Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nærlys i begge forlygter
  • #1   3. jun 2005 .. har ingen hjælp til dig, men vil da lige sige at jeg syntes at det er en brilliant ide... der er da ikke noget der ser mere LAMT ud, end en mc der kører rundt og kigger skævt på en... kan slet ikke forstå hvorfor det er blevet lavet sådan....

• #2   3. jun 2005 Jep, har det samme problem, på min gs500e!
    sælgeren sagde at det var special lygter, meeen er det nu også det

• #3   3. jun 2005 Til Søren:
    Jeg tror nok det er loven der siger at der kun må være lys i den ene, men hey er den ikke kun vejledende?

Anders:
    Har hørt en fugl synge om, at man skal have en "enhed" til pæren eller en helt anden parabol. Men vil bare have be- eller afkræftet det.

• #4   3. jun 2005 Hey det er Leth .. he he ... Der sidder jo ligesom sådan en "klods" som stik på pæren med tre ben : stel, nær og fjern lys. På lygten til fjern lys er benet for nærlyset ikke monteret. Det er bare nappe en lus den lygte der kører med nærlys over til den anden... Måske skal der et nyt stik til eller blot et nyt stik ben .... Så kører det for dig ... håber det er til at forstå er ikke helt vågen endnu !

• #5   3. jun 2005 nice da leth aka jan H smiley

• #6   3. jun 2005 Jan H: ja det er ikke sværre end det smiley
    Problemet er bare at de 2 lygteglas ikke er ens, så som Chris også skriver, så vil spredningen af lyset ikke være assymetrisk.

/
    Jesper

• #7   3. jun 2005 hvis glasset i fjerlyslygten ikke er assymetrisk, så skal man vel "bare" monterer en nærlyslygte i stedet for?

• #8   3. jun 2005 Giver nu ikke de store problemer i praksis .... altså om det er symetrisk ... lad det bare være som det er eller test det i det mindste . Det vel mest kosmetisk at det er pænest med lys i begge lygter

• #10   3. jun 2005 Mht asymetrisk lys, så vil der jo stadig være asymetrisk lys i den højre lygte selvom du også får den venstre til at lyse. Det er nok til at opfylde lovens krav. De må også gerne lyse begge to, sålænge de to lygter bare sidder symetrisk i forhold til hinanden.

• #11   3. jun 2005 Ok, tak for de mange (hurtige) svar.

Konklusion: der trækkes bare en nærlys-ledning til stikket med "fjernlys-lygten"...

Det er da næsten for nemt til at være sandt...

• #13   3. jun 2005 Du vil højst sandsynligt blænde alle andre du møder! - men hva´ - det ser jo godt ud det skidt!

Jonas

Kommentér på:
nærlys i begge forlygter

Annonce