3.104 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Syn efter køb og manglende godkendelser Syn efter køb og manglende godkendelser

Ja jeg har så fået købt mig sådan en lille dragstar og prøver nu at syne den. Men nåede ikke engang ind i hallen før de spurgte efter godkendelser på udstødning og fremflyttersæt osv.
Skal jeg virkelig til at bygge den om? Ham jeg har købt den af har ingen papire

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Syn efter køb og manglende godkendelser
  • #1   17. apr 2020

profilbillede
  • #2   17. apr 2020

profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #3   17. apr 2020 Synsmandem har helt ret.

Det vidste du vel godt?

• #4   17. apr 2020 Vidste ikke engang hvad et fremflyttersæt var. Så der må jeg desværre skuffe dig.

• #6   17. apr 2020 Wow

• #7   17. apr 2020 Ja du skal ihvertfald finde godkendelserne af delene

• #8   17. apr 2020 Alt hva du skifter skal der være tuv godkendelse på. Er der ikke det, kan du ikke få den synet.
    Ellers skal du betale en afgift pr del der ikke er original

• #9   17. apr 2020 Alt hva du skifter skal der være tuv godkendelse på. Er der ikke det, kan du ikke få den synet.
    Ellers skal du betale en afgift pr del der ikke er original

• #10   17. apr 2020 Tja, hvis den ellers er iorden og ikke larmer. Så havde jeg sgu prøvet en anden synshal !

• #11   17. apr 2020 Jeg må prøve at finde en original udstødning????

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #12   17. apr 2020 Uvidenhed er jo ingen undskyldning. smiley

• #13   17. apr 2020 Man kan måske prøve at få nogle dele, evt. brugt, og udskifte fremrykkersæt og udstødning til noget, der ser "normalt" ud... midlertidigt måske.

• #14   17. apr 2020 Søg engang på google på fremflyttersættet måske du kan finde en TÜV du kan udskrive fra forhandlerens side.
    Udstødningen tænker jeg er OK da der jo er Yamaha numre stemplet i eventuelt kontakt Yamaha import og forhør dig der på nummeret.

• #15   17. apr 2020 Købet viser desværre igen, at det bedste er at få sælger til at sørge for syn. Så står man ikke selv med håret i postkassen.

• #16   17. apr 2020 Har søgt efter tüv, men finder igenting.
    Ja man skulle nok ha fået den synet. Men i mine øjne så motorcyklen normal ud, så tænkte ikke det var et problem. Det var en pludselig indskydelse at jeg skulle ha sådan en smiley Har ikke engang kortet eller noget endnu.

• #17   17. apr 2020 Der er da stempler og nummerpå fremflytter sættet - så kan du vel finde det?

Men eet er regler, noget andet er hvad der kan lade sig gøre, og det skader jo ikke at prøve en anden synshal.

• #18   17. apr 2020 Nope kan ikke finde en dyt desværre. Men jeg må prøve ????

• #20   17. apr 2020 Jeg spørger lige dumt: Hvorfor samler mc ejere ikke et online bibliotek med t'uv godkendelser på diverse dele?

• #21   17. apr 2020 Leo du er da en haj ???? Så var det ikke helt spildt at lave opslaget. Syntes virkelig jeg havde søgt på alt. Men jeg må se om jeg kan få noget brugbart ud af det.

• #22   17. apr 2020 Lad mig gætte - det er potter uden dæmpning - den larmer som et ondt år.
    Så inden du overhovedet kører ind i hallen, har du fortalt at du kommer med en ulovlig cykel, og er ligeglad med reglerne. Og så kører alle antenner.
    På med lovlig potter, og så en anden synshal.
    Så kan det være de ikke går op i fremrykkersættet.
    At møde op med larme-potter på til syn er aldrig en god ide - det er derfor der i mange annoncer står "Original potter medfølger".

• #23   18. apr 2020 Du skriver du ikke engang har kortet endnu - hvordan kører du så cyklen til syn?

Er forbroen original? Billedet snyder måske men den ser ud til at have et voldsomt udlæg?

• #24   18. apr 2020 Hej regin_l
    Hvis du ændrer din bruger til at hedde Sille 29 og finder et profilbillede af en blondine.
    Så skal du bare se, så er selv de mest gnavne hånlige fjolser her på mcg hjælpsomme og venlige. Så slipper du for at 98% af svarene blot er nedladende og hånlige.
    Det er ikke underligt at siden her er ved at dø ud.
    Kan du ikke lide navnet Sille så find selv på noget eksotisk.
    Har kørt motorcykel i 29 år, og heldigvis er det ikke disse tastatur krigere man møder derude på vejene.

• #25   19. apr 2020 Per—-> Det gør min lillebror.
    Ja det har du nok ret i Jan smiley Men jeg kan godt lige holde til det smiley og så fik jeg god hjælp af Leo, og har nu fået til sendt papirer af thunderbike smiley Så det er bare tip top.

• #26   19. apr 2020 Pøj pøj med synet, det ser ellers ud til at være en fin cykel, så håber vi snart ses på vejen smiley

• #27   21. apr 2020 Per—-> Jo mange tak. Mon ikke jeg når det hele inden sommer.

• #28   22. apr 2020 Hvis du nærlæser på beslagene, kan man tit se fabrikatet.
    Det ligner lidt Mapam, er det korrrekt?
    Obs. TÜV godkendelsen må ikke være for gammel, jeg fandt en online til en kunde mc-Yamaha Virago 535.
    Godkendelsen var fra 1994 og kunne ikke umiddelbart godkendes i synshallen.
    Synshallen sendte en anmodning om dispensation og den fik vi efter 2-3 måneder.
    Ja det er noget værre bøvl og det bliver rigtigt sjovt hvis/når vi får periodesyn på mc(det kommer!).

• #29   22. apr 2020 De fleste dele produceret af anerkendte mærker har en tüv eller E godkendelse liggende på deres hjemmesider til download. Hvis du ved hvad fabrikat der er monteret så prøv at kigge på deres sider eller kontakt firmaerne.
    Eller prøv en lille synsmand ude på landet med ståluld i potterne.. smiley

• Mads K
    Mads K Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #30   22. apr 2020 Det er jo sjovt som folk er villige til at montere et ikke godkendt fremflyttersæt til bagbremsen. Hvilken kvalitet er det lavet i? Er man interesseret i at lortet brækker ved et hidsigt gearskift på motorvejen med 130 eller når du rent faktisk skal bruge din fodbremse, hvis forbremsen måske svigter. Få en godkendelse og få den synet med det. Det er det eneste rigtige. Der er ikke airbag og deformationszone på en mc. Derudover kan politiet og skat inddrage nummerpladen jf. reg. bek. paragraf 108 og 109, hvis den ikke er synet med fremflyttersæt. Gider man bøvlet?

• #31   22. apr 2020 Jeg ville melde mig ind i Yamaha star club danmark. OG se om en venlig sjæl ville låne/ leje mig original udst. og fodhvilere. Det er altså bare nemmere at maskinen er lovlig. Det der med at prøve en anden synshal er lidt et skråplan. Så er syn jo ligegyldigt.
    I kinøjserklubben hjælper vi med lånedele på kryds og tværs. Og det virker og giver et godt sammenhold.

• #32   22. apr 2020 Er det bedre at låne lovlige dele end at finde andet synssted ?

• #33   22. apr 2020 Begge dele er lige dårlige, hvis man fortsætter med ulovlig kørsel bagefter.

• #34   22. apr 2020 At en TüV kan være for gammel har jeg svært bed at tro på min Ducati er fra 2005, skal den så have dispensation for de TüV godkendte spark potter? Det gav i alt fald ikke anledning til spørgsmål hos synshaller i Vonsild

• #35   22. apr 2020 I det mindste ved man hvilke dele der er "ulovlige" og har ikke sat en synsmand til at hjælpe en med at overtræde nogle regler.

• #36   22. apr 2020 Brug dit netværk . Der findes synsmænd der syner den for en tusse til kaffekassen og så behøver du ikke engang at møde op med din MC smiley

• #38   23. apr 2020 Henrik E.
    Jeg kunne godt bruge et navn og en adresse på et af de synshaller du nævner.

• #39   23. apr 2020 Ville du så køre derhen iført din politi hjemmeværnsvest og tække skelettet ud af røven på synsmanden?
    At få flået skelettet ud af nougatgrotten er slemt, men ikke noget i mod når det skal på plads igen samme vej.

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #40   28. apr 2020 Jeg tror ikke på, at en anden synshal virker. Den er nok allerede registreret i systemet og det første en ny synsmand skal gøre er, at kontrollerer at de registrerende fejl er rettet.....
    Der skal sgu nogle store nosser til, at godkende raballer-potter og ændringer i bremsesystemet, som en gang er blevet kasseret........ (med minder der er dokumentation for, at det er ok)

Kommentér på:
Syn efter køb og manglende godkendelser

Annonce