1.123 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki ZX10 (89) Olie full syntetisk eller ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har været så heldig at finde en fantastisk ZX 10 fra 89 og har skiftet olie på den.. Købte en dunk med Castrol Power 1 4T til den... Troede egentlig jeg havde købt semi syntetisk, men har fået smidt full syntetisk i den...
Jeg har hørt fra en kawa mek. at det ikke er så godt for motor/kobling med full syntetisk, hvad er jeres erfaringer med så gamle cykler og olie???
Mv. Morten
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Du kører bare.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
Vær opmærksom på om den giver et klap fra højre side af motoren når du slukker den, hvis den gør det, rammer starterkædestrammeren koblingsskålen. Der er en anordning der skal forhindre dette, men den gør ofte ikke sit job særlig godt. Hvis man bare lader stå til, så slår den med tiden koblingsskålen I stykker,og de er umulige at få fat på nu af samme grund. Jeg modificerede den lille arm der holder kæden stram, så den kunne slå tilbage uden at ramme koblingsskålen. Der skal bare skæres ca. 5 mm af den i den ene side, så sagde den ikke det klap mere når den slår tilbage. God vind med cyklen
apr 2019
Følger: 26 Følgere: 38 Emner: 18 Svar: 114
Kanon svar fra jer begge og tak for tippet med start kæden TAK
Morten
Kawasaki ZX10 (89) Olie full syntetisk eller ?