din cylindre, altså ikke kommet med tilbage igen ?
    Keld.

• #13   22. feb 2008 så er problemet løst smiley det var hovedcylinderen som den var gal med, der må være gået en pakning? Men nu er den skiftet og det spiller bare. Men ja, bruger motorex DOT 5,1 så det er ikke det der var i vejen.

Kommentér på:
udluftning af bagbremse??

Annonce