1.344 visninger
|
Oprettet:
Min varadero bruger lidt olie og ventiler klapper {{forumTopicSubject}}
Har en Honda varadero xl 1000 sd01 2001 rød
Min maskine bruger lidt olie og den tikker når jeg slipper gas . Altså motorbremse
Den har gået 56000 . Får ny olie vær år Castrol 10/40 og filter
Når det går ned ad bakke oser den lidt
Og det lyder som om den klapper på den foreste cylinder
Er stempelringe slidt , kan det være Ventilstampakninger der er slidte
Eller pga ventiler ikk er justeret
Syntes også den klapper også selv om det går lige ud
Nogen som har et bud
Venlig hilsen
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Du må vel ha` lidt tjek på hvornår de sidst er justeret ?
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.127
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.869
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
så kan det være en kam kæde der dasker imod, sker netop når du motorbremse, eller gasser hurtigt ned..
Prøv det evt i frigear, - at gasse langsomt op og slippe..
Dejlig motor, ellers..
aug 2016
Følger: 58 Følgere: 32 MC-er: 1 Svar: 53
Når et køretøj skal nedbremses, bruges der energi, i forhold til hastigheden...
Ofte gearer motorcyklister ned, endda flere gange, for at få den eftertragtede "motorbremsning", hvor ventiler, stempler, knastaksler, kobling og geartandhjul m.v. agerer "bremse".
Både bremser, og motorer slides ved nedbremsninger - men hvad tror du koster mest at renovere: En motor, eller skiver og klodser?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Sorry men Jeg bremser kun hvis der er noget at bremse for..! ( gl. Damer i deres Datsun Micra f.eks )
Vejens forløb, sving, rundkørsler er ikke en årsag til at bremse - men kun en kærkommen lejlighed til at lægge dyret i rette gear, for at komme ud af svinget!! rundkørslen osv.. derved får jeg vel ca. 800* nedgearinger om dagen.. men bevarer et glidende flow ind, gennem og især ud af svinget... som er væsentligt mere sikkert og i balance end hvis man begynder på at bremse
Og dyret er bygget til det, og skal nok hjælpe dig igennem
*) overdrivelse fremmer forståelsen..
jan 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
Hvis det er den olie din mc manual anbefaler..??
Kan jeg kun anbefale det er det du går med.. !!
Hvorimod hvis det IKKE er den Racing oil der står anbefalet i din manual.. så kan jeg ikke anbefale den..!
Why..?? motorolier udvikles der på hele tiden.. der kommer lettere og smartere og mere inteligente olier på markedet.. men din motor sidder fast i år 20xx? (Måske forrige årtusinde..?? 19xx womit!) Så den kan IKKE drage nytte af nyere lettere Racing olier..!! Udvundet fra indersiden af jomfruelige vegetarianske mungbønner..!
Tværtimod den bliver ÆDT op indefra..
Stick to your guns.. og den olie der anbefales.. eneste måde du kan være sikker på dyret både køles og smøres korrekt..
hvilket mærke? betyder mindre.. eller faktisk ingenting.. medmindre du hedder Rossi.. og lever af sponsor pengene...
Disclaimer: let ironi kan forekomme...
Min varadero bruger lidt olie og ventiler klapper