1.080 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Skæve gaffelben Skæve gaffelben

Min VF500 har lidt skæve indergaffelben, jeg har undersøgt nye ben. men det kommer nemt til at koste 2000 kr. og det er begrænset hvor mange flere penge jeg vil putte i en maskine der kan eksplodere hvert øjeblik. men på et engelsk forum skriver nogen at man kan få rettet benene op, er der nogen af jer herinde der kender til nogle danske folk der gør sådan noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæve gaffelben
  • #1   30. dec 2019 Er næsten sikker på det vil koste det samme at få rettet dem op hvis det overhoved er mugligt, hvad med at finde en brugt forgaffel og smide på bort set fra det syntes jeg da ik 2000kr for et par nye er meget så er det i orden smiley ellers en fed maskine så ville da ofre det på den

• #2   30. dec 2019 ja det er muligt det bliver lige så dyrt. problemet er, at den kører ganske fint med dem, bare de "peger" fremad eller bagud. det er en fin maskine, men de har ry for at tabe ventilhoveder, så motoren kan dø når som helst, så jeg gider egentlig ikke poste så mange penge i den.. selvom jeg har udskiftet bagdæmperen smiley

• #3   30. dec 2019 Og det er ikke bøsningerne der er slidt op ? Jeg har før rettet gaffelben og aksler op, ved at lægge dem op i en presser og rette dem. Roter dem rundt op find punktet hvor bukket er, pres lidt mere end nødvendigt, da det fjedrer tilbage.

• #4   30. dec 2019 Det er absolut inderbenene der er skæve.. Jeg vil undersøge om jeg kender nogen med en presse, så tror jeg sagtens jeg kunne rette dem:-D

• #5   30. dec 2019 Jeg har også, som #3, rettet et gaffelben efter et lille uheld. Hvis du har en helt lige "rette skinne" af en eller anden slags er det bare at prøve, du mister jo ikke noget ved det, og medmindre det er til en "racer" går det nok smiley
    PS det er en god ide med et par træklodser, så laver du ikke så nemt mærker i benet!

• #6   30. dec 2019 Jeg må finde en presse, så får det et forsøg smiley

• #7   30. dec 2019 Se evt på www.bike-teile.de efter brugte gaffeldele.

Og fortæl så, hvorfor du mener, at VF500F skulle tabe ventilhoveder lige pludselig? Går ud fra, at ventilerne bliver stillet som foreskrevet, ikke sandt?

• #8   31. dec 2019 #7 det giver jeg et forsøg tak. Jeg har ikke personlig erfaring med det, men har læst mig til at det gør de ofte.
    Om det er resultatet af forkerte justerede ventiler ved jeg ikke. Fakta er at det angiveligt er sket for ret mange med den motor smiley

• #9   31. dec 2019 #8 Virkelig, vist første gang i de 22 år, jeg har fulgt VF500F/F2, jeg hører det, uanset den tidlige eller senere motorudgave...

At tabe ventilhoveder kan potentielt ske for alle motorer ved alt for stramt stillede (eller forkert slebne) ventiler, der derfor bliver kølet for lidt. Så sørg for at holde ventilerne korrekt indstillede, selv om det er tidskrævende og grænsende til vældig besværligt. Hellere 0,01-0,02mm for løse, især på den tidlige motorudgave med støbte knastaksellejer og deraf større lejespillerum smiley

• #10   31. dec 2019 Brugte gaffeldele finder du sikkert også hos den hollandske ophugger:

https://www.boonstraparts.com

• #11   31. dec 2019 #9 du har forhåbentlig ret, for jeg har læst mange der skriver på det amerikanske forum at de holder deres under 9000 omdrejninger for at Skåne dem. Og jeg må indrømme, at det er en sportscykel og jeg kommer til at lege med den som den er beregnet smiley
    Jeg har haft den åbnet og stillet ventiler men jeg havde kun et søgeblad, nu har jeg købt et mere, så den skal have et forsøg mere for at kontrollere, netop fordi jeg ved det er meget kritisk på den motor smiley

• #12   31. dec 2019 Finder du ikke en presse, kan en alm. donkraft bruges (ikke en skrue, men en pumpe donkraft)
    Det kræver naturligvis, at du kan fixere begge ender af din forgaffel, men så er det bare med at pumpe forsigtigt på midten...

• #13   31. dec 2019 #12 god ide, det tager jeg med i overvejelserne, for en donkraft har jeg da ??

• #14   31. dec 2019 Du kan også bare tage bussen til Christiania næste gang smiley Godt nytår

• #15   31. dec 2019 smiley smiley smiley smiley

• #17   2. jan 2020 Ja det var godt nok billigt, det er jo under 500 kr smiley

• #18   2. jan 2020 Ja, bare byt til nyt

• #19   3. jan 2020 Christoffer: er det en side du har handlet fra? jeg tænker jeg lige gerne ville være sikker når nu det er polsk smiley

• #20   3. jan 2020 Hvis du bliver snydt, så laver du en indsigelse i banken. Du kan også tage kontakt til sælger og spørge om han kan tage imod PayPal. Jeg har lavet 7ish handler der og har kun haft en dårlig handel, hvor sælger sendte den forkerte vare og anklagede mig for at snyde ham. En generel ting er, hold dig fra dem som ikke kan engelsk smiley

• #21   3. jan 2020 Super duper, jeg giver det et forsøg, og med PayPal er man også godt sikret smiley

Kommentér på:
Skæve gaffelben

Annonce