1.685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Tændrørs evige død Tændrørs evige død

Hej motorheads
Håber der nogen der kan hjælpe med mit problem.
Har en gamle Suzuki kantana fra 83, har evig og altid problemer med det ene tændrør, cyklen kan køre perfekt den en dag, starter jeg den dagen efter går den kun på 3 cylinder da det samme rør igen igen ik virker, en dag i cellulosefortynder og røret køre igen, har prøvet at skifte rør men intet hjælper, er der nogen der har et godt bud på hvad fanden jeg skal gøre
Vh en næsten lykkelig ejer af en gamle Suzuki

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændrørs evige død
  • #1   4. sep 2018 Soder røret til? Hvordan ser det ud i forhold til de andre rør? Bruger den olie?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   4. sep 2018 Har den vacuum ventil/pumpe på tanken og ikke bare en almindelig benzinhane?

Er det samme cylinder som den slange sidder til?

Hvis 2 gange ja, så skift membran i din ventil/pumpe dims på tanken.

• #3   4. sep 2018 Aka ACE
    Ja den har noget sod på og det er jo en gamle kværn så den bruge lidt olie
    Sajmon
    Jep det er en vacum styret benzinhane, resten forstod jeg ik, men den får i hvert fald benzin for den stinker meget af benz

profilbillede
  • Sajmon ™

#4   4. sep 2018 Modtaget.

Adskil din vacuum styrede benzinhane og fiks den membran der er utæt. Den cylinder som soder til, er med garanti den samme som har vacuum slangen op til hanen.

• #5   4. sep 2018 Cool, det skal prøves i næste uge når jeg får tid

• Sajmon ™

#6   4. sep 2018 Dit problem er 100% magen til det jeg fandt på en Blackbird for nogle år siden.

• #7   4. sep 2018 Jeg håber det er rigtig for jeg har døjet med det de sidste 1,5 år og er ærlig talt blevet pisse træt af det

• #8   4. sep 2018 Det er sgu lidt svært at se på billedet der, men jeg synes nu den ser ret så sovset til af olie?
    Så mon ikke det er den cyl. der æder din olie, det vil tage et tændrør ind imellem.

Hvis den bare er våd af benzin, altså druknet, så er det en for fed tomgangs blanding den får på den ene cyl. Hvilket bare burde kunne justeres.

• #9   4. sep 2018 Billede er taget lige efter en kort tur på 15-20 km hvor den ikke tændte på den pågældende cylinder, har lige fået lavet ventiler/topstykke og nye dyser/nåle og justering af kaburator, så jeg tænker det må være godt nok

• #10   4. sep 2018 Ud fra Sajmons forklaring, gætter jeg på at den defekte membran i benzinhanen, betyder at vacum slangen suger benzin med ind så den ene cylinder altid bliver druknet.

• Sajmon ™

#11   4. sep 2018 Korrekt.

• #12   5. sep 2018 Får tjekket op på det i næste uge, så hører i nærmere????

• #13   12. sep 2018 Så fik jeg gået benzinhanen og mebramen efter, der var der ik noget at komme efter, har byttet rundt på tændspolerne og kablerne for at se om det flyttet problemet over på en anden cylinder ( måske en svag spole ) kørte perfekt idag

• #14   10. feb 2019 Forsættelse på problemet med suzuki’en, det viser sig at den er blevet boret forkert og monteret med forkerte stempleringe, er der nogen der ved hvor man kan købe 2 overstørrelse stempel og ringe til en kantana 650 fra 83

Kommentér på:
Tændrørs evige død

Annonce