1.076 visninger
|
Oprettet:
Speedometer-problemer {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har en Yamaha Xj 600
Speedometeret har det med at sætte sig fast af en eller anden grund. I starten løsnede det sig igen, når jeg kom lidt op i fart, men sidt jeg var ude at trille, sad det fast, og ville ikke løsne sig igen. :o(
Jeg har åbnet speedometerhuset, og da jeg pillede ved nålen gav det et lille klik, og nålen gav en smule modstand inden den løsnede sig, og nu virker det... men lur mig om den ikke satte sig fast igen kort efter. Hvorfor, og hvad kan jeg gøre ved det?
Nogle forslag ud over at købe et ny speedometer (det har jeg ikke lyst til... jeg er på SU
-Martin
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Splittede det ad. Der var ikke rigtigt noget skidt at se. Gav det noget WD 40, som jo er kendt for at løse alle problemer (evt. sammen med Gaffa og Strips :o), og satte det hele sammen og nu virker det... Tror jeg.
Vi får se om det sætter sig fast igen.
Anyways, det jeg egentlig ville sige var bare tak for hjælpen. I er toppen!
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 610
jun 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 14
Jeg snakkede med en af mine veninder, om sagen. Ikke fordi hun ved noget om MC'er, men fordi hun er ved at tage en Ph.d. i kemi. Det kunne være kun kunne give nogle idéer til noget der kunne holde fugten væk.
Det kunne hun godt; hun forslog at putte affugter-salt ind i speedometer-huset. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg talte med hende havde jeg allerede splittet det hele ad og samlet det igen, og orkede ikke at gøre det en gang til.
Men det er da en idé. Jeg er ikke helt sikker på at den er god, hun sagde at det skal skiftes en gang imellem, når det har suget så meget fugt det kan - så der er ikke tale om nogen perfekt løsning. Hvis nogen af jer skulle få lyst til at prøve det, så var hendes idé at bruge de små poser der sommetider findes i blandt andet skotøjsæsker, og som der står "do not eat" på.
Alternativt forslog hun at smørre olie på nål og den dims, som den viler på. Olie skulle gøre at fugten ikke samles lige det. Ricikoen er selvfølgelig at delene bliver endnu mere klistrede...
Jeg har som sagt ikke selv prøvet nogle af delene, men jeg tænkte da lige jeg ville bringe dem videre.
Speedometer-problemer