1.606 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Yamaha DT 175 el peoblem Yamaha DT 175 el peoblem
Har lige monteret nye originale blinklys på en Yamaha Dt 175. Men de lyser konstant, har udskiftet blinklysrelæet men uden held. Batteriet er nyt
Håber nogen kan hjælpe ?
0 synes godt om
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 131
Jeg tænker dårlig stel eller styrkontakt. Har du prøvet at slå med en skruetrækker på relæet?
Jeg kan ikke lige huske om de helt gamle er med 6 volt for så kan det også have noget med det at gøre...
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 31
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 131
aug 2016
aug 2016
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
aug 2016
aug 2016
sep 2011
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 208
aug 2016
Det skelner fra og med 92 gik de fra 6 til 12 volt
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 451
Om resten så passer til er en anden sag.
Men hvis der sad et to polet relæ på oprindeligt, hvorfor så lave om på det?
Du skriver at du har sat originale blinklys på, var det med gløde pærer eller led?
Og du skriver at alle lyser, som i alle 4 ?
Der bør kun komme strøm til 2 ad gangen, så hvis alle fire lyser, lyder det som om der er fejl i kontakten på styret.
Og så er det ikke sikkert at relæet kan håndtere det.
En helt anden ting, er der strøm nok på batteriet, jeg er ikke sikker, men for lidt strøm kan muligvis få relæet til ikke at " blinke ".
aug 2016
efter jeg havde prøvet med en ny 2 polet uden held prøvede jeg også en med 3 bare for at gøre noget
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
At der ikke kommer strøm nok til blinkrelæet, kan det skyldes for små pærer, men det er det jo ikke, for du skriver jo at det er 21w pærer (lovpligtig). Hvis du har mulighed for det, så mål spændingen over blinklyspærene. Den skal være sådan cirka 10-12v - med lys i pæren, forstås. Du kan også prøve, at sammenligne lysstyrken på blinklyset med lyset i din bremselygte. De skal være lige kraftige.
Hvis disse ting ikke er opfyldt, er det dårlige forbindelser. Stik, kontakt, stel eller ledninger.
Det kan dog være dit el-anlæg er for lille, meeeeen den tror jeg ikke rigtig på. Prøv at slukke alt lys på mogabikken. Hvis den så kan blinke, ja så er det el-anlægget......
Hvad angår de 3-benede relæer, så kører de altså på røg........ Hvis røgen slipper ud af dem, så virker de ikke mere
Det er lidt svært, at vejlede dig bedre uden, at kunne "se lidt mere med fingrene" . Det letteste er nok, at bygge om til et 3-benet relæ. For at gøre dette, er man bare nød til, at kende den rigtige fortrådning af elnettet, som det er nu... Prøv at allierer dig med en ven, der har lidt teknisk snille.
Yamaha DT 175 el peoblem