{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Udluftning af bagbremse {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Aprilia RSV 1000 Factory, som jeg har prøvet at lufte bagbremse på og det virker bare ikke! smiley
Jeg har fulgt anvisningen fra Aprilia med at tage kaliberen af og hænge den op. På den måde har jeg fået luftet systemet ud og har fået en dejlig hård bremsepedal.
Problemet opstår efter nogle ture på mc'en. Bagbremsen bliver dårligere og dårligere og pedalen kan trykkes helt i bund.

Er der nogle Aprilia RSV 1000 ejere herinde, som kan fortælle mig hvad der skal til?

Gider simpelthen ikke lufte bagbremse ud hver uge! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udluftning af bagbremse
  • #1   11. aug 2013 den må da næsten være utæt hvis den kan luftes ud til at blive hård for derefter at blive blød igen ?

  • #2   11. aug 2013 Måske. Tanken har strejfet mig at en O-ring i master cylinderen evt. er i stykker.
    Når jeg læser inlæg på andre forar, står der bare ikke noget om det. Mange Aprilia ejere har samme problem, men nogen må da have løst det på en eller anden måde???


  • #3   11. aug 2013 kan det mon være din bremseslange der er færdig?

    Ellers kan du hænge noget tungt på bremsepedalen natten over (eks. en 5 liter malerspand) Men det er jo ikke et permanent fix..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #4   11. aug 2013 Defekt bremsemaster.

  • #5   11. aug 2013 der sidder en gumminring og forbinder studsen fra væske holderen til masteren de kan godt gå hen og blive utætte

  • #6   11. aug 2013 Jeg googlede lige- og der er på et andet forum snak om at bremseslangen sidder meget tæt på udstødningsrøret, og at dette varmer din bremsevæske op, og giver en svampet fornemmelse. En forbedring kunne være at wrappe røret..

  • #7   11. aug 2013 Er sku lidt i tvivl om hvad det kan være. Tror ikke umiddelbart på utætheder da jeg kan få den helt hård. Havde den været det mindste utæt ville pedalen jo synke?
    Det er muligt at det er varmen der gør det eller det kan være vibrationer fra motoren da master cylinderen er boltet direkte herpå.
    Som sagt kan jeg køre et par dage før den bliver dårlig...


  • #8   11. aug 2013 Hvis den ikke mister væske ! kan det næsten kun være din master der tillade væsken at løbe forbi, så et renoverings kit til master må være vejen frem....

  • #9   11. aug 2013 Hvor kan man få sådan et kit?
    Jeg har lige haft master skilt ad og renset. Den så umiddelbart fin ud.


  • #10   11. aug 2013 Det er et kendt problem på alle rsv

  • #11   11. aug 2013 Skift til dot5 da det har et højere kogepunkt det er et kendt problem, og man fik svar fra aprilia Italien om og køre med dot5 bremsevæske.

  • #12   11. aug 2013 Tror ikke at hans dot4 koger ved alm kørsel..

  • #13   11. aug 2013 Nu er det jo udstødningen der får væsken op og koge..
    Det er ikke sikkert det er det der skal til, men det tager 2 min og skifte bremsevæske. Det er da et forsøg værd.
    Og da det er et kendt problem og hvor man har klaret mange af de bremseproblemer ved at skifte væske, vil jeg mene at det er et forsøg værd.


  • #14   11. aug 2013 Jeg har også en udluftnings skrue på kaliberen og når jeg lufter ud hænger jeg kaliberen op, så den bliver højeste punkt i systemet.
    Jeg har lige prøvet at lufte ud. Tror jeg har fyldt olie beholderen 5 gange og den er ikke hård endnu. Når jeg trykker på bremsepedalen kommer der heller ikke nævneværdig meget olie ud syntes jeg.
    Der er et eller andet der siger mig, at master cylinderen ikke pumper som den skal, men jeg har haft den skilt ad og synes det hele så fint ud.
    Jeg har varmeskjold mellem forrør og master cylinder. Sidste gang lykkedes det mig at lufte den ud så den blev hård, men i dag har jeg godt nok svært ved det og der er ikke noget der er varmt...
    Ved sku ikke rigtig hvad jeg skal prøve???


  • #15   11. aug 2013 du kan godt pumpe den hård selv om der er en lille utæthed havde samme på min rsv men som der er en der siger er der osse noget med at udstødningen kan få væsken op og koge

  • #16   11. aug 2013 Nu har jeg skåret "brystet" af stempelstangen til master cylinderen. Det læste jeg inde på AF1 Racing. Det har givet nogle flere millimeter større vandring og dermed kan stemplet i master cylinderen gå længere i bund. Dette gjorde det noget nemmere at få luftet systemet ud.
    Nu må jeg se hvor længe bremsen virker. Håber på at jeg denne gang har fået ALT luften ud og der fremover ikke bliver flere problemer med den. Skulle der komme flere problemer fremover, så må jeg nok have et rep.kit til master cylinderen eller en ny master.
    Noget andet er om det virkelig kan passe, at man skal træde som en gal for at få bagbremsen til at blokkere? Der skal også trædes temmelig hårdt for at få cyklen bremset ned i fart...


  • #17   11. aug 2013 ye bagbremsen er ikke ret god på rsv'erne

Kommentér på:
Udluftning af bagbremse

Annonce