596 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Problem med start efter 2-3dage Problem med start efter 2-3dage

Hej I kloge mc-folk :o)

Jeg har en RF400 fra '93 som jeg er rigtig glad for. Godt nok en "lille" motor men en udemærket begynder cykel.;o)

Men mit problem består i at når dne har holdt stille i ca.3 dage så har den problemer med at starte. Den giver lige et brøl så snart man trykker på starteren men så står starteren bare og kører. Man kan hører dne slår en skid indimellem men så er det også det. Så hvis man lige venter 5 min. så starter den med det samme. Den skal dog lige holdes igang med gassen 10 sek. Da jeg fik dne for 4 mnd. siden startede jeg den hele tiden med choker uden problemer. Kan det værer tændrørerne der er sodet lidt til og de så lige skal dampe af og så starter den derefter eller lyder det helt åndsvagt? Og kan det så passe at for at skifte tændrør skal hele tanken af?

Og så har den smidt den plastikdims hvor man sætter den på reservetank så jeg ikke kan se om den står på reservetank, men den kører kun 100 km på en tankfuld og "F" lampen lyser heller ikke. Kan den stå på reservetank? Lidt ærgeligt at prøve og så den kun går 20 km så står jeg der uden benzin ude på landet ved Næstved :O) Håber I forstår, det er lidt sent nu ;o)

Men på forhånd tak :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med start efter 2-3dage
  • #1   1. sep 2007 Bjarne, en "lille" cykel kan skam også være en god cykel.. Intet at skamme sig over og ingen grund til at bruge " "...

Med hensyn til dit startproblem har jeg ikke rigtig nogle forslag. Men med hensyn til dit benzinprob. Tag en flaske.. Fyld den op med benz.. Kør til du kører tør... Smid benz fra flasken i tanken, kør ind og fyld tanken op. Find derefter ud af hvor meget benz du kan hælde på I forhold til hva den for eks. er opgivet til fra producenten.
    Ellers ved jeg ikke rigtig.

• #2   1. sep 2007 Nååårgh ja og så må jeg ikke tisse i tanken osv. ;o)

Men ja jeg må prøve at dreje lidt på den og så kører en ordentlig tur og se hvor den kører længst. Men det andet nager mig nu også mest men tak alligevel :o)

• #3   1. sep 2007 Benzinen fordamper, men ved ikke om det sker efter 3 dage.

Jeg fylder på efter 170 km, og der har jeg ikke sat den på reserve endnu, men det er bare for at være sikker, så 100 km på en tank lyder af meget lidt.

Har desværre ingen gode råd til hvad det kan være, men fortæller bare af egne erfaringer fra en næsten tilsvarende model ;o)

Bhh.
    Peter

• #4   1. sep 2007 Syns også det meget lidt og så når det kun er en 400... Men termostaten ryger heller ikke op på arb. temp. den rykker sig næsten ikke ud af stedet. Så kan vel også være derfor det høje forbrug?

• #5   1. sep 2007 Men cyklen føles som om den bliver varm skal det lige siges :o) Man kan sagten holde på potten men også kun 5 sek. efter en lang tur ca...

• #6   1. sep 2007 Min termostat rykker sig kun et minimum, selv efter en lang tur, men mener at det er fordi den er indstillet efter asiasiske temperaturer. Du kan med fordel udskifte den med en termostat fra en Honda, da de er indstillet efter skandinaviske forhold ;o)

• #7   1. sep 2007 Peter>
    Ja jeg har læst lidt om det til 600'eren... Men er det den samme til en 400 tror du? Det er det der med flow og så noget ikk'? Hvor er de til at opdrive og til hvilken peneg ca. hvis I ved det?

På forhånd tak for al hjælp :o)

• #8   1. sep 2007 Jeg ved faktisk ikke om termostaten er den samme, men mon ikke en Suzuki forhandler kan svare på det.

Honda termostaten er sat højre i "aktiverings temperatur" end den org. fra Suzuki. Derved får du en bedre arbejdstemperatur.

Ofte kan du købe en brugt, for et par hundrede kroner hos en hugger.

Kommentér på:
Problem med start efter 2-3dage

Annonce