1.783 visninger
|
Oprettet:
Indsprøjtning {{forumTopicSubject}}
Hej
Skiftede i efteråret min Magna ud med en dejlig Varadero.
Derfor er jeg nu for første gang ejer af en MC med indsprøjning (og varmer i både sæde og håndtag.....)
Sælger fortæller mig, at der ikke er choker på Vara´en. Og at den ikke har brug for det. Til gengæld er der så en rar lille pind, der til forveksling, der minder om en choker, eftersom den banker omdrejningerne i vejret. Heldigvis. For bruger jeg den ikke her i november/december så dør maskinen - også efter 5-6-7 km, hvor den ellers synes at være driftsvarm.
Nogen, der kan forklare, om det normalt ? og hvorfor det ikke er en choker ?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den lille dut du hiver i, åbner bare gasspjældet en smule ekstra i tomgang - som man åbenbart har fundet nødvendigt når det er ekstra koldt. Husk på italienske MC'er er designet til brug i varmere lande end DK - så i sommers var det sikkert ikke nødvendigt at bruge den...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 625
apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
Benzinforbruget er i øvrigt også højere end jeg troede i forhold til mange bruger-kommentarer - lampen for reservetank lyser efter ca. 250 km - men stop-go 10 km hver vej til job gør selvfølgelig heller ikke noget godt for forbruget
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 625
apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
Men i øvrigt er den med seks gear - det kom vist sammen med indsprøjtningen.
Vel heller ikke så mærkeligt, hvis 10 km i bykørsel om morgenen og andre 10 km 12-14 timer senere koster på forbruget
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Den motor er bare tørstig, hvilket den altid har været.
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 625
apr 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
Overall fuel economy on my 1500 km ride came out at 6.35 litres per 100 km (that’s 15.7 km/litre or 37.4 miles/U.S. gallon). Interestingly there wasn’t a significant difference between sustained 130 km/h highway blasting and 90 km/h back-road swooping.
Average range was 393 km to the tank with the reserve light likely to come on around the 330 km mark with about 60 km left to get you to a gas station.
Indsprøjtning