{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Yamaha R6 'tikken' - Yamatick {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en R6 fra 2006 (vedlagt) som lyder lidt speciel i de lave omdrejninger.
Jeg fornemmer en svag 'tikken' - som om at der er en lille my af slør i knastakslen, at motoren trænger til justering af ventiler-agtigt. Der er overhovedet ingen indikation af dårlig motorgang. Den kører som en drøm, den er lyn hurtig og tager omdrejninger som en gal hveps uden mislyde, men jeg fornemmer den der 'tikken' ved de lavere omdrejninger.

Jeg har været på r6messagenet.com/ og undersøgt fænomenet 'yamatick' - Der er mange der har spurgt ind til samme observation som min.

Det er åbenbart normalt kendt at Yamaha motoren tikker lidt?

Er der nogen der kender til fænomenet? Hvis i har en tilsvarende Yamaha eller har haft. - Jeg forhører mig selvfølgelig ved en mekaniker eller dertil teknisk egnet ved første lejlighed.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha R6 'tikken' - Yamatick
  • #1   29. apr 2020 Jeg vil give dig ret... Jeg har selv syntes at kunne høre en lille tik lyd... Lidt ligesom "ventil justerings lyd"
    Og ja den er så fin i de omdrejninger der kommer efter 6000. Men før de 6000,syntes jeg faktisk den køre lidt "ringe"

• #2   29. apr 2020 det slitage

• #3   29. apr 2020 Har du stadig din Yamaha Johannes? Oplever du præcis samme som mig?

Jeg syntes ikke den kører ringe, og jeg kan ikke mærke noget som helst. Ydelse og alt andet spinder som det skal. Den er fuldstændig omdrejningsvillig og opfører sig som jeg havde forventet (bider hovedet af dig efter 8000 o/min). Meeen

Der er den der lille bitte snært af tikken.

Yamaha forumet som jeg har linket til i opslaget griner når der er nogen der laver et nyt opslag med det de kalder 'yamatick'. De siger alt fra at den trænger til nyt væske i blinkerne, til at motorcyklen er på renden til at springe i luften. smiley Haha

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #4   29. apr 2020 Den er med indsprøjtning, og dyser tikker f.eks lidt når de arbejder.

• #5   30. apr 2020 casper H. ja jeg har den stadig, og er super glad ved den.. syntes jeg har været rigtig god ved den. men den har også rundet 50.000km så den påstand om slidtage, kunne jeg være åben over for

• #6   30. apr 2020 Jeg havde engang en R1 fra 2003 der gjorde præcis det samme, det var bare sådan den lød.. mekanikerens ord.

• #7   30. apr 2020 Jeg antager at der ikke er noget galt. Forhører mig lige ved mekanikeren ved lejlighed. Den kommer ikke meget på asfalten nu alligevel på grund af det våde vejr

• #8   8. maj 2020 For det første er det ikke en 2006. En 2006 ser helt anderledes ud. Det der er en 2005 rossi

Ændrer det på lyden, når du trækker koblingen ? Kobling kan skramle lidt.
    Ellers tænker jeg knastkædestrammer.
    Er lyden kraftigere på højre side af motoren end på venstre, og går lyden væk når du gasser op, og kommer igen når du slipper gassen ?

Sajmon. Indsprøjtnkngsdyser der klikker ? De klikker da, men det tror jeg ikke du kan høre, når motoren er igang. (1000rpm/60sek)*4cylindre=66 klik i sekundet i tomgang. Det kan du ikke høre som klik.

• #9   11. jun 2020 Lyden ændres ved at trække koblingen ja. Den klævrer lidt når jeg ikke har koblingen trukket.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
    #10   11. jun 2020 Klævrer?

• #11   12. jun 2020 som ovenstrående beskriver... det 'skramler' (minimalt)

Kommentér på:
Yamaha R6 'tikken' - Yamatick

Annonce