Spørgsmål til R6 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har lige 3 spørgsmål til min Yamaha R6 årgang 2005, jeg håber i kan hjælpe mig med. Cyklen er fra august i år og har kørt knap 800km.
1) Når jeg sætter den i første gear fra neutral kommer der lige et lille ryk i cyklen. Er det normalt, eller betyder det at der er noget i vejen med den?
2) Jeg har oplevet når jeg gearer ned gennem gearne (f.eks. frem til et rødt kryds), så sker det nogengange at det er som om gearpedalen sætter sig fast og at jeg ikke kan geare længere ned. Så skal jeg lige slække på koblingsgrebet, hvormed den så går i gear igen og jeg kan fortsætte min nedgearing. Er dette normalt?
3) Når jeg kører, og motoren er omkring de 4000 rpm, så lyder det til der er en tikken, eller klikken... Er der andre som har oplevet det?
Jeg er temmelig noob indenfor MC verden så jeg håber der er nogle venlige sjæle som kan dele deres erfaring med mig
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 108
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 44
Så har jeg oprettet MC
Det lyder til det bare er mig som ikke har forstand på motorcykler! Jeg var ellers ved at blive nervøs for der var noget i vejen med koblingen eller gearkassen...
Hvis jeg lige "triller" en tur forbi forhandleren så er det en tur på ca. 150 km hver vej, så jeg ville lige høre jeres meninger inden
Det med klikken der kunne jeg dog godt tænke mig at høre om der er andre som har oplevet med deres cykel.
jan 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 62
Min den "tikker" også, men jeg tror bare det er knastkæden der "skraller" en lille smule og jeg vil betragte det som en arbejdslyd.
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Alle de ejer til 05 R6'er jeg har talt med siger det samme - min tigger også ved 4k rpm.
CB
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
Nemlig den potte jeg overvejer at få på min....
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 207 Svar: 1.117
sep 2006
Det var da rart at høre det "tikken" ikke lader til at være en defekt ved cyklen Det er bare underligt det kun er omkring de 4000 rpm den tikker...
Poul M: Det bliver interessant at høre hvad ks motor har at sige til det!
Kim H: Det er svært at beskrive... Det er min første MC, så jeg har ikke så meget at sammenligne med, ikke engang original potten kan jeg sammenligne med Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at den larmer mere end den GS500 jeg kørte rundt på da jeg tog kørekort, men det kan du nok regne ud
sep 2006
"Hej så har jeg lige været oppe ved ks og de mente ikke at der var nogle lyde som der ikke skulle være der, så den skal nok bare lyde sådan. ved ikke om du kan bruge det til noget men nu ved du det"
Læste i en anden tråd om en som havde en cykel som også begyndte at sige noget ved 4000 rpm, og der blev nævnt noget med ventil indstillingerne... mon det er samme "fænomæn" her?
Jeg vil åbenbart ikke acceptere den tikken hva'!?
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Og inden du begynder at spørge så:
1) rasler bremsekoldserne når du køre over f.eks. brosten.
2) koblingen rasler - når den er i frigear og koblingen ikke er trykket/aktiveret.
... men det er jo også en fuldblodsracer - og den køre f.... godt
CB
jan 2006
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 97
Hjælper det dig?
Spørgsmål til R6