2.263 visninger
|
Oprettet:
Hjælp. Hvilken ledning skal til hvilket stik på tændspolen {{forumTopicSubject}}
Hej
Står med en cbr 600
Den har problemer med at gå på alle cylindre.
Har lige målt modstand gennem tændspoler og den er ens, men på den ene tændspole. Som kører rigtigt er jord tilsluttet sort på spolen, og den som ikke kører ordentligt, er sort tilsluttet den farvede på spolen.
Så hvis man kan gå ud fra sort og farvet på spoiler er de tilsluttet forskelligt.
Er det meningen, eller er de tilsluttet forkert?
Ville ikke bare prøve om det virker. Tænker det måske kan skade motor?????
Så hjælp er meget velkommen.
På forhånd tak
Mvh Michael
aug 2015
Følgere: 78 MC-er: 30 Emner: 1 Svar: 96
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Andet billede 1-3
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Ellers er første billede til de to midterste
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Men kl 15 er det en spændingsbetegnelse? Har målt spolerne i ohm, og prøvede at måle hvilken ledning der var + i volt.
Hvis det er lige meget hvordan, men det er typisk sådan. Så tror jeg bare jeg kører med den typiske og forbinder dem ens. Det kan jo ikke skade hvis det i teorien er samme resultat, og den som virker rigtigt er forbundet som du skriver.
Har bestilt nye, men hvor skadeligt vil det være for motor hvis jeg kører på den mens den kører på 2-3 cylindre?
Arbejder i weekenden og et sted som offentlig transport har nægtet kendskab til. Min bil er på værksted. Så har næsten ikke noget valg...
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Uanset hvad. Tak for hjælpen
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
Andet billede 1-3
Jeg er rigtig meget i tvivl, men jeg husker bare på at de kører 1-4 og 2-3 ???
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Men hvis det er 1-4 2-3. Ville den så ikke køre meget ujævnt, hvis den overhovedet kan køre?
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Tanken med at det var mangel på brændstof var også min første, også derfor jeg startede med karburatorer, slanger og hele vejen der igennem.
Da jeg så opdagede det med to kolde forrør. Ja så virkede det logisk med tændspolen.
Er det ikke underligt hvis der er to karburatorer som har fejl samtidig?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Den opstilling af cylindre jeg har i manualen
1-4-2-3
Hvis vi tager den i den rækkefølge. Så passer det også med 2-4 og 1-3
Hvor den venstre tændspole tager de to i midten, og højre dem på siderne
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Jo den kørte fint. Har ikke haft den særlig længe, og har haft kørt endnu mindre på den. Der var en del skader på kåben, og nogen relativt suspekte samlinger af ledninger som jeg fik ordnet inden jeg begyndte at køre på den.
Det skal lige siges at de ledninger som der blev sat stik på i stedet for samlemuffer kun havde med lygter at gøre.
Så jeg havde måske kørt 4-5 timer før den en morgen pludselig startede på det. Det var ikke engang under kørsel.
Med tænding på viser begge de sorte en spænding på lidt over 12v. Så håber ikke det er signalet som driller.
Jeg prøver at bytte om på dem nu, og se resultatet.
Har 2 "nye" spoler på vej. Så håber på det er spolen.
Men bliver spændende
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Jeg forstår ikke helt hvordan benzintilførslen kan fejle på to samtidig. De er jo også delt i par hvor de ikke er delt med de to "dårlige" som får fra en slange.
MEN opdagede noget nyt, eller noget som ikke har været der før som måske kan hjælpe. Den slange på højre side som fører op i luftfilter kassen har taget en lille smule benzin med op. Kan det være tegn på noget? Altså andet end at benzinen ikke bliver forbrændt.
Det viser måske at tilførsel er okay, og at fejlen ligger et andet sted!? Det er ikke særlig meget skal det lige siges. Kun som hvis der kom en lille smule forstøvet benzin med op.
Hvordan kan jeg måle om signalet til spolen er okay?
Den får jo strøm.
Har tjekket tændrør tidligere, og de brændte ens. Ved ikke om det udelukker dårlige tændrørskabler?
Kan godt få den til at lave afterfire, men den har ikke lavet backfire endnu. Ved ikke om den overhovedet kan når kassen sidder på!? Afterfire skal også virkelig fremprovokeres. Det er ikke noget den bare gør.
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Der er kabler med. Så der burde jeg kunne udelukke kablerne. Det ville være lidt af et tilfælde hvis de begge på samme cylindre skulle være dårlige.
Tændrør har jeg ikke liggende, men de er heldigvis til at skaffe, og forhåbentligt noget de har på lager, men kan prøve det med de gamle først. Så kan jeg jo se om det ændrer noget...
Tænkte lidt på om et fejlsignal fra spolen kunne have brændt dem af. Fejlen kom jo en morgen jeg tændte den, og det er jo umiddelbart ikke spolerne, men vidste ikke om en enkelt fejl kunne have ødelagt dem.
Bliver spændende at se i morgen. Det lyder i hvert fald ret sandsynligt at de efterhånden er så tilsodet at de ikke kan noget som helst.
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Altså hvis jeg selvfølgelig holder samme fordeling med 1-4 og 2-3
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Har lige målt ledningerne som jeg vil gå ud fra er dem som sender signalet fra ICM til tændspole, og den ledning som sender signal til cylinder 2-3 Har ikke gennemgang fra modulet og op til stikket.
Har taget udgangspunkt i at det er samme signal til begge spoler. Så de burde "hyle" begge to når jeg sætter måler på fra stik til modul. Den spole som virker melder gennemgang hvor den anden er tavs.
Er der nogen steder fra spoler og til modul hvor ledninger burde være ekstra udsat og jeg skal tjekke for brud først, eller måske en sikring eller lignende som de går igennem hver for sig som kunne fejle?
Har et sæt nye spoler, og tændrør liggende, men efter den sidste "opdagelse er det vel i første omgang ligegyldigt at spilde tid på at skifte dem?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Tapen mener du som at den skal rundt om lodningen efter krympeflex, eller? Har aldrig gjort det når jeg har brugt krympeflex med lim. Har tænkt at så er det vandtæt, men tapen har måske en anden funktion som varme beskyttelse, eller...?
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Så utrolig mange gange tak for hjælpen. Var helt sikkert ikke kommet i mål uden din hjælp
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 21 Emner: 11 Svar: 79
Synes ikke jeg kunne finde noget som handlede om signal fra ICM til spoler og at fejlen kunne ligge der.
Hjælp. Hvilken ledning skal til hvilket stik på tændspolen