Skift af blinkindikator fra h/v til én Skift af blinkindikator fra h/v til én
Jeg har skiftet originalt speedometer (hvor der var højre og venstre blink indikator), til et speedometer hvor der kun er én blinkindikator uafhængig af h/v retning.
Hvordan samler jeg nu lige ledningerne?
Før gik der jo en ledning fra hver indikator og hen til henholdsvis højre og venstre blink. Nu skal indikatoren lyse uanset om jeg blinker højre eller venstre. Hvis jeg kobler indikatoren til begge blink, så blinker alle lysene jo. Og hvis jeg sætter indikatoren på lige efter blinkrelæ'et, så blinker indikatoren konstant.
Nogen der har erfaring med dette? Skal der en diode på eller noget, som kan lukke for strømmen den ene vej?
PFT Kris
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 471
dette virker kun med glødepærer, hvis du har led blink så skal du gøre som Magoo skriver og monterer en diode (ensretter) på hver af ledningerne og montere dem begge på plussiden af indikatorlampen og trække en stel til stel siden af indikatorlampen.
aug 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er glødepærer.
Magoo M: Jeg prøvede med dioder i går, og det virker som det skal. Tak for hjælpen.
jul 2006
det er den nemmeste og hurtigste måde at lave det på og sådan det er lavet fra fabrikken når der kun er én indikator.
men kan se du har fået det til at virke nu på den anden måde, så kan du også skifte dine blink ud til LED uden problemer hvis du får lyst til det en dag, så det er en fin løsning. Jeg har også selv gjort det samme da jeg skiftede til LED blink da jeg også kun har en indikatorlampe.
jul 2006
Skift af blinkindikator fra h/v til én