Speedometer Virago {{forumTopicSubject}}
For 2 mnd. siden fik jeg min Virago 700 fra 92´.
Købt i MC-center Køge.
Flere gange har jeg nu haft bøvl med speedometret, især når vejret er fugtigt. Nålen "sætter" sig simpelthen, mens triptælleren stadig virker.
Nu har den 2 gange været hos mekanikeren hos forhandler, og de kan åbenbart ikke lave den.
Man mener at det måske er magneten som ikke vil registere farten pga. fugtighed. Så de siger at jeg "bare" skal køre til det virker. Dybt godnat, da der kan gå flere dage. Er der nogen herinde, der kunne have et kvalificeret bud på fejlen. Synes egenligt at det er ubehageligt, ikke at vide hvor hurtigt man kører.
Da jeg ialt har 3 mnd. reklamationsret kunne jeg måske få et nyt speedometer eller hva´ ?????
Frank
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.302
Hygge
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 436
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 150
Selvfølgelig er det garantien der er på 3 mnd. , og reklamtionsretten efter lovgivnig på 2 år.
Så her må jeg så tage forbehold for denne sætning:
"Købelovens regler om 2 års reklamationsret mv. gælder også for brugte varer. Det vil dog altid være sværere at fastslå, hvornår varen er mangelfuld, når den er købt brugt. Når man skal vurdere, om en brugt vare har mangler, må fejlen især ses i forhold til, hvad der blev oplyst om varens alder, dens tidligere anvendelse og prisen. Forventelige fejl som følge af slid og ælde må normalt accepteres."
Og her tænker jeg specielt på denne linie:
"Forventelige fejl som følge af slid og ælde må normalt accepteres."
Men jeg forsætter kampen. Bare f...... irritende at undvære sin lille skat i ny øg næ.
Ellers må jeg finde ud af noget andet.
Speedometer Virago