generator problem måske {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved hvad sådan en sag vil koste, hvis det er det som er gået i stykker.?
Jeg har en honda vfr 750 som da jeg købte den, havde samme problem som nu. Dengang var det ensretter, som så blev skiftet til snabel.
Nu er den så gal igen og jeg startede med at købe nyt batteri, da jeg tænkte det måske var det som efter 3 år ikke virkede mere. Men den er stadig gal.
Jeg var ude og køre en rigtig lang tur i forgås og der var ikke noget galt. Jo den gik lige i stå en enkelt gang ved et lyskryds og det undrede mig. Det gik så rigtig galt da jeg kom hjem fra en lang tur og parkerede den i ti min, for så at køre en tur igen og stoppede igen ien ti minutters tid og DA ville den ikke sterte mere. Fik den dog skubbet igang, men på et tidspunt da jeg køre meget langsomt går den så ud.
Hvor mange forskellige ting kan der mon lige være galt. ? Og nogen der ved hvad en geneator står i hvis det er den.
Mvh
Mille
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 375
Det bedste ville være at få det målt igennem og få kostateret hvor fejlen er i stedet for at rende ud og købe en generator spole og få den skiftet. Da sandsynligheden for at det er den ikke umiddelbart er så stor. og desuden koster den en halv arm.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
fuldt opladet batteri og stoppet motor, så skal der være min 12,6 volt. Oftest er der lige over 13 volt, når batteriet er i orden..
Med motoren startet, så skal der være 14,2 - 14,5 volt.
Er der ikke det, så lader generatoren ikke. Der er to dyre fejlmuligheder, enten ensretteren, eller så selve generatoren...
Pris på de to ?? Det ved jeg ikke... Onlineparts.dk har originale reservedele, man skal bare lige maile til dem og fortælle hvad man mangler, så skriver de tilbage
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 375
Så som Bo skriver er det nogle dyre stumper at skifte bare på formodning. Så få dem målt igennem som bo skriver ved at måle spændingen på batteriet. Og evt måle modstanden i selve statorens spoler/viklinger - Disse skal ligge på ca 75 Ohm - Dette står også beskrevet i haynes bogen.
Desuden kan det også være en dårlig/irret forbindelse fra stator til ensretter og batteriet.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 1.557
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
Har da også tænkt på om der er en dårlig forbindelse et sted, men det kan vel være mange steder. Må se om jeg kan få mekaniker til at se på den imorgen. Den har også nået at aflade det helt nye batteri, så håber da ikke det har taget skade af det. Den er meget længe om at lade helt op til 100 procent. Har sådan en af de der intelligent lader fra tyskland. Kan ikke lige huske hvad den hedder :o)
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 375
Men noget er der jo galt når den kan aflade batteriet så hurtigt.
Kan jo også være der er en overgang i ledningsnettet et eller andet sted.
Så det ville nok være en rigtig god ide lige at få det målt igennem. Endten en mc mekanikker, eller en som har kendskab til mc og elsystemet på en mc.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Der er to målinger, som skal gøres, inden du beslutter noget som helst.
Bo Nævner ladespændingen, det er den ene. Det andet er at slukke cuklen, og så fjerne batteriets minus, og så måle strøm (uA) mellem cyklens stel og batteriets minus. Der må ikke være noget. Er der det, skal der findes en falsk stel(kortslutning).Er der ingen strøm, og er din ladespænding OK, så ER dit batteri enten ikke blevet ladet helt op, eller ogsa ER det blevet træt og skal skiftes.
De to målinger tager maks 10, inkl adskillelse og samling.
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
Men jeg går så ud fra at mc mekaniker så slev laver de målinger og hurtig finde ud af hvor problemet ligger.
Står også overfor eventuelt mc skifte og var faktisk ude og se på anden mc igår og havde også fået et bytte bud for min mc og så sker det her, så det må jeg jo se at få ordnet. :o)
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 641
Har du ikke et multimeter og lidt værktøj og lidt håndværker evner på hobbyniveau, så sys jeg ikke du skal begive dig igang med at måle på den..
Der er ikke noget nemt svar på det, man er nødt til at fejlsøge lidt på den for at finde fejlen.
Men kan sige så meget at fejlen er riiiimelig nemt fundet, når man lige ved hvor man skal måle..
En tur til mekanikeren med den Det er mit råd til dig
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 58 Svar: 193
generator problem måske