531 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Oile på SZR 660 Oile på SZR 660

Hej, har endelig fået betalt afgift på min SZR i dag og hentet plader. Nå men så skulle jeg lige skífte oile på den og oilefilter, der står der skal være 2,7L på, men nu har jeg fyldt ca 3L på og den står stadig til at være tom i følge målepinden, nogen der ved hvorfor???(og ja den lækker ikke). Har taget oilen ud de 2 steder jeg har hørt man skulle, har også prøvet at lade den stå nogen tid og tjekke....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oile på SZR 660
  • #2   19. feb 2008 Du har skruet bundskruen i igen ikk? smiley smiley

• #3   19. feb 2008 Jo sebastian.. Så dum er jeg heller ikke.. smiley

• #4   19. feb 2008 Står den lodret?
    Dvs på en buk og IKKE på størrefoden så den hælder til siden?

• #6   19. feb 2008 Nej ved ikke hvor meget jeg har tappet af den, og kan heller ikke lige finde ud af det. Det hjælper ikke at den står lodret.

• #10   19. feb 2008 Strada... Det jeg mener med at det ikke hjælper at den står lodret er at man stadig ikke kan tjekke at der er nok olie, pinden viser stadig at der ikke er noget i...

• #11   19. feb 2008 har ikke min service bog her.

MEN mit råd er at du enten tapper noget af og starter forfra for at være helt og aldeles 100% sikker på hvor meget der kommer på.

Det er ikke nogen fest at tjekke olie på den. Har selv været der. hvor man tjekker olie på den og den ser ud til at mangle. 5 min senere hvor den er kørt driftsvarm kan man tjekke igen og så er der sgu pludselig for meget.

Find metoden i en service bog. og spar dig selv for ærgelser og evt problemer. Ved nu ikke om det er så slemt at fylde for meget på een med tørsump som een med alm bundkar. Der kan det ellers koste ballade fordi stemplet kan banke ned i olien og skade den..

Jeg prøver lige at finde noget data til dig.
    Husk forresten at målepinden kun skal ned hvor den hviler . ikke skrues helt ned når du måler. MCen skal stå lodret.
    /Arne

• #13   19. feb 2008 Og så følg den guide der er i den manual du kan finde på nedenstående link.

http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

ellers må du skrive en PB med dit nummer så finder jeg det når jeg kommer hjem.
    Som andre siger så er den sgu lidt tricky at tjekke olie på. Man blir jo af vane helt bange når man tjekker den når den har stået længe. -Så er olien nemlig væk og pinden viser at den er tom. smiley

Men altid noget at du selv undrer dig lidt over det og spørger. :-)))

• #14   19. feb 2008 Andreas husk forresten at tjekke olie på den jævnligt. De kan sgu suge lidt olie de SZRere...
    Og så hav evt en ekstra baglygte pære med i noget køkkenrulle når du kører rundt. De har det med at springe pga rystelser.
    tjek at din nummerplade er spændt godt fast. Den kan igen pga rystelser rasle sig løs. Mere? Tjek at sidedækslerne "de løse" sidder som de skal ellers risikerer du at tabe dem.
    Og så skal du være vågen over for mislyde. De kan smide låseblik og dernæst møtrik ved balanceaksel, krumtap osv. Så begynder den at lyde underligt . Så stop og få skidtet tjekket. Du får en advarsel lysmæssigt indtil lortet siger "klonk" :-|
    Ellers er der ikke så meget pis med en SZR.

• #15   19. feb 2008 Nu nåede jeg ikke at fange dig på SZR gruppen...

Det er rigtigt nok, som de andre siger en mc med tørsump, hvilket vil sige at al olien pumpes op i olibeholderen/oliekøleren foran motoren under kørsel. Ved stilstand ligger al olien i bunden af motoren og så vil det se ud som om den er helt tom, når man måler.

Jeg plejer at måle olienstanden ved at køre en tur på ca 10km til olien er rigtig varm og pumpet helt rundt i systemet (evt gøre det når man alligevel er ude at køre en tur) og så tjekke oliestanden umiddelbart efter standsning. Olien løber rimeligt hurtigt ned i bunden af motoren, så man skal ikke være alt for langsom, hvis man vil have en korrekt aflæsning... Jeg plejer af selv samme årsag altid at have et par stykker køkkenrulle på mig, når jeg kører. Det er lidt besværligt, men med tiden lærer man at gøre det forholdsvis hurtigt smiley

En pålidelig kilde har fortalt mig at han ved en snak med en chefmekaniker hos yamaha fik at vide at SZR pga oliebeholderen ikke er helt vildt sarte mht om der er lidt for lidt eller lidt for meget olie på dem. Men pas nu på alligevel og husk at tjekke ofte, hvis du giver den gas, da den godt kan drikke lidt olie så...

PS Tip: 15/50 del-syntestisk olie (Castrol skulle være bedst) er jeg blevet anbefalet flere steder fra, så det kommer der på min i år smiley

Kommentér på:
Oile på SZR 660

Annonce