{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virago mister strøm pludselig
  • #1   28. maj 2020 Tjek for gnist ved at holde tændrør mod metal og så tørne med starter ??

• #2   28. maj 2020 Der sker intet når jeg drejer nøglen

• #3   28. maj 2020 Tjek at den står i frigear. Tjek at dødmandsknap ikke er slukket. Tjek sikringer.

• #4   28. maj 2020 jesus, der sker intet når du drejer nøglen, start med at tjekke at batteri virker, det kan være faldet sammen så der ingen saft er, så kan du tjekke alt det andet bagefter, hvad skulle frigear og dødmandsknappen have med det at gøre ????

• #5   28. maj 2020 Hvis der absolut intet sker når du drejer nøglen, så er batteriet nok færdigt.

Tjek spændingen på dit batteri, hvis det er under 12.4 så skift det ud. Ellers, Lad det op med en lader, start cyklen igen og mål spændingen på batteriet. Spændingen skulle gerne ligger på 14.1-14.5 når du giver den en smule gas. Hvis den ikke reagere, eller spændingen kryber over dette, f.eks. måler 15 volt, så er det nok din ensretter. 1000 kroner ca.

• #7   28. maj 2020 Hold nu op
    3 linjer skriver manden, de fleste når ikke engang at læse nr 2:
    "og det var strøm i speedometer løgter og det hele".
    Så må vi altså formode at der er strøm på batteriet!
    Så at checke dødemandsknap mm, inden man skiller det hele ad, giver god mening.
    At den lige pludselig går ud, kan næsten kun være pga. mangel på benzin eller manglende tænding.
    Det kan selvfølgelig være mekanisk, fx knastkæden, men det er tvivlsomt.

Så check om der kommer benzin til karburator(er), og om der er gnist på tændrørerne.
    Er det to ting i orden starter den med 99% sikkerhed.

• #8   29. maj 2020 #7 Nej. "Der sker intet når jeg drejer nøglen"

• #9   31. maj 2020 Fejl er fundet det var batteri der var færdigt, og grunden til at det var flat var fordi jeg skulle finde ud af hvorfor den pludselig ikke kørte ordentligt og det var pga en mør benzin slange så nu larmer den igen som den plejer dejligt

• #10   31. maj 2020 Var fejlen så egentlig ikke at benzinslangen var defekt???
    Jeg kan ihvertfald ikke lige umiddelbart forstå hvordan en benzin slange kan ødelægge et batteri, medmindre benzinen pisser ud over batteriet og ned i cellerne.

• #11   31. maj 2020 Vestjyden, hvis du bliver ved med at tappe strøm fra batteriet og motoren aldrig starter, så bliver batteriet aldrig ladt op og så bliver det fladt.

• #12   31. maj 2020 #11
    Meget enig, men nu skriver han at batteriet var defekt fordi han skulle finde ud af hvorfor den ikke kørte ordentligt. Og det gjorde den ikke pga. en mør benzinslange.
    Altså døde batteriet af gentagne startforsøg, som følge af en mør benzinslange.
    Sådan læser jeg det i hvert fald, det er muligt du får noget andet ud af indlæg #9

• #13   31. maj 2020 Ja det var det samme jrg lige skrev.

• #14   1. jun 2020 Nogen i nærheden af Skjern der kan synkronisere karburatoren?

Kommentér på:
Virago mister strøm pludselig

Annonce