GSXR-750 K7, koblings problem {{forumTopicSubject}}
Da jeg var ude at køre i dag og kommer hen imod en rundkørsel, vil jeg begynde at geare ned. Men da jeg har trukket koblingen ind og vil træde på gear pedalen, så kan jeg ikke geare ned.
Da jeg kommer hjem, sætter jeg mc-løfter under baghjulet. Når cyklen står i neutral, står baghjulet stille (logisk nok) men når jeg så trækker kobling ind og sætter den i 1.gear så begynder baghulet at køre rundt (selvom kobling er trukket) og det er samme fart, hjulet fortsætter med, når jeg slipper koblingen. Hvorfor kan den ikke koble helt ud?. Er koblingsplader nedslidt?
Problemet opstår lige pludselig og cyklen har ikke kørt meget mere end 4000km, så koblingsplader burde ikke være slidt ned allerede.
Jeg har tjekket følgende:
1. Der er den rigtige mængde olie på.
2. Koblingskablet er ikke knækket.
3. Koblingsplader bliver aktiveret (Det kan jeg se når olieproppen er af), men om det er tilstrækkeligt, vil jeg samligne med min baneracer i morgen.
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
Det er jo tydelig vis en koblings fejl på maskinen. er der ikke noget med de 07 modeller har noget slipper-kobling ?
sep 2007
Følger: 56 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 650
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
sep 2007
Jeg ved som sagt ikke om de er aktiveret nok, men jeg samligner imorgen med min baneracer (de er ens).
Har prøvet at justere på kabel = ingen effekt.
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
sep 2007
En "mekanisk tingest" som forhindrer baghjulet i at blokere. Det vil sige at man kan geare helt åndsvagt ned og slippe koblingen uden at skulle tænke på bagenden.
Prøv at søg på STM slipperkobling
maj 2007
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 117 Svar: 947
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
sep 2007
Det er weekend... og der er lukket!
Jeg er bare lidt nysgerrig om nogen havde oplevet noget tilsvarende...
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 125
Kan du slet ikke geare ned eller var det bare en engangs oplevelse?
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.325
Mon ikke den bedste løsning uanset hvad ville være at kyle den i nakken af forhandleren mandag, og så undvære at køre imorgen. Ville være surt at miste en lovpligtig reklamation fordi man selv havde været ved at makke med det :]
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 125
sep 2007
Det er med varm olie/motor at jeg kontrollerede det.
Man kan godt geare op uden brug af kobling, men det er noget mere omstændig at geare ned uden kobling.
Efter jeg kontrollerede cyklen, ventede jeg en time, for så at prøve igen, men med samme resultat.
Lars
Ja, den må på værksted. Jeg ved ikke hvordan reglerne er med hensyn til om man har rodet ved det eller ej. Men ligegyldig om jeg så havde skilt koblingen ad (hvad jeg havde mest lyst til) og samlet det igen, så skal det jo ikke gå i stykker efter 4000km.
Christopher
Jeg har heller ikke hørt om dette problem før.
sep 2007
Der var en som havde samme problem:
D. 30/8-07
Dam K7 Clutch!
Well I got 4200 miles on my 750. Riding down the road tonight and when I went to downshift into 3rd for a corner, no clutch. When its all the way pulled in it just lets it slip a little. I played with the adjustment and nothing. I know its toast but man I beat the snot out of my K2 600 and i put over 15000 miles on that and it didn't slip once!. I sold it and the other guy never had a problem. I switched to the Motul 5100 15W 50 about a 1000 miles ago and I'm wondering if that lead to the problem. IT's weird though cause I never had a slip or anything it just went? Suzuki won't warranty that either will they? Well if anyone has any suggestions I'm in the market for a new clutch. I did search to see but it seems the last 10 threads about clutch issues turned into a Squid thing and a bash session. I'm just looking for advice I saw the Barnett complete kit for like 150. IS there anything better or has anyone had good look with this. Thanks in Advance.
Ryan
Han skriver dog senere i tråden at garantien dækkede en ny kobling.
sep 2007
Ville man ikke kunne høre hvis der var en skrue løs.
Jeg har set og hørt to eksempler på GSXR-600 K7, hvor der er gået en skrue løs, inde bag ved generatordækslet. Og dette kunne tydeligt høres.
Jeg kan ikke høre nogle mislyde fra min motor, udover dem som normalt er der...
sep 2007
Jeg sidder og kigger i værksteds manualen samt på blue prints, men jeg kan ikke rigtig lokalisere den justereskrue du beskriver.
Hvad justerer den?
Er det den som sidder i midten af koblingen?
Jeg har ikke tænkt mig at køre på cyklen, men træls at se så dejlig vejr som i dag, gå til spilde...
sep 2007
1stk ind til koblingen og 1stk ind til knastkæden.
Jeg går udfra at det er den ind til koblingen (eftersom at det er koblingen, som ikke virker)
Jeg kan se på tegninger at der er en møtrik på bolten. Bolten skal fastholdes med en skruetrækker, når møtrikken spændes. Det er jo til at justere hvor meget der trykkes på koblingen.
På min GSXR-1000 K3 sidder dette på modsatte side, således at man nemt kan justere hvor meget der trykkes på koblingen. Det vil sige at der ikke er nogen møtrik som kan gå løs inde i motoren.
Men hvis denne møtrik går løs, så er det jo klart at den ikke kan koble helt ud. Jeg tror stadig at møtrikken sidder der, fordi jeg kan se at koblingsplader bevæger sig, når koblingen bliver trukket.
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.459
sep 2007
Møtrikken var ikke faldet af og den var heller ikke løs...
Så kan det vel kun være koblingsplader, som er brændt af?
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
Dermed ikke sagt at der ikke er noget galt. Selvfølgelig skal du kunne gear ned. Jeg tror at det er din slipper mekanisme.
CB
sep 2007
Når jeg sidder på den , så trækker den fremad i 1.gear med kobling trukket.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Carsten skriver, at selvom koblingen er trukket, løber hjulet rundt med samme hastighed, som når den ikke er trukket.
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 448
@ Jesper [Lyngby] P, Jo jo men det køre jo relativt hurtigt rundt - og måske kunne en mindre opservant person måske tro, at det at hjulet kørte rundt, kunne være et tegn på at der var noget galt.
GSXR-750 K7, koblings problem