Spyball 8520 hjælp til montering {{forumTopicSubject}}
Jeg er lige gået i gang med at montere spyball alarm, men der er kommet et par problemer.
Først, ledning nr 12 til startspærre på starter motoren, egentlig meget simpel at montere, signal tændings plus til start motoren klippes og monteres på de 2 ledninger nr 12.
Men den laver ikke forbindelse igennem de to ledninger nr 12 når alarmen er frakoblet? så starteren får ingen signal når jeg prøver at starte den, hvad kan være galt?
Næste problem.
Der står i manualen, nogle mcer kan der opstå tilbagekobling fra blinklysene under tilkoblingen. testes ved at sætte blink igeng uden der er tænding på cyklen, og så aktivere alarmen, så må lysene i instrumentbrættet ikke lyse, DET gør de så
Så står der hvis de lyser skal den medfølgende diode tilsluttes tændings plus som forsyner blink relæet.
Hvilken diode?
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2015
Følgere: 19 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 182
okt 2015
Hvad vil ske hvis den ikke er monteret?
Det kan vel ikke ødelægge noget.
okt 2015
Men hvad kan der ske ved det?
Er der slet ikke nogen der vil komme med et bud på de ledninger til startspærren.
Prøver jeg at ohme imellem de 2 ledninger er der intet forbindelse når alarmen er koblet fra.
Så det er jo ikke så underligt starteren ingen signal får når jeg prøver at starte den.
Jeg hælder mest til spærre delen er defekt.
Spyball 8520 hjælp til montering