{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Henning M
Henning M
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1

Min varadero bruger lidt olie og ventiler klapper {{forumTopicSubject}}

Har en Honda varadero xl 1000 sd01 2001 rød
Min maskine bruger lidt olie og den tikker når jeg slipper gas . Altså motorbremse
Den har gået 56000 . Får ny olie vær år Castrol 10/40 og filter

Når det går ned ad bakke oser den lidt
Og det lyder som om den klapper på den foreste cylinder
Er stempelringe slidt , kan det være Ventilstampakninger der er slidte
Eller pga ventiler ikk er justeret

Syntes også den klapper også selv om det går lige ud

Nogen som har et bud
smiley

Venlig hilsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min varadero bruger lidt olie og ventiler klapper
  • #1   10. aug 2019 Hvis ventilere klaprer, så kunne det jo tyde på, at de trænger til en justering ????
    Du må vel ha` lidt tjek på hvornår de sidst er justeret ?

• #2   10. aug 2019 Med ventiler justeret ku du jo måle kompressionen. Og iøvrigt begrænse det unødvendige motorbremseri og bruge bremserne i stedet for smiley

• #3   10. aug 2019 Den skal selvfølgelig kunne motorbremse uden problemer. At slide på bremser og skiver er da tåbeligt når motoren skal kunne klare det.

• #4   11. aug 2019 Og/eller evt. tjek kam kæde strammerne virker, eller ikke er gået i bund..
    så kan det være en kam kæde der dasker imod, sker netop når du motorbremse, eller gasser hurtigt ned..
    Prøv det evt i frigear, - at gasse langsomt op og slippe.. smiley

Dejlig motor, ellers.. smiley

• #5   11. aug 2019 Motorbremsning! - Så er vi der igen!
    Når et køretøj skal nedbremses, bruges der energi, i forhold til hastigheden...
    Ofte gearer motorcyklister ned, endda flere gange, for at få den eftertragtede "motorbremsning", hvor ventiler, stempler, knastaksler, kobling og geartandhjul m.v. agerer "bremse".
    Både bremser, og motorer slides ved nedbremsninger - men hvad tror du koster mest at renovere: En motor, eller skiver og klodser?

• #6   12. aug 2019 #5 vil være helt naturstridigt for mig og det jeg har lært på div. Kører, MC og svinger kurser, gennem tiden, - at bremse i tide og utide..!? smiley

Sorry men Jeg bremser kun hvis der er noget at bremse for..! smiley ( gl. Damer i deres Datsun Micra f.eks smiley )

Vejens forløb, sving, rundkørsler er ikke en årsag til at bremse - men kun en kærkommen lejlighed til at lægge dyret i rette gear, for at komme ud af svinget!! smiley rundkørslen osv.. derved får jeg vel ca. 800* nedgearinger om dagen.. men bevarer et glidende flow ind, gennem og især ud af svinget... som er væsentligt mere sikkert og i balance end hvis man begynder på at bremse smiley

Og dyret er bygget til det, og skal nok hjælpe dig igennem smiley

*) overdrivelse fremmer forståelsen.. smiley

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 1
    #7   26. jan 2020 Kan i anbefale en anden olie End Castrol 10/40 1 Racing

• #8   28. jan 2020 Masser... MEN..:
    Hvis det er den olie din mc manual anbefaler..??
    Kan jeg kun anbefale det er det du går med.. !! smiley
    Hvorimod hvis det IKKE er den Racing oil der står anbefalet i din manual.. så kan jeg ikke anbefale den..! smiley

Why..?? motorolier udvikles der på hele tiden.. der kommer lettere og smartere og mere inteligente olier på markedet.. men din motor sidder fast i år 20xx? (Måske forrige årtusinde..?? 19xx womit!) Så den kan IKKE drage nytte af nyere lettere Racing olier..!! Udvundet fra indersiden af jomfruelige vegetarianske mungbønner..!
    Tværtimod den bliver ÆDT op indefra..

Stick to your guns.. og den olie der anbefales.. eneste måde du kan være sikker på dyret både køles og smøres korrekt.. smiley smiley
    hvilket mærke? betyder mindre.. eller faktisk ingenting.. medmindre du hedder Rossi.. og lever af sponsor pengene... smiley smiley

Disclaimer: let ironi kan forekomme... smiley

Kommentér på:
Min varadero bruger lidt olie og ventiler klapper

Annonce