{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawa ZX10 motor ?
  • #1   2. feb 2008 Det er forholdsvis nemt at se forskel på ZX10 og 1000RX. ZX kører med 17" fælge modsat 16" på RX. ZX har alu box ramme, hvorimod 1000RX har stålramme med påskruet alu-svinger.
    Der er meget stor forskel op til GTR og ikke mindst ZZR.
    Motormæssigt kan du kun se forskel på bogstaverne i motornummeret, og der må jeg give op. Jeg er ikke helt sikker men mener at min hedder ZXT i starten af motornummeret.


  • #3   3. feb 2008 René L. Jeg tror du misforstod noget. :o) Jeg kender skam godt cyklerne.

    Dannie. Jeg takker det var lige det jeg skulle bruge. Men hvordan ser jeg om det er en 1000RX motor fra ´88 eller en ZX10 motor? Jeg frygter nemlig lidt at det er den svagere 1000RX.


  • #5   3. feb 2008 Jeg takker. Jeg læste også hele internettet i går og blev heller ikke meget klogere. Men du må have fundet noget jeg overså. :o)

  • #7   3. feb 2008 Jo tak, jeg håber at jeg ikke bliver snydt ;o)

  • #8   3. feb 2008 Johnny du kan da godt købe min ZX 10 til den rette pris jeg garantere for at den har alle HK hjemme smiley

  • #9   3. feb 2008 Lars G. Den rette pris er?

  • #10   3. feb 2008 den rette pris vil være i nærheden af 62000 kr.

  • #11   3. feb 2008 Det er lige lidt for meget for mig. :o) Nu må jeg lige se hvad der sker på tirsdag.

  • #12   4. feb 2008 -> Johnny

    Jeg tvivler meget på at det er muligt at skifte motor mellem ZX10 og GPZ1000... fordi hældningen på karburator-tilslutningerne er noget forskellig på de to modeller.

    På GPZ1000RX ligger karburatorene næsten parallelt med motorblokken, mens de på ZX10 er vinklet mere op mod tanken, ligesom på ZZR-modellerne. Hvis du kigger på dette (den yderste karburator bør være synlig mellem tank og stel), burde det kunne indikere noget. Men som sagt tvivler jeg MEGET på at det er muligt at lægge en GPZ-motor i en ZX10'er uden at man er nødt til at lave større ombygninger. Derimod er det nemt at lægge motorerne over i stellet, fra de langt nyere ZZR-årgange (helt op til ZZR1200), uden større problemer.


  • #13   4. feb 2008 Eddie. Jeg takker selv om det bliver sværere og sværere for mig at finde en sikker måde at identificere den rigtige motor. Men jeg må bare se efter motornummer som Dannie foreslår.

  • #14   4. feb 2008 Kanon :o) Og de har alle 137hk?

  • #15   4. feb 2008 Sorry... jeg har slettet mit indlæg - det var stelnumrene, jeg gav dig. Glem ALT om dem... smiley

    Prøver lige og lure mit motornummer, når jeg kommer hjem. Så vi kan få det på det rene. Mener dog at motor-numrene minder stærkt om stelnumrene...


  • #17   4. feb 2008 Med hensyn til ydelse...

    Dannie har ret i at alle de engelske cykler blev droslet med knasterne... alle de tyske er droslet i karburator-lågene, som blot skal skiftes, for at åbne ydelsen.

    Du kan se om det er en import ved at bede om at se registrerings-attesten (hvilken du alligevel skal se, når du checker stelnummeret). Hvis der intet står ud for typegodkendelses-nummer, er det en import-model. Så kan den være droslet, og derfor ikke er på fuld ydelse. Men jeg er stadig sikker på at det ikke er muligt bare at lægge en GPZ-motor i en ZX-10'er... og derfor MÅ det være en "ægte" motor eller nyere, som ligger i.


  • #18   4. feb 2008 -> Dannie

    Ja, jeg trådte vist lige i spinaten der (må tage de stærke briller på næste gang) smiley


  • #19   4. feb 2008 - Dannie

    Nej, det er ikke indsugningsgummierne som skaber den anderledes vinkel i forhold til RX'eren. Det er ganske enkelt topstykket, som har en stejlere stigning i indsugningen, for at skabe et bedre flow. Det gør det også fuldstændigt umuligt at smide en ZX10-motor i en RX'er, hvilket mange har været kede af på det engelske Kwak-forum... smiley

    Derfor sidder der også Keihin CVKD36-faldstrøms-karburatorer på ZX'eren, da den nedadgående vinkel kræver faldstrømkarburatorer.

    Om det så er muligt at bytte topstykker for at tilpasse GPZ-motoren... tjah, alt er vel muligt. Men jeg mener... så meget arbejde med at tilpasse en GPZ-motor i et ZX-10 stel, har jeg aldrig hørt om før. Ikke engang blandt de engelske forums, og de prøver ellers alt muligt for at spare penge.



  • #20   4. feb 2008 Lige gyldig hvad, så er det en skøn maskine smiley

  • #21   4. feb 2008 Jeg takker for hjælpen. Det er sq rart at få hjælp når man er helt på herrens mark.


  • #22   4. feb 2008 Bo B Ja det synes jeg også. :o) Det er derfor at jeg er på jagt.


  • #24   4. feb 2008 -> Bo

    Du har helt ret... den er skøn at køre. Jeg kan køre en hel dag på den, uden at hverken den eller jeg bliver træt!! smiley

    Det sjove ved den, er at den jo virkeligt kan svinge på de små bagveje, til trods for at den er lavet til langfarts-kørsel. Jeg har ihvertfald ikke fortrudt købet af min egen... smiley


Kommentér på:
Kawa ZX10 motor ?

Annonce