Er mon ensretter gået? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min motor vil ikke lade på batteriet eller noget andet, jeg har lige målt min motor i gennem mens den kørte, og den højeste spænding jeg målte var 10V, også det samme som det var på batteriet, som ikke var ladet op. Der efter målte jeg på ensretteren med slukket motor, der kunne jeg ikke måle gennemgan overhovdet, dog var der ved visse kombinationer af polerne, viste multimeteret et meget kort udslag på en 100 ohm eller der omkring, men det var KUN et kort udslag hvor efter den gik tilbage til ingen gemmengang.
betydder det at jeg skal have en ny eller hvordan er det med det? er der andre ting der kan være gået galt? husk at jeg på intet tidspunkt målte nogen spænding højere batteriets, også på ledningerne ned til ensretteren hvor den var nede under 1V mellem ledningerne og stel.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
hvis den ikke gør det, kan det være evt noget ir i et stik fre generatoren af, prøv at tjekke det og giv det lidt siliconespray, det var der galt med min da den begyndte ay aflade
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 66 MC-er: 2 Emner: 176 Svar: 599
Hvad så når jeg skifter ensretteren, hvis det er den? hvad er det der får den til at brænde af?
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 39
Min ensretter døde for nogle uger siden, og havde kørt siden 1992. De bliver jo varme, så en levetid har de også.
Det lyder ihvertfald utrolig meget som ensretter problem. Som Weelie skriver, så bør spændingen gerne være over de 13v på batteripolerne når du er oppe i omdrejninger. Hvis den kontinuerligt ligger under 12, og ikke løfter sig ved højere omdrejninger, så kunne ensretteren ihvertfald sagtens være problemet. Men som der skrives, så tjek forbindelserne først, og fejlfinde årsagen. Men ensretten er heldigvis en meget nem udskiftning
Held og lykke med det.
Er mon ensretter gået?