2.008 visninger
|
Oprettet:
Kawa ZX10 motor ? {{forumTopicSubject}}
Jeg skal se på en ZX10 ´89 i næste uge. Den har fået skiftet motor.
Hvordan ser jeg om det er en ZX10 og ikke en GPZ1000RX eller GTR1000 (eller zzr1100)
Hvilke numre skal jeg se efter?
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 287
Der er meget stor forskel op til GTR og ikke mindst ZZR.
Motormæssigt kan du kun se forskel på bogstaverne i motornummeret, og der må jeg give op. Jeg er ikke helt sikker men mener at min hedder ZXT i starten af motornummeret.
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
Dannie. Jeg takker det var lige det jeg skulle bruge. Men hvordan ser jeg om det er en 1000RX motor fra ´88 eller en ZX10 motor? Jeg frygter nemlig lidt at det er den svagere 1000RX.
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 155
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 155
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Jeg tvivler meget på at det er muligt at skifte motor mellem ZX10 og GPZ1000... fordi hældningen på karburator-tilslutningerne er noget forskellig på de to modeller.
På GPZ1000RX ligger karburatorene næsten parallelt med motorblokken, mens de på ZX10 er vinklet mere op mod tanken, ligesom på ZZR-modellerne. Hvis du kigger på dette (den yderste karburator bør være synlig mellem tank og stel), burde det kunne indikere noget. Men som sagt tvivler jeg MEGET på at det er muligt at lægge en GPZ-motor i en ZX10'er uden at man er nødt til at lave større ombygninger. Derimod er det nemt at lægge motorerne over i stellet, fra de langt nyere ZZR-årgange (helt op til ZZR1200), uden større problemer.
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Prøver lige og lure mit motornummer, når jeg kommer hjem. Så vi kan få det på det rene. Mener dog at motor-numrene minder stærkt om stelnumrene...
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Dannie har ret i at alle de engelske cykler blev droslet med knasterne... alle de tyske er droslet i karburator-lågene, som blot skal skiftes, for at åbne ydelsen.
Du kan se om det er en import ved at bede om at se registrerings-attesten (hvilken du alligevel skal se, når du checker stelnummeret). Hvis der intet står ud for typegodkendelses-nummer, er det en import-model. Så kan den være droslet, og derfor ikke er på fuld ydelse. Men jeg er stadig sikker på at det ikke er muligt bare at lægge en GPZ-motor i en ZX-10'er... og derfor MÅ det være en "ægte" motor eller nyere, som ligger i.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Ja, jeg trådte vist lige i spinaten der (må tage de stærke briller på næste gang)
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Nej, det er ikke indsugningsgummierne som skaber den anderledes vinkel i forhold til RX'eren. Det er ganske enkelt topstykket, som har en stejlere stigning i indsugningen, for at skabe et bedre flow. Det gør det også fuldstændigt umuligt at smide en ZX10-motor i en RX'er, hvilket mange har været kede af på det engelske Kwak-forum...
Derfor sidder der også Keihin CVKD36-faldstrøms-karburatorer på ZX'eren, da den nedadgående vinkel kræver faldstrømkarburatorer.
Om det så er muligt at bytte topstykker for at tilpasse GPZ-motoren... tjah, alt er vel muligt. Men jeg mener... så meget arbejde med at tilpasse en GPZ-motor i et ZX-10 stel, har jeg aldrig hørt om før. Ikke engang blandt de engelske forums, og de prøver ellers alt muligt for at spare penge.
jun 2004
Følger: 58 Følgere: 25 MC-er: 9 Emner: 24 Svar: 201
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
feb 2006
Følger: 36 Følgere: 10 MC-er: 16 Emner: 9 Svar: 269
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 667
Du har helt ret... den er skøn at køre. Jeg kan køre en hel dag på den, uden at hverken den eller jeg bliver træt!!
Det sjove ved den, er at den jo virkeligt kan svinge på de små bagveje, til trods for at den er lavet til langfarts-kørsel. Jeg har ihvertfald ikke fortrudt købet af min egen...
Kawa ZX10 motor ?