{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Speedometer Virago {{forumTopicSubject}}

For 2 mnd. siden fik jeg min Virago 700 fra 92´.
Købt i MC-center Køge.
Flere gange har jeg nu haft bøvl med speedometret, især når vejret er fugtigt. Nålen "sætter" sig simpelthen, mens triptælleren stadig virker.
Nu har den 2 gange været hos mekanikeren hos forhandler, og de kan åbenbart ikke lave den.
Man mener at det måske er magneten som ikke vil registere farten pga. fugtighed. Så de siger at jeg "bare" skal køre til det virker. Dybt godnat, da der kan gå flere dage. Er der nogen herinde, der kunne have et kvalificeret bud på fejlen. Synes egenligt at det er ubehageligt, ikke at vide hvor hurtigt man kører.
Da jeg ialt har 3 mnd. reklamationsret kunne jeg måske få et nyt speedometer eller hva´ ?????

Frank

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedometer Virago
  • #1   10. aug 2007 Ifølge købeloven har du altså 6 mdr. "garanti" (altså hvor forhandleren har bevisbyrden) og herefter 18 mdr. reklamationsret (hvor du har bevisbyrden).

Hygge

• #2   10. aug 2007 Jeg gætter på at de ikke "gider" at skille det helt ad. Det kan være ret omstændigt, og enda ødelægge speedometer ad, hvis man ikke er meget forsigtig. Men det kan gøres, tit sidder der enten støv eller andet skidt inde ved magneten, som "klumper" sammen ved fugt. Fugten optstår hvis der har været en utæthed, evt. defekt gummiring. Har selv "renoveret" mit eget. Men da du har reklamationsret mener jeg at de skal forsøge at rette det. Hvis de ikke selv kan er det muligt at semde det til en, der kan(han tager 600 kr.) ved bare ikke hvor han befinder sig.

• #3   10. aug 2007 nu ved jeg godt det er lidt for sent... men lad være med at handle i køge mc center... de er ikke en skid værd... de har jordens dårligeste rygte og det er der en meget stor grund til... personligt har jeg brugt nok 10000 hos dem for at de skulle få min mc til at kører... det lykkedes dem aldrig... ikke vedvarende i hvert fald.. 5 min kunne den holde...

• #5   11. aug 2007 Jeg har ganske givet misforstået noget. Jeg har vist byttet om op garanti og reklamtionret. ;-P
    Selvfølgelig er det garantien der er på 3 mnd. , og reklamtionsretten efter lovgivnig på 2 år.

Så her må jeg så tage forbehold for denne sætning:

"Købelovens regler om 2 års reklamationsret mv. gælder også for brugte varer. Det vil dog altid være sværere at fastslå, hvornår varen er mangelfuld, når den er købt brugt. Når man skal vurdere, om en brugt vare har mangler, må fejlen især ses i forhold til, hvad der blev oplyst om varens alder, dens tidligere anvendelse og prisen. Forventelige fejl som følge af slid og ælde må normalt accepteres."

Og her tænker jeg specielt på denne linie:

"Forventelige fejl som følge af slid og ælde må normalt accepteres."

Men jeg forsætter kampen. Bare f...... irritende at undvære sin lille skat i ny øg næ. smiley

Ellers må jeg finde ud af noget andet.

Kommentér på:
Speedometer Virago

Annonce