Dot 3 eller Dot 4 bremsevæske.. {{forumTopicSubject}}
Sidder og nørder efter Lidt frisk bremsevæske, skal ha skiftet snart..
Jeg må hænge lidt i bremsen.. tø-hø.. for jeg har overset jeg skal have dot 4 dennegang..!
Plejer.. ! ellers bare gå frem efter service manualen og det passer jo stadig med olie osv..
Men bremsevædske er jo ikke afhængig af at min MC sidder fast i 2012 på samme måde som motorolien er det..
Dot 4
- lavere viskositet.
- bedre håndtering af ABS’s hårde behandling
- mindre fugt optag
- tåler højere Temp..!
Ren win win.. du kan se mere her.:
https://blog.amsoil.com/dot-3-and-dot-4-brake-fluid-whats-the-difference/
Jeg syntes bremserne på NC’en er liidt voksne og følsomme, så det ku da være fint hvis de blev lidt mere kontante..
Måske andre har samme udfordring.. ?
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Måske tid til sintermetal klodser?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Aldrig brugt andet.. selv den gamle VX’er har sinter, - der er så få reelle sikkerheds tiltag vi kan gøre for vores mc.. klodserne/skiver/dæk er noget af det mest afgørende, så ingen grund til at spare en femmer dér..
Iøvrigt også det manualen foreskriver, originale Honda klodser til modellen, - er sinter..
Iøvrigt er den kombinerede abs afstemt perfekt, så man kan hugge bremsen midt i et sving med god nedlægning.. uden det mindste problem.. og det skal der ikke fuckes med..
Så hvis du siger dot3 er lige så go som dot4 i praktikken.. er der vel ikke grund til at afvige fra perfektion..
(Iøvrigt altid sjovt at lege med på knutten, kommer bag på de fleste, at jeg kan bremse både mere hårdt og laaangt senere ind i kurverne og samtidig give gas langt tidligere ud.. he..he.. en lille fest i festen.. )
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
Meeeeeen...
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Kommer i tanke om jeg egentlig havde planlagt en tur til Santiago d. Compost. ad strandvejen fra Bayonne.. før covid nedlukningen.. måske det alligevel bliver en mulighed engang til sept.. - så det bliver dot 4..!
Dot 3 eller Dot 4 bremsevæske..