943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Suzuki går død efter 7-8km Suzuki går død efter 7-8km

Hej, Var ude og testkøre min cykel efter et renoveringsprojekt - som langt om længe skulle være færdigt.
Men da jeg så køre små 7 km. Slukker motoren og kan ikke starte igen, Jeg får den så hjem og sætter lader til og starter den mange gange efter ladningen. Hvor jeg tænker at den må have manglet strøm. Jeg køre herefter 7-8 km igen, også sker det samme igen. Lyset virker, blinklyset virker, alt lys virker. Men det er som om den aflader når jeg køre. Er det et nyt batteri jeg skal ud og have fat i? Eller starter? Spændningsregulator?

Den måler 11,45v i slukket tilstand Og 13,48 når den er i omdrejninger.

Spørger ydmygt om hjælp!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki går død efter 7-8km
  • #1   23. jun 2020 Et batteri skal helst have mindst 12.8V i hvilespænding (ubelastet). Er det under 12.5V skal det kasseres.

Den bør lade med omkring 14.5V, men det kan muligvis hjælpe med et friskt batteri

Så ned i Thansen og find et nyt batteri.

• #2   23. jun 2020 12,8 og 12,5 er da vist lige friskt nok??

• #3   23. jun 2020 #1: Hvis den kun giver 13.5V startet (ved omkring 3000rpm) så er det ikke nødvendigvis kun batterriet - så giver ladesystemet ikke nok spænding.

De 11.45V derimod tyder på et batteri der er færdigt.

• #4   23. jun 2020 Det skyldes ikke benzinmangel, at den går i stå? Jeg tænker på vacuum i tanken?

• #5   23. jun 2020 @3 - i princippet korrekt, men jeg tænker at et færdigt batteri kan have indflydelse på ladespændingen?

Og da det under alle omstændigheder er færdigt bør man måske lige måle igen når der er et friskt batteri på.

@2 - for friskt? har du bedre forslag?

• #6   23. jun 2020 Når den lader med 13,5 volt under kørslen, så skulle det vel være nok til at holde motoren i gang. Selv med et dårligt batteri?

• #8   23. jun 2020 Du skriver, at du har afsluttet et renoveringsprojekt, hvor meget har du haft skilt ad i det projekt?
    Jeg har selv været ude for noget lignende, efter nogle km gik motoren død og kunne først startes igen, når den var blevet kold.
    Det viste sig at være fordi knastkæden stod en tand forkert, det kunne den åbenbart køre med så længe den var kold, men ikke når den blev varm.
    Så hvis du har pillet ved noget i den ende, kunne fejlen ligge der.

• #9   23. jun 2020 Tak for de mange konstruktive svar! Også det med tilstoppet slange smiley
    Batteriet viser 0.001 tilsluttet til ledningsnet.

Men når jeg tager batteriet af viser det 4.0 det er simpelthen for mærkeligt.

Rigtig god sankt hans!

• #10   23. jun 2020 @vestjyden

Jeg har bare skiftet skjolde, malet skjolde, polstret sæde, skiftet blinklys, osv osv. ikke noget motorrelateret. Men jeg har flyttet spændningsregulatoren det tænker jeg bare ikke kan være skyld i batteriet tilstand.

• #11   23. jun 2020 Du kan måle om det er statoren ved at måle i stikket fra stator alså bag i stikket der skal være mellem 14/15 v og bagefter fra ensretteren

• #12   24. jun 2020 Prøv nu lige og skift batteriet inden du farer ud og kigger på knast timingen - 11,45 volt er klart et batteri der er færdigt, og du skriver jo selv det er som om den aflader.

Du kan godt blinke og sige dyt med 11,45v, men du kan ikke trække en ordentlig gnist i 10 atm tryk som du har indeni cylinderen. Derfor stopper festen.

• #13   24. jun 2020 Er vild med din sønderjyske måde at formulere det, det var batteriet der var stået af haha :D! god vind Per og tak for alle besvarelser. Man er vel jyde, hvor der kan spares skal der spares. Krone på krone osv

• #14   25. jun 2020 Bare for at være helt sikker på at der er ikke er noget andet der er årsagen til at batteriet var stået af, så har du målt spændingen på det nye batteri med 2-3000rpm?

• #15   25. jun 2020 Hvad mener du den skal vise ved omdrejninger 2000?

• #16   25. jun 2020 Om du når op på 14-15V

Kommentér på:
Suzuki går død efter 7-8km

Annonce