{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Generator cbx 4cyl motor?? {{forumTopicSubject}}

Har lige et par spørgsmål ved det som jeg håber på en herinde måske ved en smule om..

Min motor en cb750'er fra 93 som er identisk med nighthawk'en og cbx 750'er siger en sjov lyd som en kæde der rasler.. mest i lav tomgang når den er varm og meget når man starter op i gear..

har fundet ud af det er den kæde som sidder på generatoren, men det der undre mig er at når motoren er stoppet, så kan man dreje den et stykke begge veje uden motoren turner med, er det normalt??? skal lige siges at der skal tages til før man kan.. og hvis jeg drejer begge hurtigt veje kan jeg høre kæden klapre..
vandringen er ca 3-4cm før motoren drejer med..

Er der nogen der ved hvordan systemet virker og evt kan forklare det.. har tegninger over det hele, og umiddelbart ser det ikke ud til den skulle kunne dreje uden motoren følger med da den sidder på en aksel som går direkte ind i motoren hvorpå kæden så sidder over til krumtappen..

Cyklen starter fint og lader også men i samme omgang er olie lampen holdt op med at virker... ?? giver ingen mening her..

Alternativet er selvfølgelig jeg bare skiller motoren ad og ser hvad der er galt, det er planen indtil videre, men hvis nogen har prøvet lignende så sig til..

Har læst mig til at det skulle være et problem på de gamle cbx'ere, men da det skulle være løst på min udgave.. motoren har kørt 43000km nu..

Tak på forhånd
Jannic

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Generator cbx 4cyl motor??
  • #1   1. jan 2008 Lyder som en ny kæde eller en anden kædestrammer.
    Få fat på en værkstedshåndbog og se om det er noget, som du kan lave.

• #2   1. jan 2008 Håndbogen har jeg.. smiley

Men kan sådan en kæde godt blive for lang lige pludselig.. ?

• #3   1. jan 2008 At olielampen ikke virker, lyder mest som en tilfældighed.
    Men ja, det lyder underligt med den raslen. For som du selv skriver, er det CBX motoren der var udsat for en svag strammer på generatorkæden.
    Er det noget der stopper når den er driftsvarm?

• #4   1. jan 2008 Nej det mest pudsige er at da jeg kørte på den var der ingenting, den stod så stille et par timer og blev startet op igen, og så var den gal.. og det blev værre og værre.. så har ikke kørt på den efter.. men startet man den op kold med choker, så siger den ikke noget før den har kørt lidt...

og som det ser ud til i bogen over det, så er det ikke en strammer som er olietryksafhængig..

Men skal den kunne dreje frem og tilbage uden motoren går med.. ville da ikke mene der skulle være en slags kobling på den så den kan ha noget friløb af en art..

• #5   1. jan 2008 Lyder desværre som din kædestrammer er gået til, Hvis den er som på cbx er den lavet af plast, og er desværre ikke særlig holdbar. Hvis du tapper olien af og afmonterer bund pladen i motoren kan du se om strammeren er der. Ikke den nemmeste opgave da motoren skal skilles ret meget ad, helt ind til krumtappen.

• #6   1. jan 2008 Den ser også ret gemt ud på tegningerne.. og ja det ser ud som om man skal splitte den helt for at få den ud, men kan man se om den er hel kun ved at da bundpladen af??

Kommentér på:
Generator cbx 4cyl motor??

Annonce