687 visninger
|
Oprettet:
Oile på SZR 660 {{forumTopicSubject}}
Har lige hældt ca 3 liter olie på mcen, men i følge pinden er det stadig ikke nok på?? har tjekket den lodret... hvad går man lige?
maj 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 352
Szrén er lidt tricky når det gælder tjek af olie stand. men fremgangs måden er:
køre en tur til cyklen er varm.
stop cyklen. og lad den stå i 30 sek. .ca.
hold den den lodret , og lav din aflæsning.
skal lige siges at jeg har kørt szr i 3 år nu. og olie aflæsningen kan stadig godt undrer mig.
jeg har flere gange hvor jeg har skiftet olie og filter, og hælt den forskrevne mængde på igen. kørt en tur og så lavet en tjek aflæsning. og der har jeg oplevet flere gange at der som du selv siger mangler en del på aflæsningen. men der kan man heldigvis med sikkerhed vide at der er nok loie på. det er være når man laver et tjek imellem olieskift .. men du vil sikkert opleve at du kan lave 2 tjek inden for 5 minuter der viser forskelligt. jeg kan ik rigtig kom med en løsning på dette til dig.
Men jeg tjekker selv min olie ret ofte og især efter en frisk tur( mange omdrejninger) men prøv dig lidt frem og du har sikkert en fornemmelse om der er nok olie på. jeg har selv en teori om at motoren nogengange danner et form for vacum der holder noget af olie tilbage fra at løbe ned i tanken igen.
Når det var en lang smøre.
hvilken olie bruger du forresten, jeg kan kun anbefalde dig at brug Motul 15W50 , syntes selv den gør gearkassen væsentlig bedre. men det er os en olie i den dyre ende.
/ Hansi
okt 2007
Følger: 2 MC-er: 3 Emner: 110 Svar: 457
maj 2005
Den er nok lidt tynd til szrén!
De forskriver jo 20/50 olie i instruktionsbogen.
Men nu skal du jo ik hælde den nye olie af.
okt 2007
Følger: 2 MC-er: 3 Emner: 110 Svar: 457
maj 2005
Oile på SZR 660
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside