614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kristoffer J
Kristoffer J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Skift af blinkindikator fra h/v til én Skift af blinkindikator fra h/v til én

Jeg har skiftet originalt speedometer (hvor der var højre og venstre blink indikator), til et speedometer hvor der kun er én blinkindikator uafhængig af h/v retning.

Hvordan samler jeg nu lige ledningerne?
Før gik der jo en ledning fra hver indikator og hen til henholdsvis højre og venstre blink. Nu skal indikatoren lyse uanset om jeg blinker højre eller venstre. Hvis jeg kobler indikatoren til begge blink, så blinker alle lysene jo. Og hvis jeg sætter indikatoren på lige efter blinkrelæ'et, så blinker indikatoren konstant.
Nogen der har erfaring med dette? Skal der en diode på eller noget, som kan lukke for strømmen den ene vej?

PFT Kris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af blinkindikator fra h/v til én
  • #2   7. aug 2019 du tager de to ledninger fra de gamle indikatorlamper og forbinder til hver sin side af den nye indikatorlampe. indikatorlampen trækker så stel igennem de blink som ikke skal blinke.
    dette virker kun med glødepærer, hvis du har led blink så skal du gøre som Magoo skriver og monterer en diode (ensretter) på hver af ledningerne og montere dem begge på plussiden af indikatorlampen og trække en stel til stel siden af indikatorlampen.

• #3   9. aug 2019 Henrik F: "forbinder til hver sin side af den nye indikatorlampe". Der er kun én indikatorlampe, så jeg kan vel kun forbinde dem samlet. Eller er jeg helt væk?
    Det er glødepærer.

Magoo M: Jeg prøvede med dioder i går, og det virker som det skal. Tak for hjælpen.

• #4   9. aug 2019 ja du forbinder de to gamle plusser fra de to gamle indikatorlamper, til hver sin side af den nye indikatorlampe, én på plus og én på minus.

det er den nemmeste og hurtigste måde at lave det på og sådan det er lavet fra fabrikken når der kun er én indikator.

men kan se du har fået det til at virke nu på den anden måde, så kan du også skifte dine blink ud til LED uden problemer hvis du får lyst til det en dag, så det er en fin løsning. Jeg har også selv gjort det samme da jeg skiftede til LED blink da jeg også kun har en indikatorlampe.

• #5   9. aug 2019

profilbillede
Kommentér på:
Skift af blinkindikator fra h/v til én

Annonce