{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.967 visninger | Oprettet:

GSXR-750 K7, koblings problem {{forumTopicSubject}}

Da jeg var ude at køre i dag og kommer hen imod en rundkørsel, vil jeg begynde at geare ned. Men da jeg har trukket koblingen ind og vil træde på gear pedalen, så kan jeg ikke geare ned.

Da jeg kommer hjem, sætter jeg mc-løfter under baghjulet. Når cyklen står i neutral, står baghjulet stille (logisk nok) men når jeg så trækker kobling ind og sætter den i 1.gear så begynder baghulet at køre rundt (selvom kobling er trukket) og det er samme fart, hjulet fortsætter med, når jeg slipper koblingen. Hvorfor kan den ikke koble helt ud?. Er koblingsplader nedslidt?

Problemet opstår lige pludselig og cyklen har ikke kørt meget mere end 4000km, så koblingsplader burde ikke være slidt ned allerede.

Jeg har tjekket følgende:
1. Der er den rigtige mængde olie på.
2. Koblingskablet er ikke knækket.
3. Koblingsplader bliver aktiveret (Det kan jeg se når olieproppen er af), men om det er tilstrækkeligt, vil jeg samligne med min baneracer i morgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR-750 K7, koblings problem
  • #1   6. okt 2007 Kør det på garntien, ikke selv pille ved det...
    Det er jo tydelig vis en koblings fejl på maskinen. er der ikke noget med de 07 modeller har noget slipper-kobling ?


  • #2   6. okt 2007 Jo, der er slipperkobling på K7

  • #3   6. okt 2007 Bliver koblingspladerne aktiveret nok? Kan være du skal justere dit kabel inden du kører den på værksted.

  • #4   6. okt 2007 Jesper
    Jeg ved som sagt ikke om de er aktiveret nok, men jeg samligner imorgen med min baneracer (de er ens).

    Har prøvet at justere på kabel = ingen effekt.


  • #5   6. okt 2007 slipper kobling.. hvad er det??

  • #6   6. okt 2007 Martin
    En "mekanisk tingest" som forhindrer baghjulet i at blokere. Det vil sige at man kan geare helt åndsvagt ned og slippe koblingen uden at skulle tænke på bagenden.

    Prøv at søg på STM slipperkobling


  • #7   6. okt 2007 aahhh oki, tak for det smiley

  • #8   6. okt 2007 Nogen speciel årsag til du ikke bare smider den til din forhandler hurtigst muligt ?

  • #9   6. okt 2007 Lars
    Det er weekend... og der er lukket!

    Jeg er bare lidt nysgerrig om nogen havde oplevet noget tilsvarende...


  • #10   6. okt 2007 Enig i at smide din bane racer op på Mc løfteren og prøve samme test med 1 ste gear. Vil tro at baghjulet også kører med rundt på bane geden, specielt hvis olien er kold.
    Kan du slet ikke geare ned eller var det bare en engangs oplevelse?


  • #11   6. okt 2007 Det er selvfølgeligt rigtigt nok.

    Mon ikke den bedste løsning uanset hvad ville være at kyle den i nakken af forhandleren mandag, og så undvære at køre imorgen. Ville være surt at miste en lovpligtig reklamation fordi man selv havde været ved at makke med det :]


  • #12   6. okt 2007 At have sin cykel på en MC løfter kan ikke betegnes som selv at makke med det, så længe man ikke skiller noget ad kan der da ikke ske noget ved at finde ud af hvordan cyklen opfører sig sammenlignet med en tilsvarende. Tror iøvrigt at mekkeren ville sætte pris på den information når han skal fejlfinde.

  • #13   6. okt 2007 Thomas
    Det er med varm olie/motor at jeg kontrollerede det.

    Man kan godt geare op uden brug af kobling, men det er noget mere omstændig at geare ned uden kobling.

    Efter jeg kontrollerede cyklen, ventede jeg en time, for så at prøve igen, men med samme resultat.


    Lars
    Ja, den må på værksted. Jeg ved ikke hvordan reglerne er med hensyn til om man har rodet ved det eller ej. Men ligegyldig om jeg så havde skilt koblingen ad (hvad jeg havde mest lyst til) og samlet det igen, så skal det jo ikke gå i stykker efter 4000km.


    Christopher
    Jeg har heller ikke hørt om dette problem før.


  • #14   6. okt 2007 Jeg har lige været inde på Gixxer.com.

    Der var en som havde samme problem:

    D. 30/8-07

    Dam K7 Clutch!
    Well I got 4200 miles on my 750. Riding down the road tonight and when I went to downshift into 3rd for a corner, no clutch. When its all the way pulled in it just lets it slip a little. I played with the adjustment and nothing. I know its toast but man I beat the snot out of my K2 600 and i put over 15000 miles on that and it didn't slip once!. I sold it and the other guy never had a problem. I switched to the Motul 5100 15W 50 about a 1000 miles ago and I'm wondering if that lead to the problem. IT's weird though cause I never had a slip or anything it just went? Suzuki won't warranty that either will they? Well if anyone has any suggestions I'm in the market for a new clutch. I did search to see but it seems the last 10 threads about clutch issues turned into a Squid thing and a bash session. I'm just looking for advice I saw the Barnett complete kit for like 150. IS there anything better or has anyone had good look with this. Thanks in Advance.
    Ryan

    Han skriver dog senere i tråden at garantien dækkede en ny kobling.




  • #16   7. okt 2007 Troels
    Ville man ikke kunne høre hvis der var en skrue løs.
    Jeg har set og hørt to eksempler på GSXR-600 K7, hvor der er gået en skrue løs, inde bag ved generatordækslet. Og dette kunne tydeligt høres.

    Jeg kan ikke høre nogle mislyde fra min motor, udover dem som normalt er der...


  • #18   7. okt 2007 Troels
    Jeg sidder og kigger i værksteds manualen samt på blue prints, men jeg kan ikke rigtig lokalisere den justereskrue du beskriver.

    Hvad justerer den?

    Er det den som sidder i midten af koblingen?

    Jeg har ikke tænkt mig at køre på cyklen, men træls at se så dejlig vejr som i dag, gå til spilde...


  • #20   7. okt 2007 Der er 2 små dæksler, som kan skrues af.

    1stk ind til koblingen og 1stk ind til knastkæden.

    Jeg går udfra at det er den ind til koblingen (eftersom at det er koblingen, som ikke virker)

    Jeg kan se på tegninger at der er en møtrik på bolten. Bolten skal fastholdes med en skruetrækker, når møtrikken spændes. Det er jo til at justere hvor meget der trykkes på koblingen.

    På min GSXR-1000 K3 sidder dette på modsatte side, således at man nemt kan justere hvor meget der trykkes på koblingen. Det vil sige at der ikke er nogen møtrik som kan gå løs inde i motoren.

    Men hvis denne møtrik går løs, så er det jo klart at den ikke kan koble helt ud. Jeg tror stadig at møtrikken sidder der, fordi jeg kan se at koblingsplader bevæger sig, når koblingen bliver trukket.


  • #21   7. okt 2007 ØV

  • #22   8. okt 2007 Troels
    Møtrikken var ikke faldet af og den var heller ikke løs...

    Så kan det vel kun være koblingsplader, som er brændt af?


  • #23   8. okt 2007 Altså det der med at baghjulet køre rundt når du har den oppe og koblingen trukket gør alle cykler (det er jo en 'våd kobling'). Hvad når du sidder på den med koblingen trukket - trækker den så fremad?

    Dermed ikke sagt at der ikke er noget galt. Selvfølgelig skal du kunne gear ned. Jeg tror at det er din slipper mekanisme.

    CB


  • #24   8. okt 2007 Hej CB
    Når jeg sidder på den , så trækker den fremad i 1.gear med kobling trukket.



  • #25   8. okt 2007 CB: Rigtigt nok, men i de tilfælde løber baghulet hurtigere rundt, og er sværere at stoppe når koblingen ikke er trukket. Når man trækker koblingen, løber hjulet langsomt rundt, og kan stoppes med håndkraft-
    Carsten skriver, at selvom koblingen er trukket, løber hjulet rundt med samme hastighed, som når den ikke er trukket.


  • #26   9. okt 2007 @Carsten D, OK så er der i hvert fald ikke andet at gøre en at køre ned til din lokale Suzuki pusher

    @ Jesper [Lyngby] P, Jo jo men det køre jo relativt hurtigt rundt - og måske kunne en mindre opservant person måske tro, at det at hjulet kørte rundt, kunne være et tegn på at der var noget galt.


Kommentér på:
GSXR-750 K7, koblings problem

Annonce