Problem med start efter 2-3dage Problem med start efter 2-3dage
Hej I kloge mc-folk :o)
Jeg har en RF400 fra '93 som jeg er rigtig glad for. Godt nok en "lille" motor men en udemærket begynder cykel.;o)
Men mit problem består i at når dne har holdt stille i ca.3 dage så har den problemer med at starte. Den giver lige et brøl så snart man trykker på starteren men så står starteren bare og kører. Man kan hører dne slår en skid indimellem men så er det også det. Så hvis man lige venter 5 min. så starter den med det samme. Den skal dog lige holdes igang med gassen 10 sek. Da jeg fik dne for 4 mnd. siden startede jeg den hele tiden med choker uden problemer. Kan det værer tændrørerne der er sodet lidt til og de så lige skal dampe af og så starter den derefter eller lyder det helt åndsvagt? Og kan det så passe at for at skifte tændrør skal hele tanken af?
Og så har den smidt den plastikdims hvor man sætter den på reservetank så jeg ikke kan se om den står på reservetank, men den kører kun 100 km på en tankfuld og "F" lampen lyser heller ikke. Kan den stå på reservetank? Lidt ærgeligt at prøve og så den kun går 20 km så står jeg der uden benzin ude på landet ved Næstved :O) Håber I forstår, det er lidt sent nu ;o)
Men på forhånd tak :o)
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
Med hensyn til dit startproblem har jeg ikke rigtig nogle forslag. Men med hensyn til dit benzinprob. Tag en flaske.. Fyld den op med benz.. Kør til du kører tør... Smid benz fra flasken i tanken, kør ind og fyld tanken op. Find derefter ud af hvor meget benz du kan hælde på I forhold til hva den for eks. er opgivet til fra producenten.
Ellers ved jeg ikke rigtig.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Men ja jeg må prøve at dreje lidt på den og så kører en ordentlig tur og se hvor den kører længst. Men det andet nager mig nu også mest men tak alligevel :o)
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 103
Jeg fylder på efter 170 km, og der har jeg ikke sat den på reserve endnu, men det er bare for at være sikker, så 100 km på en tank lyder af meget lidt.
Har desværre ingen gode råd til hvad det kan være, men fortæller bare af egne erfaringer fra en næsten tilsvarende model ;o)
Bhh.
Peter
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 103
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Ja jeg har læst lidt om det til 600'eren... Men er det den samme til en 400 tror du? Det er det der med flow og så noget ikk'? Hvor er de til at opdrive og til hvilken peneg ca. hvis I ved det?
På forhånd tak for al hjælp :o)
jul 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 103
Honda termostaten er sat højre i "aktiverings temperatur" end den org. fra Suzuki. Derved får du en bedre arbejdstemperatur.
Ofte kan du købe en brugt, for et par hundrede kroner hos en hugger.
Problem med start efter 2-3dage